Bradley H. Geplaatst: 21 maart 2005 Rapport Geplaatst: 21 maart 2005 (bewerkt) groot probleem... ik heb een groot objeckt gemaakt, dat gras voor moet stellen, maar nu is het plaatje *256*256* helemaal verstpreid over het objeckt, waardoor je dus een hele slechte kwaliteit grapics krijgt. hoe krijg ik dit weer mooi ? Bewerkt: 21 maart 2005 door bradley1990 Reageren
Eclipse Geplaatst: 21 maart 2005 Rapport Geplaatst: 21 maart 2005 Je bedoeld zeker zoiets: Dit probleem heb ik ook gehad...Je kan het oplossen met de UV-mapper...Ik zal je het wel ff uitleggen: 1. Je textuurd dus het object gewoon zoals hier word beschreven. 2. Je zet de Zmodeler in de "Facesmode" 3. Je zet 1 zicht (bijv. het frontaanzicht) op UV mapper. 4. Nu druk je opzij op: surface > mapping > assignUV 5. Klik onder op de "SEL" toest 6. Nu klik je gewoon 1x op het object en in de UV mapper verschijnt het object. 7. Je zet de Zmodeler nu gewoon in je object-mode en je kan de textuur met scale, rotate en move op de goed plek zetten door het object in de UV mapper groter en kleiner te maken. Je geeft in de UV mapper aan hoe vaak de textuur zich moet herhalen en niet hoe groot het object word. In het screenshot hieronder kun je alles rustig nakijken: Veel suc6 Reageren
Bradley H. Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2005 ik snap er niks van ben al een half uur bezig... Reageren
Bradley H. Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 29 maart 2005 Wat snap je precies niet? bij stap 7 blijf ik hangen , precies de laatste Reageren
Bradley H. Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 30 maart 2005 Wat snap je precies niet? bij stap 7 blijf ik hangen , precies de laatste uhh ??? weet iemand raad? Reageren
X-TX Geplaatst: 30 maart 2005 Rapport Geplaatst: 30 maart 2005 @ Eclipse Ik wil ff snel wat posten. Misschien moet je die stap 7 verdelen in 2 delen met wat extra uitleg. Reageren
Eclipse Geplaatst: 30 maart 2005 Rapport Geplaatst: 30 maart 2005 Srry mensen ik heb nu erg weinig tijd...als ik van de week toch zelf moet gaan texturen zal ik wel wat screenshots nemen Reageren
Bradley H. Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2005 Srry mensen ik heb nu erg weinig tijd...als ik van de week toch zelf moet gaan texturen zal ik wel wat screenshots nemen ok ik snap het..., maar ik wil het wel graag weten voor dat het eiland uitkomt.., anders wordt het een zooit´je op mijn lot Reageren
Bradley H. Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2005 laat maar zitten ik texture nu met sketcup toch bedankt, ik zal nog eens proberen het met Z-modeller te doen. Reageren
Eclipse Geplaatst: 7 april 2005 Rapport Geplaatst: 7 april 2005 Binnenkort komt er een videotutorial uit. Daar kan je het veel beter zien Reageren
Bradley H. Geplaatst: 30 april 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2005 Binnenkort komt er een videotutorial uit. Daar kan je het veel beter zien misschien is dit ouwe topics uit de sloot halen maar ik had toch nog een vraag na aanleiding van je videotutorial. ik doe "precies" wat jij doet in die videotutorial, maar als ik uitscroll dan zie ik mijn object niet in de UV map wat doe ik verkeert ? Reageren
Wauzie Geplaatst: 30 april 2005 Rapport Geplaatst: 30 april 2005 Je moet links in het midden SEL aangevinkt hebben, je moet de UV Mapped geselecteerd hebben en heel erg veel uit/in-gescrolled hebben tot dat je een driehoek te zien krijgt. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 30 april 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2005 Je moet links in het midden SEL aangevinkt hebben, je moet de UV Mapped geselecteerd hebben en heel erg veel uit/in-gescrolled hebben tot dat je een driehoek te zien krijgt. dat heb ik gedaan...., ik krijg niks anders te zien..., ja dart die UV map kleiner wordt niks meer.... wat bedoel je precies met een driehoek ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.