PiekeTheCat Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Hallo, Ik ben van plan om een laptop te kopen,maar ik ken er zelf niet zo veel van Wat raden jullie me aan? Budget tussen de €500-€800. Liefst een HP en zeker geen Fujitsu of Asus want daar heb ik slechte ervaringen mee Wat ik qua specs wil: Minstens 250 GB harde schijf (het liefst meer). Een ingebouwde cam. Een grafische kaart die de games van nu ondersteunen en die ook GTA:IV zou kunnen ondersteunen. Rond de 3GB ram. Een fatsoenlijke processor. En zoals ik al eerder zei zolang het maar geen Fujitsu of Asus is en het liefst een HP. Kunnen jullie hier wat mee? Alvast bedankt! Mvg PTC. Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Is dit wat? Hij is €50 duurder, en de grafische kaart is nou ook niet echt een mega ding. Maar hij voldoet aan al je eissen. Maar voor €800 kun je echt geen goede game laptop vinden, dat weet je dat vast. Je kan beter voor deze krachtpatser door sparen: klik Bewerkt: 31 augustus 2008 door Sprunk Reageren
PiekeTheCat Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Geen goede laptop voor €800? In welke tijden leef jij? Ongeveer 1 jaar geleden had mijn vader een laptop gekocht van €700 met een 8800GT,2GB Ram,250GB grote harde schijf en de processor kan ik me niet meer herrineren Dus voor €800 heb je echt wel een goede laptop hoor Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Zeg als je het zelf zo goed weet, zoek dan lekker zelf. Bijdehandje... Een echte goede game laptop kost wel meer dan €800,-. Maar je word me een beetje te beidehand! Neem deze als voorbeeld. HP, Goede processor, veel geheugen, maar een flut grafische kaart. Kan je dus amper goede games op spelen. En wat denk je?? €879.... Reageren
PiekeTheCat Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Zeg als je het zelf zo goed weet, zoek dan lekker zelf. Bijdehandje... Een echte goede game laptop kost wel meer dan €800,-. Maar je word me een beetje te beidehand! Neem deze als voorbeeld. HP, Goede processor, veel geheugen, maar een flut grafische kaart. Kan je dus amper goede games op spelen. En wat denk je?? €879.... Ik weet het( ),maar ik ben wel 1 klein detail vergeten....... Mijn vader had de laptop "via via" gekocht (Als je begrijpt wat ik bedoel ) Maar ik wil echt uit een winkel..... Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Ja, 2e hands zijn ze al vaak stukken goedkoper En wat vond je van die 1e? Reageren
PiekeTheCat Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Ja, 2e hands zijn ze al vaak stukken goedkoper En wat vond je van die 1e? Ten eerste niet 2de hands maar ik denk gepikt ofso,je kent die typsjes wel Die 1ste is wel goed,ik kan er nog altijd een betere grafische kaart inproppen (denk ik ) Nog suggesties? Reageren
GtaSlave Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Ja, 2e hands zijn ze al vaak stukken goedkoper En wat vond je van die 1e? Ten eerste niet 2de hands maar ik denk gepikt ofso,je kent die typsjes wel Die 1ste is wel goed,ik kan er nog altijd een betere grafische kaart inproppen (denk ik ) Nog suggesties? In een laptop ken je geen andere gf kaart zetten hoor. Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Ja, 2e hands zijn ze al vaak stukken goedkoper En wat vond je van die 1e? Ten eerste niet 2de hands maar ik denk gepikt ofso,je kent die typsjes wel Die 1ste is wel goed,ik kan er nog altijd een betere grafische kaart inproppen (denk ik ) Nog suggesties? Maar het is logisch dat zo'n laptop met zulke specs goedkoper is bij een persoon die ze 'gevonden' heeft als bij een normale winkel. Een laptop die GTA IV goed aan zou kunnen, gaat minstens boven de 1000, misschien wel rond de 1200 euro liggen. Het is niet anders. Reageren
