Nickonly Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Ik heb al een tijdje last van verschillende rare 3D vlakken of lijnen in verschillende spellen zoals Battlefield 2, Call of Duty 4 en het spel wat ik laatst gekregen heb World in Conflict. Het is moeilijk uit te leggen hoe het er precies uit ziet, maar ik heb een screen gevonden die precies laat zien hoe ik het ook in Battlefield2 heb: (Dit plaatje is niet van mij, gevonden op google, maar laat wel hetzelfde zien wat ik heb) Nou is Battlefield er nog wel redelijk mee te spelen, ahoewel die vlakken/lijnen soms behoorlijk in de weg zitten. Maar bij World in Conflict is het soms zo dat deze vlakken horizontaal over het landschap zitten, en je alles pas goed kan zien als je eronder zit. Ik kan hier helaas geen printscreen van laten zien, want dat deed'ie niet... Ik heb op het internet ook nog gevonden dat dit bij andere spellen voor kan komen, zoals World of Warcraft: http://img89.imageshack.us/my.php?image=wo...07161156hd8.jpg Dit is dan niet hetzelfde spel, maar wel precies hetzelfde probleem dat ik heb. Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen zou kunnen zijn? Het is namenlijk erg irritant, en de spellen zijn eigenlijk gewoonweg niet speelbaar. Mijn specs: Processor Quadcore Q6600 Videokaart Nvidia 8800GT 512MB Moederboard Gigabyte P-35 DS3L Meer op verzoek Dus iemand enig idee? Reageren
Timske Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Heb je het alleen als je spellen speelt, of ook bijvoorbeeld als je een filmpje op Youtube kijkt? Of een spelletje op internet speelt? Reageren
Galiorix Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Oei, dit is ernstig. Dit zijn de zogenaamde Artifacts en ze zijn niet bepaald prettig. Dit kan komen omdat de GPU te heet wordt, bijvoorbeeld doordat je je GPU overclocked hebt maar dat teveel hebt gedaan waardoor hij door de warmte raar gaat doen. Is de airflow in je kast goed, krijgt je videokaart genoeg koude lucht zodat ie goed kan koelen? Heb je de GPU overclocked? Reageren
ikt Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Misschien heeft hij/iemand anders een een kaart vóór de ventilator gedaan? Zoja, haal die kaart dan meteen weg. Mijn 6600GT is door zo'n stommigheid gekilled. M'n pa vond een extra netwerkkaart nodig. Reageren
Nickonly Geplaatst: 29 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 (bewerkt) Heb je het alleen als je spellen speelt, of ook bijvoorbeeld als je een filmpje op Youtube kijkt? Of een spelletje op internet speelt? Alleen 3D spellen, geen internetspellen of filmpjes. Oei, dit is ernstig. Dit zijn de zogenaamde Artifacts en ze zijn niet bepaald prettig. Dit kan komen omdat de GPU te heet wordt, bijvoorbeeld doordat je je GPU overclocked hebt maar dat teveel hebt gedaan waardoor hij door de warmte raar gaat doen. Is de airflow in je kast goed, krijgt je videokaart genoeg koude lucht zodat ie goed kan koelen? Heb je de GPU overclocked? Zo ver ik weet heb ik wel een goede airflow. In totaal zitten er 5 ventilators in. 1 in m'n voeding, 1 op de processor, een op de videokaart, en 2 in de behuizing. En ik heb er ook niets aan gedaan zoals overclocken. Misschien heeft hij/iemand anders een een kaart vóór de ventilator gedaan? Zoja, haal die kaart dan meteen weg. Mijn 6600GT is door zo'n stommigheid gekilled. M'n pa vond een extra netwerkkaart nodig. Ik ga meteen even kijken of dat zo is... Edit Nou, de eerste 2 slots achter de kaart zijn leeg, daarna zit er een heele kleine kaart, en daarna een net iets grotere kaart, dus ik denk niet dat het dat kan zijn. Overigens heb ik ook even WiC getest met de zijkant van de kast open, en met een grote ventilator ervoor. In het begin leek het minder te zijn, maar na een tijdje werd het zo erg dat ik alleen nog maar die articaft zag, met, wat ik nog nooit gezien heb, ook rare gekleurde blokjes over het hele scherm, waarna het spel vastliep... Moet ik gebruik gaan maken van m'n garantie? Bewerkt: 29 augustus 2008 door Nickonly Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 (bewerkt) LOL, wie had je pc ook alweer in elkaar gezet . Je videokaart lijkt me nogal gesneuveld op het slagveld. Ga maar lekker gebruik maken van je garantie, je pc is toch nog niet zo oud. BTW, je had toch een MSI? Moet je op internet kijken ofdat dit meer voorkomt. Het kan ook aan de omstandigheden in je kamer liggen. Bewerkt: 29 augustus 2008 door stefaneke Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 Je probleem heeft hardware-achtige karaktertrekken gekregen, bij deze verplaatst naar Software Hardware. Reageren
