MFCL Geplaatst: 30 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2008 (bewerkt) Ik zat wat rond te kijken op een site met blueprints en toen kwam ik er 1tje tegen van een scoot mobiel Ik was gelijk begonnen met het modelen hij is bijna klaar... ik denk dat ik m replace met de quad ik zie het al voor me dikke wheelie op dit ding POLL toegevoegt Bewerkt: 16 september 2008 door MFCL
Timske Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Whaha grappig Hoe krijg je blueprints :$ Bewerkt: 31 augustus 2008 door Timske
MartyCeha Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Op deze site staan de meeste blueprints: http://www.the-blueprints.com/
Timske Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Ik bedoelde eigenlijk hoe je ze in Sketchup kan gebruiken..
Puma Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Als je via "File" (menu) naar "Import.." gaat, bij "Bestandstypen" "All Supported Image Types" kiest en vervolgens je blueprint (in bijvoorbeeld .jpg-formaat), kun je 'm importeren. Zorg wel dat je "Use as image" (rechts in "Import"-schermpje) hebt gekozen. De blueprint wordt nu als "group" geïmporteerd. Rechtermuisknop erop, en kies "Explode". Nu kun je de vooraanzicht, zijaanzicht etc. van elkaar schijden door ze met lijntjes van elkaar te scheiden. Vervolgens maak je van elk aanzicht weer een group (dubbelklik, zodat de plane van bijv. het vooraanzicht geselecteerd is, rechtermuisknop en klik op "Make group") en stel je ze ten opzichte van elkaar zo op, dat de lijnen van de voor- zij- boven- en "weet-ik-veel-welke-aanzichten"-aanzichten met elkaar kloppen. Nu kun je beginnen met modelen . Het model ziet er al goed uit, nu nog hopen dat je 'm goed ingame krijgt. Zelf werk ik nooit met blueprints (omdat ik er gewoonweg nooit mee gewerkt heb en er dus geen ervaring mee hebt), maar zo te zien kun jij er goed mee overweg. Als je vragen hebt over hoe je het model ingame moet zetten, stel ze gerust; als je dit niet weet, wil ik je model wel ingame zetten. Ooit zal ik hierover nog een tutorial maken, omdat het een redelijk ingewikkeld onderwerp is. Als je dit ingame-zetten zelf wilt leren, raad ik je aan met Kam's Scripts eerst originele voertuigen van San Andreas te 'onderzoeken' (hoe zitten ze in elkaar etc.), de nodige vragen te stellen (of de zoekfunctie/Google te gebruiken ) en vervolgens proberen je model ingame te krijgen. Als je hier geen zin in hebt, kun je ook in één keer de stap van Sketchup naar voertuigen-ingame-zetten maken, maar ik raad je ten zeerste aan eerst wat 'ervaring' op te bouwen. Natuurlijk moet je mijn advies niet als 'moeten' beschouwen; je bent vrij te doen met je model wat je maar wilt, misschien kún je al wel dingen ingame zetten (ik heb je nog niet vaker op dit forum zien posten, maar aan je werk te zien heb je toch al enige ervaring met Sketchup). In ieder geval wens ik je veel succes met je model. Een goede site voor textures is http://www.cgtextures.com, die je vervolgens nog wel moet bewerken. Bewerkt: 31 augustus 2008 door Puma
MFCL Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Het model ziet er al goed uit, nu nog hopen dat je 'm goed ingame krijgt. Zelf werk ik nooit met blueprints (omdat ik er gewoonweg nooit mee gewerkt heb en er dus geen ervaring mee hebt), maar zo te zien kun jij er goed mee overweg. Als je vragen hebt over hoe je het model ingame moet zetten, stel ze gerust; als je dit niet weet, wil ik je model wel ingame zetten. Ooit zal ik hierover nog een tutorial maken, omdat het een redelijk ingewikkeld onderwerp is. Als je dit ingame-zetten zelf wilt leren, raad ik je aan met Kam's Scripts eerst originele voertuigen van San Andreas te 'onderzoeken' (hoe zitten ze in elkaar etc.), de nodige vragen te stellen (of de zoekfunctie/Google te gebruiken ) en vervolgens proberen je model ingame te krijgen. Als je hier geen zin in hebt, kun je ook in één keer de stap van Sketchup naar voertuigen-ingame-zetten maken, maar ik raad je ten zeerste aan eerst wat 'ervaring' op te bouwen. Natuurlijk moet je mijn advies niet als 'moeten' beschouwen; je bent vrij te doen met je model wat je maar wilt, misschien kún je al wel dingen ingame zetten (ik heb je nog niet vaker op dit forum zien posten, maar aan je werk te zien heb je toch al enige ervaring met Sketchup). In ieder geval wens ik je veel succes met je model. Een goede site voor textures is http://www.cgtextures.com, die je vervolgens nog wel moet bewerken. Ik heb de quad onderzocht en ik weet nu wat ik moet groeperen en naam geven aleen n vraagje vooraf: hoe zet je dat de quad 3 wielen heeft en hoe het je de dummys en carcols? Ik ben verder gegaan zo als je al ziet : de stoel zit er al op EDIT: en hoe het je de textures van de lampen? Bewerkt: 31 augustus 2008 door MFCL
