Jump to content

gta sa windows xp cd versie; werkt niet in vista

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Het volgende probleem: sinds kort heb ik een nieuwe lapop aangeschaft (HP Pavilion dv9000) met Vista erop. De cd met GTA SA kan ik niet meer op mijn oude pc (windows xp) spelen omdat die te traag is voor bepaalde missies.

Na het installeren van deze cd lukt het mij niet om onder Vista te spelen, het scherm bevriest na het opstarten van de pc, en de pc loopt vast in de "safe mode", waardoor ik gta er niet meer af krijg en de pc in de safe mode blijft staan en helaas de pc opnieuw heb moeten installeren.

Nu staat er idd op de desbetreffende cd dat deze geschikt is voor windows xp, alleen bestaat er een tool of een programma oid zodat ik het spel ook op mn vista kan spelen?

alvast dank.

groeten

Geplaatst:

• Voldoet je PC (laptop) aan de minimale systeemeisen? (Die staan in de readme.txt van het spel.)
  • Heb je de allernieuwste / laatste drivers voor je grafische kaart?
  • Start je GTA:SA met 'Administrator rechten'? (Dat staat ook in de readme.txt van het spel.) [meer informatie]

Daarnaast kan het eenvoudiger zijn als je direct de specs van je PC had gemeld, allicht had ik je dan beter kunnen helpen. :7

Geplaatst:
  • Voldoet je PC (laptop) aan de minimale systeemeisen? (Die staan in de readme.txt van het spel.)
  • Heb je de allernieuwste / laatste drivers voor je grafische kaart?
  • Start je GTA:SA met 'Administrator rechten'? (Dat staat ook in de readme.txt van het spel.) [meer informatie]

Daarnaast kan het eenvoudiger zijn als je direct de specs van je PC had gemeld, allicht had ik je dan beter kunnen helpen. :7

hoi

thanks...ik heb geloof ik niet die systeemveranderingen gedaan door specifiek op administrator te klikken. verder heb ik nog gekeken, alleen...tsja...waar kan ik de gegevens voor mn grafische kaart vinden? helpt het als ik zeg dat zodra er een windows update is ik die altijd gelijk uitvoer? Is dat voldoende? Moet ik daarvoor in apparaatbeheer kijken of ergens anders?

ik zie wel dat mn processor een AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-60 2,00 GHz is. Een 32-bits besturingssysteem, windows vista home premium.

alvast bedankt

Geplaatst: (bewerkt)
ik heb geloof ik niet die systeemveranderingen gedaan door specifiek op administrator te klikken.
Ik garandeer niet of dit jou probleem oplost, maar het kan absoluut geen kwaad. Dus als het niet helpt gewoon zo laten staan (dus mét administrator bevoegdheidsniveau). Dit is trouwens géén systeemverandering, maar een andere manier om het spel te starten: met dus meer bevoegdheden voor het spel. Je veranderd ook niet je systeem maar je past alleen de snelkoppeling aan.
verder heb ik nog gekeken, alleen...tsja...waar kan ik de gegevens voor mn grafische kaart vinden?
Je kan hier op verschillende manieren achter komen. Makkelijkste manier is: Configuratiescherm > Systeem en dan linksbovenaan (in de kantlijn) kies je voor Apparaatbeheer, klik daar op de [+] links van Beeldschermadapters, dan zie je de naam van je grafische kaart.

Een andere manier: kies bij Bureau-accessoires voor Uitvoeren en typ daarin hetvolgende: dxdiag [enter], dan krijg je wat uitgebreidere informatie over je PC te zien.

En daarnaast heeft Flitskikker (een lid op dit forum) een info-tool gemaakt, die kan je >hier< vinden. (Een aanrader.)

helpt het als ik zeg dat zodra er een windows update is ik die altijd gelijk uitvoer? Is dat voldoende?
In principe is het altijd zo dat de fabrikant van een grafische kaart eerst zelf een driver (stuurprogramma) ontwikkelt alvorens dit bij MicroSoft terrecht komt, vervolgens gaat MicroSoft die drivers testen o.i.d. en pas daarna zullen ze die update toevoegen aan hun maandelijkse update die je dus regelmatig download. Met andere woorden: op de site van de fabrikant van je grafische kaart zal je eerder een nieuwe driver vinden dan via de automatische update.
ik zie wel dat mn processor een AMD Turion™ 64 x2 Mobile Technology TL-60 2,00 GHz is. Een 32-bits besturingssysteem, windows vista home premium.
Ik heb niet zoveel verstand van al die verschillende processors e.d., maar je hebt in ieder geval een 32 bits grafische kaart nodig met voldoende geheugen en de daarbij behorende driver zodat het correct werkt met het spel. Je kloksnelheid (2GHz) is in ieder geval voldoende, maar daarnaast is waarschijnlijk ook 1GB aan RAM nodig aangezien Vista zelf al een hoop geheugen nodig heeft. En daarnaast moet je dus nog voldoende overhouden voor het spel. Succes ^_^ Bewerkt: door _KoE_Mzungu

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...