Jump to content

groot objeckt, slechte kwaliteit grapics

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

groot probleem...

ik heb een groot objeckt gemaakt, dat gras voor moet stellen, maar nu is het plaatje *256*256* helemaal verstpreid over het objeckt, waardoor je dus een hele slechte kwaliteit grapics krijgt.

hoe krijg ik dit weer mooi ?

Bewerkt: door bradley1990
Geplaatst:

Je bedoeld zeker zoiets:

ugly.jpg

Dit probleem heb ik ook gehad...Je kan het oplossen met de UV-mapper...Ik zal je het wel ff uitleggen:

1. Je textuurd dus het object gewoon zoals hier word beschreven.

2. Je zet de Zmodeler in de "Facesmode"

hulp.jpg

3. Je zet 1 zicht (bijv. het frontaanzicht) op UV mapper.

4. Nu druk je opzij op: surface > mapping > assignUV

5. Klik onder op de "SEL" toest

6. Nu klik je gewoon 1x op het object en in de UV mapper verschijnt het object.

7. Je zet de Zmodeler nu gewoon in je object-mode en je kan de textuur met scale, rotate en move op de goed plek zetten door het object in de UV mapper groter en kleiner te maken. Je geeft in de UV mapper aan hoe vaak de textuur zich moet herhalen en niet hoe groot het object word.

In het screenshot hieronder kun je alles rustig nakijken:

bradleyklein.jpg

Veel suc6 :)

Geplaatst:

@ Eclipse

Ik wil ff snel wat posten. Misschien moet je die stap 7 verdelen in 2 delen met wat extra uitleg. ;)

Geplaatst:

Srry mensen ik heb nu erg weinig tijd...als ik van de week toch zelf moet gaan texturen zal ik wel wat screenshots nemen ;)

Geplaatst:
Srry mensen ik heb nu erg weinig tijd...als ik van de week toch zelf moet gaan texturen zal ik wel wat screenshots nemen ;)

ok ik snap het..., maar ik wil het wel graag weten voor dat het eiland uitkomt.., anders wordt het een zooit´je op mijn lot ;)

Geplaatst:

laat maar zitten ik texture nu met sketcup toch bedankt, ik zal nog eens proberen het met Z-modeller te doen.

• 4 weken later...
Geplaatst:
Binnenkort komt er een videotutorial uit. Daar kan je het veel beter zien ;)

misschien is dit ouwe topics uit de sloot halen maar ik had toch nog een vraag na aanleiding van je videotutorial.

ik doe "precies" wat jij doet in die videotutorial, maar als ik uitscroll dan zie ik mijn object niet in de UV map wat doe ik verkeert ?

Geplaatst:

Je moet links in het midden SEL aangevinkt hebben, je moet de UV Mapped geselecteerd hebben en heel erg veel uit/in-gescrolled hebben tot dat je een driehoek te zien krijgt.

Geplaatst:
Je moet links in het midden SEL aangevinkt hebben, je moet de UV Mapped geselecteerd hebben en heel erg veel uit/in-gescrolled hebben tot dat je een driehoek te zien krijgt.

dat heb ik gedaan...., ik krijg niks anders te zien..., ja dart die UV map kleiner wordt niks meer....

wat bedoel je precies met een driehoek ?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...