Jump to content

Niet genoeg parameters.


Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

ik ben bezig met een nieuwe versie van de trainer met een menu, alleen hij geeft iets aan waar ik niks van snap.

:Trainer_1
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 45
jf @Trainer_1
jump @Trainer_2

:Trainer_2
wait 100 
if 
  Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump @Trainer_2 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
08D4: $MENU = create_panel_with_title 'FIRST' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 
[b]08DB: set_panel $MENU column 0 header 'MENU1' data 'DUMMY' 'DUMMY' 'HEALTH' 'ARMOR' 'DUMMY' 'DUMMY'[/b] 
jump @Trainer_3

:Trainer_3
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_4
jump @Trainer_100

Ik snap niet waarom hij dit aangeeft want volgens mij is het gewoon correct, waar hij het aangeeft is dikgedrukt aangegeven.

Kunnen jullie me helpen?

Geplaatst:

Bij mij weten (en volgens mijn sannybuilder) komen er achter data nog 12 parameters bij opcode 08D8.

gewoon nog 6x 'DUMMY' erachter, zou ik zeggen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ok bedankt! Nu heb ik hem kunnen compilen.

EDIT: De functies werken, alleen het menu doet echt heel raar. Als ik er een heb geselecteerd springt hij meteen terug

naar het beginmenu en ook foute menus komen er.

dit is het script:

{$CLEO .cs}


$1 = 0
thread 'Trainer'
0A95: enable_thread_saving
jump @Trainer_1

:Trainer_1
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 45
jf @Trainer_1
jump @Trainer_2

:Trainer_2
wait 100 
if 
  Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump @Trainer_2 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
08D4: $MENU = create_panel_with_title 'FIRST' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 
08DB: set_panel $MENU column 0 header 'MENU1' data 'HEALTH' 'ARMOR' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY'
jump @Trainer_3

:Trainer_3
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_4
jump @Trainer_100

:Trainer_4
wait 0
if 
80E1:   not player 0 pressed_key 32
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_5
jump @Trainer_200

:Trainer_5
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 13
jf @Trainer_3
jump @Trainer_5B

:Trainer_5B
wait 5
08D7: $MENU1 = panel $MENU active_row
08DA: remove_panel $MENU
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
jf @Trainer_5B
jump @Trainer_1

:Trainer_100
wait 10
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
08DA: remove_panel $MENU
08D4: $MENH = create_panel_with_title 'HEALTH' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 
08DB: set_panel $MENH column 0 header 'HEALTH' data 'H500' 'H250' 'H100' 'H50' 'H0' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY''DUMMY' 'DUMMY'
Jump @Trainer_101

:Trainer_101
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_102
jump @Trainer_110//H500

:Trainer_102
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_103
Jump @Trainer_120//H250

:Trainer_103
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40 
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_104
jump @Trainer_130//H100

:Trainer_104
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_105
jump @Trainer_140//H50

:Trainer_105
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_106
jump @Trainer_150//H0

:Trainer_106
Wait 0
if
0AB0:   key_pressed 13
jf @Trainer_101
jump @Trainer_160

:Trainer_110
Wait 5
Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 500
08DA: remove_panel $MENH
Wait 0
jf @Trainer_110
jump @Trainer_2

:Trainer_120
Wait 5
Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 250
08DA: remove_panel $MENH
Wait 0
jf @Trainer_120
jump @Trainer_2

:Trainer_130
Wait 5
Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 100
08DA: remove_panel $MENH
Wait 0
jf @Trainer_130
jump @Trainer_2

:Trainer_140
Wait 5
Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 50
08DA: remove_panel $MENH
Wait 0
jf @Trainer_140
jump @Trainer_2

:Trainer_150
Wait 5
Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 0
08DA: remove_panel $MENH
Wait 0
jf @Trainer_150
jump @Trainer_2

:Trainer_160
Wait 5
08D7: $MENH1 = panel $MENH active_row
08DA: remove_panel $MENH
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
Wait 0
jf @Trainer_160
jump @Trainer_1

:Trainer_200
wait 0
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
08DA: remove_panel $MENH
08D4: $MENA = create_panel_with_title 'ARMOR' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 
08DB: set_panel $MENA column 0 header 'ARMOR' data 'A500' 'A250' 'A100' 'A50' 'A0' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY''DUMMY' 'DUMMY'
Jump @Trainer_201

:Trainer_201
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_202
jump @Trainer_210//H500

:Trainer_202
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_203
Jump @Trainer_220//H250

:Trainer_203
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_204
jump @Trainer_230//H100

:Trainer_204
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_205
jump @Trainer_240//H50

:Trainer_205
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 40
0AB0:   key_pressed 32
jf @Trainer_206
jump @Trainer_250//H0

:Trainer_206
Wait 0
if
0AB0:   key_pressed 13
jf @Trainer_201
jump @Trainer_260

:Trainer_210
Wait 5
Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 500
08DA: remove_panel $MENA
Wait 0
jf @Trainer_210
jump @Trainer_2

:Trainer_220
Wait 5
Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 250
08DA: remove_panel $MENA
Wait 0
jf @Trainer_220
jump @Trainer_2

:Trainer_230
Wait 5
Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 100
08DA: remove_panel $MENA
Wait 0
jf @Trainer_230
jump @Trainer_2

:Trainer_240
Wait 5
Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 50
08DA: remove_panel $MENA
Wait 0
jf @Trainer_240
jump @Trainer_2

:Trainer_250
Wait 5
Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 0
08DA: remove_panel $MENA
Wait 0
jf @Trainer_250
jump @Trainer_2

:Trainer_260
Wait 5
08D7: $MENA1 = panel $MENA active_row
08DA: remove_panel $MENA
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
Wait 0
jf @Trainer_260
jump @Trainer_1
0A93: end_custom_thread

Ook kan ik cj gewoon laten bewegen terwijl het menu er is.

Bewerkt: door wesley123
Geplaatst:

Een vraagje: is dit compleet zelfgeschreven code, of is dit code van een bestaande, werkende mod, die je hebt aangepast?

In het eerste geval zou ik je aanraden om niet direct met zo'n complex menu te beginnen, maar het beetje bij beetje op te bouwen en steeds uitvoerig te testen.

Als het aangepaste code is geld eigenlijk hetzelfde.. Wijziging voor Wijziging, en steeds goed testen.

Om een fout in een script van deze omvang te zoeken, als we het niet zelf geschreven hebben, is tamelijk lastig.

Geplaatst:

Ik heb het vrijwel helemaal zelf geschreven, ik heb alleen naar bc7 mod gekeken hoe hij de menus heeft gedaan.

Het is al een wonder dat het spel gewoon laad en het eerste menu gewoon komt. Anders zal ik wel ff bc7 vragen om uit te leggen hoe de menus werken en hoe je ze kan selecteren enzo.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
Ik heb het vrijwel helemaal zelf geschreven, ik heb alleen naar bc7 mod gekeken hoe hij de menus heeft gedaan.

Het is al een wonder dat het spel gewoon laad en het eerste menu gewoon komt. Anders zal ik wel ff bc7 vragen om uit te leggen hoe de menus werken en hoe je ze kan selecteren enzo.

Had je toestemming?

Geplaatst:
Ik heb het vrijwel helemaal zelf geschreven, ik heb alleen naar bc7 mod gekeken hoe hij de menus heeft gedaan.

Het is al een wonder dat het spel gewoon laad en het eerste menu gewoon komt. Anders zal ik wel ff bc7 vragen om uit te leggen hoe de menus werken en hoe je ze kan selecteren enzo.

Had je toestemming?

hij had toestemming gevraagd. :Y

BC7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...