Miek Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Sprunk heeft gelijk. Laptops zijn niet zoveel waard als pc's. Als je een goeie laptop wil mag je al rekenen op 1600€. En dan kan je nog een PC voor de helft van de prijs kopen die 2x zoveel beter is. Als je wil gamen, koop dan zeker een PC. En als je dan een PC koopt van 1200€ kan je daar echt pas mee verder. Reken erop dat die PC maar maximum 1x per jaar kan vast zal lopen. Of te wel nooit. Een gamer die op zo'n platformen game't, raad ik een Pc aan. Als je hem niet zal gebruiken voor te gamen, en gewoon een PC wilt om gewoon te surfen en werken is een laptop wel goed voor je. Maar ik zelf vind een Laptop waardeloos. Zonder in het stopcontact te zitten kan hij maar 2 uren gaan. Dus is het gewoon voor in huis, niet echt voor in een auto of school. Reken voor een goeie Laptop maar op 1000 € +. Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Laptops van tegenwoordig houden het heus wel langer vol als 2 uur hoor Miek. Bovendien is een laptop behalve de hardware en software niet veel anders als een desktop PC. Het ligt er maar net aan wat je er mee wil doen en hoe je er mee om gaat. In feite heeft een laptop net zoveel kans op vastlopen als een normale PC, dus dat is gewoon bullshit. Een laptop met een goede dual core processor en een nVidia GeForce 9600 GT videokaart kost zo'n 1100 euro en daar kan je tijden mee vooruit. Tuurlijk, het is niet zo goed als de gemiddelde videokaart in een desktop PC maar hier kan je weer tijden de laatste games mee spelen op een degelijk niveau met dito framerate. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 1 september 2008 Rapport Geplaatst: 1 september 2008 na dit allemaal gelezen te hebben heb iik maar besloten om door te sparen naar de 850euro hoor. Alleen gaat dit wat lang duren aangezien ik maar 5 euro p/week heb Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 september 2008 Rapport Geplaatst: 1 september 2008 (bewerkt) Maar waarom niet gewoon een vast PC. Voor 850 heb je een veel betere PC dan een laptop voor 850: Laptop voor 850: klik Opzich geen verkeerde specs, maar dit krijg je voor 799 in een PC: klik Is al €50 goedkoper, en nog beter ook met een betere grafische kaart, een Quad core processor, snellere HHD... ik zou deze PC nemen i.p.v. een laptop. Bovendien als na 2 jaar je processor kapot gaat, kun je in je PC nog een nieuwe zetten. Op een laptop kun je dat wel vergeten. Zo ook bij de grafische kaart... En natuurlijk heeft een laptop voordelen, je kan hem menemen. Ik kan je vertellen dat wij ook een laptop hebben en hij word eigenlijk als vaste PC gebruikt. 1 keer per jaar komt hij buiten de deur en dat is met de vakanie om je foto's op te zetten als je geheugenkaartje vol is.... (een 2e geheugenkaart is goedkoper) Bewerkt: 1 september 2008 door Sprunk Reageren
FerryN Geplaatst: 1 september 2008 Rapport Geplaatst: 1 september 2008 Laptops van tegenwoordig houden het heus wel langer vol als 2 uur hoor Miek. Bovendien is een laptop behalve de hardware en software niet veel anders als een desktop PC. Het ligt er maar net aan wat je er mee wil doen en hoe je er mee om gaat. In feite heeft een laptop net zoveel kans op vastlopen als een normale PC, dus dat is gewoon bullshit. Een laptop met een goede dual core processor en een nVidia GeForce 9600 GT videokaart kost zo'n 1100 euro en daar kan je tijden mee vooruit. Tuurlijk, het is niet zo goed als de gemiddelde videokaart in een desktop PC maar hier kan je weer tijden de laatste games mee spelen op een degelijk niveau met dito framerate. Nadeel bij laptops is, wanneer ie outdated is, dat je weer een compleet nieuwe moet kopen, en bij een pc kan je wel de onderdelen vervangen. Tevens kan in een desktop een vele betere kaart, omdat er meer ruimte is. Reageren
PiekeTheCat Geplaatst: 1 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2008 Mensen,is het zo moeilijk? Ik wil een laptop! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.