Puma Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 hoe zet je dat de quad 3 wielen heeft en hoe het je de dummys en carcols? Je kunt niet instellen dat een voertuig 3 wielen heeft. Je zult in 3dsMax de dummy's van de voorwielen in het midden moeten zetten. De dummy's zijn indicatoren voor de plaats waar bepaalde onderdelen hun centrum hebben, omheen draaien etc. Klik in het menu van 3dsMax op "Graph Editors", en op "New scenematic view" (als je een .dff geïmporteerd hebt). Met het knopje "Connect" (derde knopje van links) kun je alle onderdelen aan elkaar linken. Zorg dat ze zitten zoals bij het originele .dff model van het voertuig dat je mod. Klaar met linken? Klik, in het scenematic view venstertje, op "File" en op "Connect". Nu heb je een 'scenematic view' bij "Saved Scenematic Views" staan, open deze als je weer iets met de scenematic view moet doen, in plaats van weer een nieuwe aan te maken. Voor de carcols: volg mijn videotutorial (klikkie)! en hoe het je de textures van de lampen? De lampen kun je gewoon texturen. Je plaatst in 3dsMax een "headlights"-dummy op de plaats waar de voorlichten zitten, en hetzelfde doe je met de achterlichten. Ingame zul je zien dat er dan een lichtbolletje verschijnt met een lichtschijnsel op de straat. Als je wilt weten hoe je de lamp-texture ook echt lícht wilt laten geven ingame, als het donker is; dit weet ik niet, zelf vind ik het lichtbolletje dat de lamptexture al een stuk 'lichter' maakt al voldoende. Succes, looks nice !
Timske Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Ik denk dat als je het met 1 voorwiel doet, dat die dan omvalt of de voorkant over de grond schuurt Ik wacht af tot de release, vind het echt leuk Bewerkt: 31 augustus 2008 door Timske
Puma Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Inderdaad, dat is waarschijnlijk wat er gaat gebeuren. Je kúnt ook iets fixen met meerdere wielen (vier in plaats van zes, net zoals bij de DFT), de wielen waarmee je stuurt in het midden zetten en dan de 'extra wielen' op dezelfde hoogte als de voorwielen in het midden, zodat het toch in evenwicht blijft. Dit is wel erg ingewikkeld, maar ik wil je er wel bij helpen, als je dat wilt.
MFCL Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Een vraagje tussen het modden door... Weet iemand hoe je een sa nummerplaat kan toevoegen? ik vind de achterkand zo leeg EDIT: ik weet hoe de carcols makelijker kan... een model van de faggio importeren in sketchup... dat heeft het ook een groene kleur en een andere kleur... is dat de sec kleur? want ik wil een onderandje als 2e kleur hebben Bewerkt: 31 augustus 2008 door MFCL
Puma Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Wanneer je het model eenmaal in 3dsMax hebt en het originele .dff-bestand gaat veranderen, kun je gewoon het nummerbord van de Quad "jatten". Jammer genoeg zit er geen nummerbord op de Quad, importeerd hiervoor een ander voertuig dat wél een nummerbord heeft (bijvoorbeeld de admiral), verwijder alles behalve het nummerbord (iets van "numplate_ok" heet het, dacht ik) en link het vervolgens aan de rest van het Quad-model (met de dummy's etc.). Check eventueel de scenematic view van de Admiral als je niet weet hoe je het nummerbord aan de rest van het model moet linken. Edit: De carcols kun je niet in Sketchup definiëren. Dit zul je in 3dsMax moeten doen, zoals in de tutorial wordt behandeld. Omdat Sketchup de textures niet kan vinden die voor het model nodig zijn, maakt hij ze maar roze, groen o.i.d. Nog een belangrijk puntje: de namen van je textures mogen niet uit meer dan zes letters/cijfers bestaan. Bewerkt: 31 augustus 2008 door Puma
MFCL Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Ja bedankt Aleen in je video tut stond 8 letters hij is bijna af aleen nog wat details en texturen EDIT: ik heb gekeken naar de quad enz. maar de dff heeft maar 1 wiel? Bewerkt: 31 augustus 2008 door MFCL
MFCL Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 BIG UPDATE: sorry voor de dubbelpost
Recommended Posts