Jump to content

Renderen in sketchup of een plug-in programma

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik zelf ben aan het moddelen geslagen en nou zou ik graag wat werk gaan renderen zodat ik ze kan gaan gebruiken voor fotobewerkings prog's zoals photoshop en paint shop pro. Alleen ik heb de render functie van Sketch-up nog niet ontdekt (free versie) (weet ook niet of die erin zit). Graag zou ik hierbij hulp willen hebben. Het maakt niks uit als het via een ander klein programma gedaan moet worden of via een plug-in.

M.v.g Padrini

Geplaatst:
Hallo,

Ik zelf ben aan het moddelen geslagen en nou zou ik graag wat werk gaan renderen zodat ik ze kan gaan gebruiken voor fotobewerkings prog's zoals photoshop en paint shop pro. Alleen ik heb de render functie van Sketch-up nog niet ontdekt (free versie) (weet ook niet of die erin zit). Graag zou ik hierbij hulp willen hebben. Het maakt niks uit als het via een ander klein programma gedaan moet worden of via een plug-in.

M.v.g Padrini

Zit er niet in, Er is wel de mogelijkheid om hem te Exporteren as 3D. zodat je hem (hoe je je camera gericht hebt) zo opslaat als 3D picture, je kan hem .png, .gif etc opslaan.

Het zal iets zijn van Bestand»Exporteren»3D

^_^

Good luck.

Geplaatst:

Als je hem asl 3d wilt exporteren heb je alleen de keuze uit .kmz bestanden en dat is alleen in combinatie met google earth. Dus die optie val al af. Of er moet een manier zijn om die kmz te converteren naar een ander bestand formaat. Maar het hoeft neit speciaal in proggramma zelf te zitten he mag ook een plug-in zijn of een ander gemakkelijk programma.

Geplaatst:
Als je hem asl 3d wilt exporteren heb je alleen de keuze uit .kmz bestanden en dat is alleen in combinatie met google earth. Dus die optie val al af. Of er moet een manier zijn om die kmz te converteren naar een ander bestand formaat. Maar het hoeft neit speciaal in proggramma zelf te zitten he mag ook een plug-in zijn of een ander gemakkelijk programma.

Mischien is het Export als 2D :7 .. dat kan het zijn.

Geplaatst:
Hallo,

M.v.g Padrini

Zit er niet in, Er is wel de mogelijkheid om hem te Exporteren as 3D. zodat je hem (hoe je je camera gericht hebt) zo opslaat als 3D picture, je kan hem .png, .gif etc opslaan.

Het zal iets zijn van Bestand»Exporteren»3D

^_^

Good luck.

Met de gratis versie van SketchUp kun je niet naar .3ds exporten. Hiervoor zul je pro moeten hebben.

Geplaatst:

Meer sketchup kennis nodig om tips te geven ^_^

Go to google.nl, en zoek Google Sketchup Pro 6 Trail

En download ereen, nu kan je die instraleren enzo, en dan exporteren naar .3DS en andere bestanden..

Graag gedaan :cya:

Geplaatst:

Als je in Sketchup gaat naar View>Lines of zoiets en dan zet je al die lijnen en borders uit en schaduwen aan. Dan is het al een stuk mooier. Ik weet het ook niet meer precies, ik heb al een jaar geen sketchup meer gedaan :puh:

Moet je zelf maar wat uitvogelen met "view", daar staan die opties zeker tussen.

Geplaatst:
Als je in Sketchup gaat naar View>Lines of zoiets en dan zet je al die lijnen en borders uit en schaduwen aan. Dan is het al een stuk mooier. Ik weet het ook niet meer precies, ik heb al een jaar geen sketchup meer gedaan :puh:

Moet je zelf maar wat uitvogelen met "view", daar staan die opties zeker tussen.

Jep, bij Edge Style, moet je alles uitzetten.

En bij View zelf staat Shadows, vink deze aan.

Zorg dat de laagste punt van je model OP de zelfde hoogte staat als de rode lijn, want anders zit je schaduw te hoog of te laag.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...