Jump to content

Hoe werkt die Car Spawner?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb zo'n simpele car spawner voor SA, en ik vraag me nou af hoe die werkt. Het kan geen memoryhacking zijn, daar kan je alleen tijd, geld, levens etc. mee veranderen. Zet hij een single car spawn in de main.scm? Dat lijkt mij niet kunnen want SA gebruikt main.scm als SA draait. En ik kan die tool ook niet decompilen. Kan iemand me helpen?

Dank je.

Geplaatst:

Ja, Ik zou graag zelf een car spawner willen maken. Mischien moet ik die maker contacteren. Ik heb eclipse ook al gevraagd hoe zijn noobmode car spawner werkt, maar geen reactie.

Geplaatst:

waarom zou je er zelf een gaan maken?

Dit kost enorm veel tijd, en als je nog niet bekent bent met .scm/c++ modding dan is het niet eens waard om te proberen omdat je niet begrijpt wat je dan moet doen.

Geplaatst:

Hey, Ik weet nu hoe ze car spawnen en zo, met memory hacking. Je hebt sites met al die adressen. Maar 1 probleempje, ik kan niet met memory hacking programma's (Artmoney, Tsearch, Cheatengine) zoeken naar adressen, alleen naar waardes. wie kan me helpen?

Geplaatst: (bewerkt)
Hey, Ik weet nu hoe ze car spawnen en zo, met memory hacking. Je hebt sites met al die adressen. Maar 1 probleempje, ik kan niet met memory hacking programma's (Artmoney, Tsearch, Cheatengine) zoeken naar adressen, alleen naar waardes. wie kan me helpen?
Nou je hebt in ieder geval verstand van computerzaken zo te horen. Die mensen zijn (helaas) maar zeldzaam op dit forum... Het zal wel aan de gemiddelde leeftijd liggen. Anyway, car spawning en trainers in het algemeen wordt eigenlijk altijd gedaan met een memory hack. Ikzelf heb Cheat Engine 5.4. Ik neem aan dat je weet hoe memory hacking werkt met pointers enzo? In dit programma kun je onderin op Advanced Options klikken. Dan is er een knop 'Create a standalone trainer'. Klik op OK. Nu krijg je een scherm waarin je zelf je trainer kunt samenstellen. Als je op 'Add entry' klikt kun je zelf adressen en waarden toevoegen. Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met dit soort geavanceerde memory hacks. Ik kom niet heel veel verder dan Flash spelletjes of kleine windows programmaatjes. Ik neem aan dat je een bepaald voertuig moet spawnen en die een bepaalde X, Y en Z coördinaat mee te geven (relatief aan de speler), alsmede een rotatiehoek. Zelf weet ik niet precies hoe het zit, hoewel ik op gtaforums.com wel eens een lijst ben tegengekomen met memory adressen. Als het gelukt is hoor ik graag hoe je het precies gedaan hebt.

Om even terug te komen op de laatste alinea van de post onder mij: dat valt redelijk tegen. Natuurlijk zijn hier mensen die ontiegelijk goed kunnen modden en 3D Studio Max echt meester zijn, maar er lopen ook genoeg mensen rond (vooral in de hulp fora) die een extreem overzichtelijke tool als IMG Tool nog niet snappen hoe te gebruiken.

Misschien moet je eens dit topic door gaan lezen.. Telt maarliefst 51 pagina's.

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst: (bewerkt)

Hey KO,

Nu weet ik tenminste dat ik er niet alleen voor sta ^_^

Ik heb nog niks met pointers gedaan, daar heb ik ook een ? voor. Dank je wel voor de trainer ingebouwd bij cheat engine, die had ik nog niet gezien ^_^ Het is me al gelukt om gravity op 0 te zetten. Maar nu wil ik dus een auto spawnen, maar ja... bij Memory adressen staan cheatadressen, "http://www.gtamodding.com/index.php?title=Function_Memory_Addresses_(SA)#External_Links", en om te proberen gebruiken ik een adress om een monster te spawnen. Dan zet ik het adress in cheat engine, alles leuk en fijn, maar de waarde heeft een rare waarde waar ik niet veel mee kan. Met dat getal, als je het veranderd gebeurt er noppes. Tja...?

BTW: "Nou je hebt in ieder geval verstand van computerzaken zo te horen. Die mensen zijn (helaas) maar zeldzaam op dit forum..." Jij gaat mij toch niet vertellen dat er hier maar weinig zijn, iedereen hier maakt mods, doet van alles op SA te laten buggen, dus... ^_^

Bewerkt: door Vrijheids Coninck

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...