Jump to content

Computer onderdelen (processor, moederbord etc)


Ophion

Recommended Posts

Als het moet, en als het binnen mijn budget kan... Graag.

EDIT: Heb even wat samengesteld.. en heb er een paar vraagjes over..

Ik heb al een voeding van rond de 460 Watt, kan dit mijn componenten aan?

Zie plaatje

post-42377-1220690740_thumb.png

Bewerkt: door jovu123
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ophion

    11

  • .Spongerob.

    4

  • Naudin

    4

  • Remi-X

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Videokaart en geheugen zit er nog in..

Videokaart weet ik niet wat voor soot, geheugen iets van 2 gig

Als je niet weet wat voor vidkaart het is, moet je dan niet misschien ook een nieuwe? Doe even bij uitvoeren of cmd dxdiag en dan bij beeldscherm.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, met de proccesor en moederboard die ik hierboven heb gepost ( dat plaatje ) heb ik nu geen geld meer over voor een videokaart, wat overigens ook niet mijn plan was. Mijn plan was om de dingen die echt noodzakelijk zijn, te kopen.. En de rest wat later kan, later te kopen.

Mijn vraag was nu.. Past die processor op het moederboard?

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, met de proccesor en moederboard die ik hierboven heb gepost ( dat plaatje ) heb ik nu geen geld meer over voor een videokaart, wat overigens ook niet mijn plan was. Mijn plan was om de dingen die echt noodzakelijk zijn, te kopen.. En de rest wat later kan, later te kopen.

Mijn vraag was nu.. Past die processor op het moederboard?

Ja dat past ;) Maar als je videokaart al best oud is moet je wel even kijken of die op het meoderbord past.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, met de proccesor en moederboard die ik hierboven heb gepost ( dat plaatje ) heb ik nu geen geld meer over voor een videokaart, wat overigens ook niet mijn plan was. Mijn plan was om de dingen die echt noodzakelijk zijn, te kopen.. En de rest wat later kan, later te kopen.

Mijn vraag was nu.. Past die processor op het moederboard?

Je moet kijken wat voor een chipset hij heeft, als hij een amd chipset heeft past er geen intel processor op.

Persoonlijk zal ik voor een moederbord gaan die amd phenom ondersteund, de phenom is niet eens duurder dan de dual core en is beter voor spellen en heeft 3 cores of 4. Je moet ook weten wat voor soort geheugen je nu hebt, DDR past niet op een DDR 2 moederbord. En ook moet je een pci-e videokaart hebben.

EDIT: ik heb ff wat gezocht en goed spul gevonden.

Een AMD Phenom X4 9750 4x2400 mhz https://www.alternate.nl/html/product/CPUs_..._9750/-1070580/?

Een ASRock in ATX formfactor 2x Pci-e https://www.alternate.nl/html/product/Moede...SATA2/-1067772/?

En een Hitachi Deskstar 500gb https://www.alternate.nl/html/product/Hardd...7K500/-1066777/?

Het is aan te raden om back ups van je bestanden te maken op een externe hd, na het opnieuw installeren van je mobo zul je alle bestanden kwijt zijn en ook windows opnieuw moeten installeren. Dit laatste kan problemen opleveren aangezien je een nieuwe registratie code moet opvragen en naar microsoft moet bellen.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Heb het advies hierboven aangenomen, en heb het al binnen!

Nu heb ik één probleem.

Moederboard: ALIVEN570SLI-ESATA2

Ik moet het stekkertje van de aan knop waarmee je de computer aan zet, in het moederboard pluggen..

Alleen waar? Ik heb overal op het moederboard gezocht, maar kan geen goede aansluiting vinden..

De volgende stekkertjes moet ik nog aansluiten:

H.D.D LED

POWER SW

RESET SW

Waar zitten ze op het ALIVEN570SLI-ESATA2 moederboard?

EDIT: Manual van moederbord: http://www.asrock.com/manual/ALiveN570SLI-eSATA2.pdf

Bewerkt: door jovu123
Link to comment
Delen op andere websites

Heb het advies hierboven aangenomen, en heb het al binnen!

Nu heb ik één probleem.

Moederboard: ALIVEN570SLI-ESATA2

Ik moet het stekkertje van de aan knop waarmee je de computer aan zet, in het moederboard pluggen..

Alleen waar? Ik heb overal op het moederboard gezocht, maar kan geen goede aansluiting vinden..

De volgende stekkertjes moet ik nog aansluiten:

H.D.D LED

POWER SW

RESET SW

Waar zitten ze op het ALIVEN570SLI-ESATA2 moederboard?

EDIT: Manual van moederbord: http://www.asrock.com/manual/ALiveN570SLI-eSATA2.pdf

Dat had ik ook bij mijn pc eerst. Even in het boekje van het moederbord gekeken en het stond er allemaal in.

Link to comment
Delen op andere websites

als ik jou was, zou ik het door een monteur laten doen, jij gaat er nu aan klungelen en straks beschadig je iets. Na het aansluiten zul je heel windows en al het andere opnieuw moeten installeren.

ten eerste sluit ik me hierbij wel aan, de frontanel connextors zijn best wel priegelig en als je per ongeluk zon pinnetje verbuigt ben je de *** :)

Maar mocht je het echt zelf willen doen, ik open de handleiding en vind op bladzijde 26 de uitleg over de frontpanel connectors waar ze moeten, dit is paneel 21 op het "plattegrondje" op pagina 11 ;)

Suc6

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb je een IDE hardeschijf gekozen als S-ATA sneller en goedkoper is?

het psrijsverschil met deze en dezelfde sata schijf scheelt maar 3 euro, maar de prestaties liggen bij sata wel iets hoger, misschien dat je hem kan terugsturen en een sata aanschaffen mocht je echte prestaties willen behalen..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...