Timske Geplaatst: 30 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2008 Waarom heeft de txd van de nrg zoveel verschillende textures, en niet 1 bepaalde. En als ik bijvoorbeeld een geel vlak met paint opsla als nrg500.txd en met de imgtool vervang is me nrg dan voor altijd geel? Reageren
Galiorix Geplaatst: 30 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2008 Dat zal niet lukken want je als je het opslaat als nrg500.txd kan GTA het bestand niet lezen en zal het crashen. De enige manier om hem geel te krijgen is door alle textures met een geel vlak te vervangen Maar dan is dus ook echt alles geel. Reageren
Timske Geplaatst: 30 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2008 Dat zal niet lukken want je als je het opslaat als nrg500.txd kan GTA het bestand niet lezen en zal het crashen. De enige manier om hem geel te krijgen is door alle textures met een geel vlak te vervangen Maar dan is dus ook echt alles geel. Ow, ik kijk nog wel wat ik kan doen Wel een mooie motor wil ik zelf proberen te maken. Ik weet wel dat de .txd van de nrg uit een stuk of 5 bestanden bestaat En nog iets, als ik het heb ik de TXD Workshop, dan zie ik niet de standaart kleuren van de nrg Alleen de dingen die erop zitten dus die stickertjes.. Reageren
ikt Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Veranderen in de carcolls.dat Reageren
Timske Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Veranderen in de carcolls.dat Als je de nrg daar inzet kan je hem toch tunen? Reageren
GTA Monster Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Rims veranderen en de kleuren veranderen. Dat is het een beetje Reageren
Timske Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Rims veranderen en de kleuren veranderen. Dat is het een beetje Welk deel van de nrg mmoet ik dan in de carmods.dat zetten? Reageren
Mythbuster Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Het is altijd zo handig als mensen antwoord geven terwijl ze er of niks van weten, of gewoon niet lezen/antwoord geven op net iets anders dan er gevraagd wordt. Carcols.dat heeft niks, maar dan ook niks te maken met of je een voertuig wel of niet kan tunen. Daar zorgt de carmods.dat voor namelijk. In de carmods.dat kan je instellen wát je wel en niet als optie op een voertuig is als je de tuningshop in rijd waar de auto bij staat in dit bestand, en áls er íets op kan, is hij als het goed is te tunen ookal kon dat eerst dus niet.. Nu zal ik maar gelijk vertellen dat als je dus hoodscoops/vents van b.v. de Elegy als optie bij de NRG in de carmods.dat gaat zetten, en je die erop probeert te zetten, dat dan GTA crasht, want hij zal zoeken naar een dummy genaamd "bonnet_ug_ok", en die heeft de NRG helemaal niet, en een groot sommige auto's ook niet. Als je hem zo nodig toch wil tunen met dat soort dingen moet je de dff gaan aanpassen. Als je alleen wielen wil kan je hem er inderdaad op de goede plek tussenzetten en gewoon géén opties invullen. (Ik weet niet zeker of je hem dan ook een andere kleur kan geven, want als je een auto met standaard 1 kleur vervangt door een auto met 2 kleuren, kan je nog geen 2e kleur veranderen in tuningshop!) Anyway, dat was je vraag niet, maar dan weet je het in iede geval. Als je de kleur geel in de carcolsline van de NRG zet en de rest van de kleuren uit de lijn van de NRG delete, is hij geel.. In ieder geval, het deel waarvan de kleuren veranderen(en ik neem aan dat dat je bedoeling is, want ik kan me niet voorstellen dat je op een volledig gele NRG wil rijden... met gele uitlaten en motorblok enz. dus). Als je dus deze lijn nrg500, 6,6 met de originele NRG-500 lijn vervangt, dan is hij ineens geel ingame. Hiervoor hoef je dus eigenlijk totaal niet met de txd te gaan klooien. Ik zal ook maar gelijk antwoord geven voor als je dus wel graag met een geel motorblok en gele uitlaten enz. wil rijden: Ik meen dat de NRG voor zo'n beetje de hele motor enzo standaard SA textures gebruikt, die in de vehicle.txd zitten. Dus als je hem dan echt persé totaal geel wil hebben, dan kan je de vehiclegeneric256.tga(en nog wat andere) helemaal geel maken, maar dan is dus de motor en nog wat zooi van elke auto ook gelijk geel.. Als de NRG gewoon eigen textures heeft voor de meeste onderdelen kan je die gewoon met TXD workshop exporteren uit de NRG500.txd(export als .bmp), in MS Paint(of wat je wil) geel kleuren wat je geel wil hebben, opslaan als bmp, in TXD Workshop op de goede texture gaan staan, import, texture opzoeken die je net hebt opgeslagen.. Nu is het nooit weg om even image>compress all images te doen, anders dan wil TXD Workshop soms ineens uit het niets een alpha texture aanvinken... TXD opslaan.. En nu vervang je de originele NRG500.txd in je gta3.img met degene die je net hebt opgeslagen, rebuild archive, en klaar is Timske... Ik doe dit zo uit m'n hoofd, dus het kan dat ik een klein ietsje vergeet, maar als je wel vaker textures hebt veranderd dan snap je het met dit wel, lijkt mij. Succes! Greetz Mythbuster Bewerkt: 31 augustus 2008 door Mythbuster Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.