wesley123 Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Hoi, ik ben bezig met een nieuwe versie van de trainer met een menu, alleen hij geeft iets aan waar ik niks van snap. :Trainer_1 wait 0 if 0AB0: key_pressed 45 jf @Trainer_1 jump @Trainer_2 :Trainer_2 wait 100 if Player.Defined($PLAYER_CHAR) else_jump @Trainer_2 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False 08D4: $MENU = create_panel_with_title 'FIRST' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 [b]08DB: set_panel $MENU column 0 header 'MENU1' data 'DUMMY' 'DUMMY' 'HEALTH' 'ARMOR' 'DUMMY' 'DUMMY'[/b] jump @Trainer_3 :Trainer_3 wait 0 if 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_4 jump @Trainer_100 Ik snap niet waarom hij dit aangeeft want volgens mij is het gewoon correct, waar hij het aangeeft is dikgedrukt aangegeven. Kunnen jullie me helpen? Reageren
PatrickW Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Bij mij weten (en volgens mijn sannybuilder) komen er achter data nog 12 parameters bij opcode 08D8. gewoon nog 6x 'DUMMY' erachter, zou ik zeggen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 (bewerkt) Ok bedankt! Nu heb ik hem kunnen compilen. EDIT: De functies werken, alleen het menu doet echt heel raar. Als ik er een heb geselecteerd springt hij meteen terug naar het beginmenu en ook foute menus komen er. dit is het script: {$CLEO .cs} $1 = 0 thread 'Trainer' 0A95: enable_thread_saving jump @Trainer_1 :Trainer_1 wait 0 if 0AB0: key_pressed 45 jf @Trainer_1 jump @Trainer_2 :Trainer_2 wait 100 if Player.Defined($PLAYER_CHAR) else_jump @Trainer_2 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False 08D4: $MENU = create_panel_with_title 'FIRST' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 08DB: set_panel $MENU column 0 header 'MENU1' data 'HEALTH' 'ARMOR' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' jump @Trainer_3 :Trainer_3 wait 0 if 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_4 jump @Trainer_100 :Trainer_4 wait 0 if 80E1: not player 0 pressed_key 32 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_5 jump @Trainer_200 :Trainer_5 wait 0 if 0AB0: key_pressed 13 jf @Trainer_3 jump @Trainer_5B :Trainer_5B wait 5 08D7: $MENU1 = panel $MENU active_row 08DA: remove_panel $MENU Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True jf @Trainer_5B jump @Trainer_1 :Trainer_100 wait 10 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False 08DA: remove_panel $MENU 08D4: $MENH = create_panel_with_title 'HEALTH' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 08DB: set_panel $MENH column 0 header 'HEALTH' data 'H500' 'H250' 'H100' 'H50' 'H0' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY''DUMMY' 'DUMMY' Jump @Trainer_101 :Trainer_101 wait 0 if 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_102 jump @Trainer_110//H500 :Trainer_102 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_103 Jump @Trainer_120//H250 :Trainer_103 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_104 jump @Trainer_130//H100 :Trainer_104 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_105 jump @Trainer_140//H50 :Trainer_105 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_106 jump @Trainer_150//H0 :Trainer_106 Wait 0 if 0AB0: key_pressed 13 jf @Trainer_101 jump @Trainer_160 :Trainer_110 Wait 5 Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 500 08DA: remove_panel $MENH Wait 0 jf @Trainer_110 jump @Trainer_2 :Trainer_120 Wait 5 Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 250 08DA: remove_panel $MENH Wait 0 jf @Trainer_120 jump @Trainer_2 :Trainer_130 Wait 5 Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 100 08DA: remove_panel $MENH Wait 0 jf @Trainer_130 jump @Trainer_2 :Trainer_140 Wait 5 Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 50 08DA: remove_panel $MENH Wait 0 jf @Trainer_140 jump @Trainer_2 :Trainer_150 Wait 5 Actor.Health($PLAYER_ACTOR) = 0 08DA: remove_panel $MENH Wait 0 jf @Trainer_150 jump @Trainer_2 :Trainer_160 Wait 5 08D7: $MENH1 = panel $MENH active_row 08DA: remove_panel $MENH Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True Wait 0 jf @Trainer_160 jump @Trainer_1 :Trainer_200 wait 0 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False 08DA: remove_panel $MENH 08D4: $MENA = create_panel_with_title 'ARMOR' position 50.0 150.0 width 540.