gerwin1 Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2008 (bewerkt) ey ik heb 1 vragje. in het script van sa-mp heb je bij de mode lvdm dat de score op geld loopt,bijv je heb 1200$ dan is je score 1200, wat moet ik dan uit het script halen om dat weg te halen. dan in de plaats van dat je geld ook je score is, wil ik dat als je word gedood -2 en als je iemand dood 1 punt erbij. ik heb hier al eens over gepost maar daar kon ik nie veer wijs uit worden (sorry linkt plaatsen lukt niet) alvast bedankt voor je hulp Bewerkt: 27 augustus 2008 door gerwin1 Reageren
Remcconen Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2008 (bewerkt) Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken: GetPlayerScore SetPlayerScore playerid en killerid Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn Bewerkt: 27 augustus 2008 door Remcconen Reageren
gerwin1 Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 augustus 2008 (bewerkt) Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken: GetPlayerScore SetPlayerScore playerid en killerid Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar"); GivePlayerMoney(killerid,1000); SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar"); GivePlayerMoney(playerid,-1000); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2); return 1; maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ?? Bewerkt: 27 augustus 2008 door gerwin1 Reageren
danik Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2008 Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken: GetPlayerScore SetPlayerScore playerid en killerid Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar"); GivePlayerMoney(killerid,1000); SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar"); GivePlayerMoney(playerid,-1000); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2); return 1; maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ?? probeer new score[2]; score[0] = GetPlayerScore(killerid)+1; score[1] = GetPlayerScore(playerid)+1; SetPlayerScore(killerid,score[0]); SetPlayerScore(playerid,score[1]); Reageren
Remcconen Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken: GetPlayerScore SetPlayerScore playerid en killerid Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar"); GivePlayerMoney(killerid,1000); SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar"); GivePlayerMoney(playerid,-1000); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2); return 1; maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ?? probeer new score[2]; score[0] = GetPlayerScore(killerid)+1; score[1] = GetPlayerScore(playerid)+1; SetPlayerScore(killerid,score[0]); SetPlayerScore(playerid,score[1]); Verbetering: new ScoreKillerid; new ScorePlayerid ScoreKillerid = GetPlayerScore(killerid); ScorePlayerid = GetPlayerScore(playerid); SetPlayerScore(killerid,ScoreKillerid+1); SetPlayerScore(playerid,ScorePlayerid-2); Reageren
gerwin1 Geplaatst: 28 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken: GetPlayerScore SetPlayerScore playerid en killerid Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar"); GivePlayerMoney(killerid,1000); SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar"); GivePlayerMoney(playerid,-1000); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2); return 1; maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ?? probeer new score[2]; score[0] = GetPlayerScore(killerid)+1; score[1] = GetPlayerScore(playerid)+1; SetPlayerScore(killerid,score[0]); SetPlayerScore(playerid,score[1]); Verbetering: new ScoreKillerid; new ScorePlayerid ScoreKillerid = GetPlayerScore(killerid); ScorePlayerid = GetPlayerScore(playerid); SetPlayerScore(killerid,ScoreKillerid+1); SetPlayerScore(playerid,ScorePlayerid-2); bedankt jongens et lukt Reageren
danik Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 @gerwin1, Np @remcconen, En waarom een verbetering? Je hebt 1 regel meer, er is niks mis met arrays gebruiken en zo leert iemand anders het ook. Want als je alles apparte naam geeft krijg je een groot script met aleen maar benamingen en niks beters. Voorbeeld kijk maar naar de GF een script vij 30k regels(verbeter me als ik het fout heb) die eigenlijk in 10k gescript kan worden. En met technieken van nu mischien nog korter. Reageren
Remcconen Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 @gerwin1, Np@remcconen, En waarom een verbetering? Je hebt 1 regel meer, er is niks mis met arrays gebruiken en zo leert iemand anders het ook. Want als je alles apparte naam geeft krijg je een groot script met aleen maar benamingen en niks beters. Voorbeeld kijk maar naar de GF een script vij 30k regels(verbeter me als ik het fout heb) die eigenlijk in 10k gescript kan worden. En met technieken van nu mischien nog korter. Jij hebt bij GetPlayerScore +1 en -2 gebruikt maar dat moet je bij SetPlayerScore. Net zo als: /give5000 money = GetPlayerMoney(playerid); SetPlayerMoney(playerid, money+5000); Reageren
danik Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Werkt ook hoe ik het doe hoor en je vergat een ; bij new ScorePlayerid xD Maarja boeit verder niet allebij de manieren werken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.