Jump to content

darten

thug

Recommended Posts

ik moet nog één ding doen en dat is darts winnen tegen al mijn vrienden in het spel.

maar ik snap er niets van in begin gaat alles goed maar als ik zo nog maar 7 punten het (of hoe noem je dat)

snap ik er niets meer van kan er mij iemand tips,tactieken geven?

alvast bedankt ^_^.

Delen op andere websites

Als je voor de 100% gaat dan moet je slechts één spelletje winnen tegen een vriend of de computer en niet tegen alle vrienden. Het spel darts in in feite geen al te moeilijk spel, maar je moet kleine rekensommetjes kunnen maken en weten hoe de puntentelling werkt. Even een kleine cursus darts volgens Svenie:

Onderaan deze post staat een plaatje van een dartbord en als voorbeeld werk ik hier met het cijfer vier. Het vakje dat geel is gekleurd noemt men de double ring. Wanneer je darts dit vakje raakt, dan zal het getal, in dit geval vier verdubbeld worden, wat je een totaal van 8 punten geeft. Op het einde van een spel moet je altijd in de double ring gooien om uit te zijn. De ring die ik met blauw heb aangeduid is de triple ring en vermenigvuldigt het getal met drie, waardoor je in dit geval 24 krijgt. De witte of zwarte vakken tussen deze twee ringen noemt men het bed en dit levert je gewoon het aantal punten dat in het zwarte vak staat op. Uiteindelijk heb je de Bull, het groene vakje naast de roos, deze levert 25 punten op. Het hoogste aantal punten dat je kan halen is 50 en dat heet een Bull's eye.

Om een spel uit te spelen moet je dus altijd in de double ring gooien. (geel)

dartswn8.th.jpg

Bewerkt: door Svenie
Delen op andere websites

Vragen hierover waren ook al in dit topic gesteld.

Hier dus nogmaals hetgeen ik daar ook al gepost hebt:

Hier voor de duidelijkheid

:tu:

bord.jpg

- De grote vakken tellen 1 keer mee, net als de 'groene' of 'single bull.' Die telt voor 25 punten.

- De buitenste kleine rand telt 2 keer mee en hiermee dient men het spel te beëindigen. Ook de rode bull kan gebruikt worden om het spel te beëindigen. Hij telt mee voor 50 punten.

- De middelste rand telt drie keer mee.

Het werkt als volgt:

Alle spelers of teams beginnen met 301 punten. Dan mag elke speler, zoals altijd per beurt 3 pijlen gooien. Je telt de gegooide punten per beurt bij elkaar op en deze trek je vervolgens af van het totaal nog te gooien aantal punten. De speler of het team die het eerst precies op 0 staat heeft gewonnen. Als je meer gooit dan wat er nog over is telt de beurt in zijn geheel niet mee. De laatste pijl moet belanden in een dubbel.

Dus zorg dat je zoveel mogelijk op even getallen komt te staan vanaf de 170.

Voorbeeld:

Je moet nog 56 punten.

Gooi 1 pijl in de 16.

56 - 16 = 40 punten over.

Gooi nu in de dubbel 20: 2x20=40 -> Eindscore is 0 en je hebt gewonnen. :tu:

Hoop dat het nu wat duidelijker is en succes nog met winnen :Y^_^

Delen op andere websites

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...