Jump to content

Vista problemen


Remi-X

Recommended Posts

Heb wat problemen met vista:

-1 als ik bijvoorbeeld een spel wil spelen (san adreas vooral):vista zo'n honderd keer vragen: toestaan? administrator? zeker weten? en dat zou ik wel weg willen hebben. Maar hoe weet ik niet.

-2 Soms doet het spel het nie, dan laad hij niet goed. Dan word hij onverwachts afesloten. Maar ik weet 100% zeker dat het dat het aan vista ligt, aangezien ik op gen enkel ander besturingssysteem heb. En aangezien mijn "ma" het niet goed vind om xp weer te installeren moet het helaas zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor het eerste heb ik wel een oplossing. Aangezien ik het al tijden zo heb ingesteld, weet ik niet 100% zeker of het de goede oplossing is, maar ik denk het wel. Ga naar je Configuratiescherm, stel deze in op Klassieke weergave en ga vervolgens naar Gebruikersaccounts. Daar staat een kopje Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen waar je op moet klikken. Vink het vakje uit en klik op OK. Dan zou het opgelost moeten zijn. :)

Link to comment
Delen op andere websites

eeeuhm ik ga geen laptop of iets kopen, heb nog geen maand een nieuwe normale pc, die (behalve vista) gewoon goed werkt. En dat je pc naar de *** gaat is niet waar. Gewoon voorzichtig doen. Belangrijke bestanden backuppen en dan met de xp cd ALTIJD je hd wel formateren. Dan kan er niks gebeuren.

En dual boot wil ik ook niet, dan blijft vista er nog steeds opstaan.

PS: heb nou gvd weer een ander probleem met vista... Mijn hd die haalt er steeds weer een paar gig vanaf als ik iets installeer... K heb alleen san andreas er tot nu toe opstaan dat ik gebruik als spel, maar elke keer als ik het installeer verlies ik een hoop ruimte?? (k installeer opnieuw omdat sa crasht door een verkeerde mod)

K heb een 500 gb hd, en heb nu nog maar 320.... :'(

Bewerkt: door R[E]/\/\i!i!
Link to comment
Delen op andere websites

eeeuhm ik ga geen laptop of iets kopen, heb nog geen maand een nieuwe normale pc, die (behalve vista) gewoon goed werkt. En dat je pc naar de *** gaat is niet waar. Gewoon voorzichtig doen. Belangrijke bestanden backuppen en dan met de xp cd ALTIJD je hd wel formateren. Dan kan er niks gebeuren.

En dual boot wil ik ook niet, dan blijft vista er nog steeds opstaan.

PS: heb nou gvd weer een ander probleem met vista... Mijn hd die haalt er steeds weer een paar gig vanaf als ik iets installeer... K heb alleen san andreas er tot nu toe opstaan dat ik gebruik als spel, maar elke keer als ik het installeer verlies ik een hoop ruimte?? (k installeer opnieuw omdat sa crasht door een verkeerde mod)

K heb een 500 gb hd, en heb nu nog maar 320.... :'(

Waarschijnlijk kun je met de Vista dvd gewoon Vista deinstalleren. Moet je wel opstarten vanaf dvd (Kun je in de BIOS instellen). Kan toch ook met XP? Daarna gewoon XP installeren.

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

JA MAAR DIE CD/DVD KRIJG JE DUS NIET MEER! Ik heb GEEN software van vista, wel van xp. En er word ook GEEN vista meer meeverkocht met nieuwe computers, omdat dit iets is waardoor microsoft z'n winsten moelijker kan verminderen (door bijv. kopie-dvd's).

Ik denk dat ik schijt aan mn ma heb, k zet xp dr op. En als ik windows 7(eind 2009 schijnt) wil, dan moet ik daar toch voor betalen, of ik nou xp of vista heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we even duidelijk zijn: XP wordt in principe niet meer met pc's verkocht, Vista nog wel. Windows 7 komt op z'n vroegst pas in 2010. Als je een nieuwe pc koopt, zal daar ook een dvd-rom van het besturingssysteem bij moeten zitten, dat zijn de verkopers volgens mij verplicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij dixons dus niet?? Heb een HP Elite Pc gekocht daar en ze beweren dat er of een zogenaamde "recovery" partitie staat wat windows is en de ander beweert weer dat ze tegenwoordig geen vista dvd meeleveren. Iniedergeval was vista bij mijn pc voorgeinstalleerd en moest ik alleen nog mn eigen gegevens invullen.

Maar als ik er echt verplicht van ben, wil ik toch weer even terug gaan naar die winkel. Heb je misschien een artikel war het in staat? Zodat ik dat kan printen en laten zien.

Bewerkt: door R[E]/\/\i!i!
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat je daar iets aan hebt want dan zullen ze verklaren dat alles om Vista opnieuw te instaleren op die recovery partitie staat, dat doen ze altijd bij HP. Iets wat je kan doen, is een dual boot instaleren waardoor je naast Vista ook gewoon XP op je computer hebt 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...