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1 08DB: set_panel $MENA column 0 header 'ARMOR' data 'A500' 'A250' 'A100' 'A50' 'A0' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY' 'DUMMY''DUMMY' 'DUMMY' Jump @Trainer_201 :Trainer_201 wait 0 if 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_202 jump @Trainer_210//H500 :Trainer_202 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_203 Jump @Trainer_220//H250 :Trainer_203 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_204 jump @Trainer_230//H100 :Trainer_204 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_205 jump @Trainer_240//H50 :Trainer_205 wait 0 if 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 40 0AB0: key_pressed 32 jf @Trainer_206 jump @Trainer_250//H0 :Trainer_206 Wait 0 if 0AB0: key_pressed 13 jf @Trainer_201 jump @Trainer_260 :Trainer_210 Wait 5 Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 500 08DA: remove_panel $MENA Wait 0 jf @Trainer_210 jump @Trainer_2 :Trainer_220 Wait 5 Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 250 08DA: remove_panel $MENA Wait 0 jf @Trainer_220 jump @Trainer_2 :Trainer_230 Wait 5 Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 100 08DA: remove_panel $MENA Wait 0 jf @Trainer_230 jump @Trainer_2 :Trainer_240 Wait 5 Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 50 08DA: remove_panel $MENA Wait 0 jf @Trainer_240 jump @Trainer_2 :Trainer_250 Wait 5 Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) = 0 08DA: remove_panel $MENA Wait 0 jf @Trainer_250 jump @Trainer_2 :Trainer_260 Wait 5 08D7: $MENA1 = panel $MENA active_row 08DA: remove_panel $MENA Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True Wait 0 jf @Trainer_260 jump @Trainer_1 0A93: end_custom_thread Ook kan ik cj gewoon laten bewegen terwijl het menu er is. Bewerkt: 28 augustus 2008 door wesley123 Reageren
PatrickW Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Een vraagje: is dit compleet zelfgeschreven code, of is dit code van een bestaande, werkende mod, die je hebt aangepast? In het eerste geval zou ik je aanraden om niet direct met zo'n complex menu te beginnen, maar het beetje bij beetje op te bouwen en steeds uitvoerig te testen. Als het aangepaste code is geld eigenlijk hetzelfde.. Wijziging voor Wijziging, en steeds goed testen. Om een fout in een script van deze omvang te zoeken, als we het niet zelf geschreven hebben, is tamelijk lastig. Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Ik heb het vrijwel helemaal zelf geschreven, ik heb alleen naar bc7 mod gekeken hoe hij de menus heeft gedaan. Het is al een wonder dat het spel gewoon laad en het eerste menu gewoon komt. Anders zal ik wel ff bc7 vragen om uit te leggen hoe de menus werken en hoe je ze kan selecteren enzo. Reageren
Timske Geplaatst: 12 september 2008 Rapport Geplaatst: 12 september 2008 Ik heb het vrijwel helemaal zelf geschreven, ik heb alleen naar bc7 mod gekeken hoe hij de menus heeft gedaan.Het is al een wonder dat het spel gewoon laad en het eerste menu gewoon komt. Anders zal ik wel ff bc7 vragen om uit te leggen hoe de menus werken en hoe je ze kan selecteren enzo. Had je toestemming? Reageren
Crypteq Geplaatst: 12 september 2008 Rapport Geplaatst: 12 september 2008 Ik heb het vrijwel helemaal zelf geschreven, ik heb alleen naar bc7 mod gekeken hoe hij de menus heeft gedaan.Het is al een wonder dat het spel gewoon laad en het eerste menu gewoon komt. Anders zal ik wel ff bc7 vragen om uit te leggen hoe de menus werken en hoe je ze kan selecteren enzo. Had je toestemming? hij had toestemming gevraagd. BC7 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.