Nickonly Geplaatst: 29 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 (bewerkt) LOL, wie had je pc ook alweer in elkaar gezet . Je videokaart lijkt me nogal gesneuveld op het slagveld. Ga maar lekker gebruik maken van je garantie, je pc is toch nog niet zo oud. BTW, je had toch een MSI? Moet je op internet kijken ofdat dit meer voorkomt. Het kan ook aan de omstandigheden in je kamer liggen. Toch denk ik niet dat 'ie kapot is. Als ik alle instellingen op z'n laagst zet doet 'ie het gewoon goed, zonder artifacts of wat dan ook. En ik kan steeds wat meer instellingen omhoog zetten. Ik begin pas weer artifacts te zien nu ik net de DX10 optie heb aangevinkt. Kan dit het begin van de problemen zijn? Ook de omstandigheden op m'n kamer lijken me normaal. Behalve op het feit dan dat de computerkast open staat en ik er 2 grote ventialtoren voor gezet heb... En wat bedoel je met MSI? bij deze verplaatst naar Software. Je bedoeld hardware :X[/font] Maar bedankt >>> Door Thundercover: Allemaal hetzelfde. <<< Bewerkt: 29 augustus 2008 door Thundercover Reageren
Galiorix Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 Ik denk dat je niet al te moeilijk moet gaan doen en de kaart gewoon terug sturen naar de leverancier. Hij werkt niet naar behoren en daar kan je zelf weinig aan doen, dus kan je terug vallen op de garantie. Reageren
Nickonly Geplaatst: 29 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 Ik denk toch niet dat ik dat ga doen. Ik heb geen zin om dat ding een week of 3(?) kwijt te zijn. Daarbij heb ik nu goede instellingen gevonden voor WiC, waardoor ik geen hoge temperaturen heb in m'n videokaart, en geen artifacts heb. Ik denk dat de instellingen gewoonweg te hoog stonden waardoor de temperatuur te hoog werd waardoor ik die artifacts kreeg. Het zal dus wel de koelling zijn geweest die ervoor zorgde dat 'ie te heet werd. Misschien dat ik er later nog een beter koeling op zet... Reageren
IV trailer Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 (bewerkt) Dat lijkt me eerlijk gezegt sterk. Ik speel soms voor de grap een de demo van crisis op de hoogste stand op een laptop kaart geforce 8600 m gs. Dan krijg ik hoogstens last van grote lag. En als je het dan dus al hebt met battlefield dan klopt er iets niet. Je kan toch ook de temratuur chekken om te kijken of hij te heet word? Bewerkt: 29 augustus 2008 door IV trailer Reageren
Naudin Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 Dat lijkt me eerlijk gezegt sterk. Ik speel soms voor de grap een de demo van crisis op de hoogste stand op een laptop kaart geforce 8600 m gs.Dan krijg ik hoogstens last van grote lag. En als je het dan dus al hebt met battlefield dan klopt er iets niet. Je kan toch ook de temratuur chekken om te kijken of hij te heet word? Sinds wanneer zit een gs in een laptop. Die zou wel heel heet moeten worden dan ja Reageren
Nickonly Geplaatst: 30 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2008 (bewerkt) Je kan toch ook de temratuur chekken om te kijken of hij te heet word? Dat heb ik ook gedaan. Als ik 'm zonder extra koeling van buitenaf (grote ventialtors voor de open computerkast) gewoon 'aan' heb staan zonder een moeilijk progamma te runnen, wordt'ie ongeveer 60°C warm, en als ik er ventilatoren voor zet is het ongeveer 54°C. Als ik'm zonder ventilatoren de instellingen op z'n aller hoogst zet springt'ie wel op naar bijna 80°C (=> artifacts), wat met extra koeling niet veel minder is. Met de instellingen zoals ik ze nu heb wordt'ie ongeveer 65°C zonder extra koeling (=> Geen artifacts). Te hoog? Te laag? Gewoon goed? Mijn theorie is overigens nogsteeds dat ik denk dat de kaart gewoon goed is, maar dat de koeling die erop zit niet goed genoeg is, waardoor 'ie artifacts laat zien. Bewerkt: 30 augustus 2008 door Nickonly Reageren
Galiorix Geplaatst: 30 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2008 In zo'n geval is het simpel en doe je er een andere koeler op Reageren
Rene-GTA Geplaatst: 15 september 2008 Rapport Geplaatst: 15 september 2008 Dat probleem had ik ook soms, op me Xbox 360. Heel erg raar...... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.