Jump to content

Game Pc

Donald-Duck

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik ben aan het sparen voor een goede computer voor games. Het duurt nog een hele tijd voordat ik eindelijk zo´n ding kan kopen maar ik wil er alvast het een en ander over weten. Wat heb je nou echt nodig voor een goede computer. Is het goedkoper om er een samen te laten stellen. En kun je er ook een kopen met een slechte videokaart en dan een willekeurige goede videokaart erin zetten.

Mijn wensen zijn dat sowieso gtaIV erop gespeeld kan worden en dat het dan voor de rest ook nog normaal functioneert met dingen als photoshop en internet.

Geplaatst: (bewerkt)

Wat is je budget ongeveer?

-Graphische kaart vraag: Ja, dat kan altijd nog. Maar houd er wel rekening mee met wat je pc aankan.

-Pc is idd goedkoper als je hem zelf samensteld, maar het moeten dan wel onderdelen zijn die ook goed met elkaar functioneren. een behijzing vinden die op je moederbord is afgesteld, is soms lastig. Dan zitten er al voorgebouwde gaten in de achterkant, maar je slots in je moederbord passen daar soms niet in. Weer iets om op te letten :puh:

Een echte gamers pc waar je zeker nog wel wat jaartjes mee kan doen is iets van zoeits (merken, types weet ik veel vermeld ik niet, die namen weet ik niet uit mn hoofd.):

4 of 8 procesoren van zo'n 2-3 ghz

video kaart 512 of 1 gig

dvdrom+ eventueel hddvd of blu ray zou handig zijn

500 gb harde schijf, kan je altijd nog uitbreiden voor een tweede.

zoeits kan je dus doen. Maar speciale functies, zoals een drive bay gaan soms niet zo makkelijk in een zelgemaakte pc.

Ik laat verdere reacties maar an anderen over :Y

Bewerkt: door R[E]/\/\i!i!
Geplaatst:

Als het nog zeker 1.5 tot 2 jaar gaat duren kun je beter wachten, tegen die tijd zijn er al weer nieuwere een betere onderdelen beschikbaar.

Geplaatst: (bewerkt)

zo lang duurt het ook weer niet, maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig naar prijzen e.d. En omdat ik niet veel verstand van modems enzo heb is het ook niet gemakkelijk om even op internet rond te kijken

Budget was eigenlijk ong 600 euro, maar het lijkt me dan beter om gewoon door te sparen.

Bewerkt: door Donald-Duck
Geplaatst:

Deze zijn niet meer in de productie, Blu-Ray had toch de strijd gewonnen?

Geplaatst:

Deze zijn niet meer in de productie, Blu-Ray had toch de strijd gewonnen?

Ja klopt, HDDVD is niks geworden :puh:

Geplaatst:
Ik zou zeker voor een 4 Ghz processor gaan als je GTA IV goed wilt spelen

Zijn die al verkrijgbaar dan :7 Jij overschat GTA IV misschien iets té

Geplaatst:

Wat is je budget ongeveer?

-Graphische kaart vraag: Ja, dat kan altijd nog. Maar houd er wel rekening mee met wat je pc aankan.

-Pc is idd goedkoper als je hem zelf samensteld, maar het moeten dan wel onderdelen zijn die ook goed met elkaar functioneren. een behijzing vinden die op je moederbord is afgesteld, is soms lastig. Dan zitten er al voorgebouwde gaten in de achterkant, maar je slots in je moederbord passen daar soms niet in. Weer iets om op te letten :puh:

Een echte gamers pc waar je zeker nog wel wat jaartjes mee kan doen is iets van zoeits (merken, types weet ik veel vermeld ik niet, die namen weet ik niet uit mn hoofd.):

4 of 8 procesoren van zo'n 2-3 ghz

video kaart 512 of 1 gig

500 gb harde schijf, kan je altijd nog uitbreiden voor een tweede.

zoeits kan je dus doen. Maar speciale functies, zoals een drive bay gaan soms niet zo makkelijk in een zelgemaakte pc.

Ik laat verdere reacties maar an anderen over :Y

ik denk dat die laatste zin verstandig is :puh:,

over die procesoren, als jij 4 of 8 procesoren op 1 moederbord plak, bel asus oid ff, miss hebben ze wel een baan voor je :), je hebt het denk ik over procesorKERNEN, en dan nog, voor een game pc kan je beter een knappe CPU met 2 kernen hebben dan met 4, de meeste games schalen nog niet over naar de volledige 4 kernen, een quad-core cpu is eigenlijk alleen echt te gebruiken in een multimedia pc waar vanalles tegelijk moet gebeuren.

Over die videokaart, als jij 1 gb op eeen videokaart heb is dat heel mooi maar je kan in de meeste gevalln meer gebruik maken van een 512 mb kaartje met wat hogere kloksnelheden, een 1GB kaart is meestal lager geklokt dan een 512 mb kaart ;)

en een drive-bay. past er altijd wel in :)

Dan nog even naar de topic starter, een game-pc hoeft niet direct duur te zijn, ook is een standaard pc kan voldoende zijn, maar meestal is een zef samengestelde pc beter en goedkoper ;)

Geplaatst:

en hoeveel zou zo´n bleu ray dvd speler gaan kosten :)

en domme vraag :$ maar waar dient de processor voor, volgens mij heb ik er een van 2ghz, althans dat staat op mijn pc :sigaar:

Geplaatst:

een blu-ray speler zal rond de 100 euro gaan kosten, ik denk ook niet dat het haalbaar is met een budget van 600 euro nog een BR speler erin te zetten :)

De procesor (CPU) is "het manusje van alles" in je pc, die stuurd alle gegevens door, van je geheugen naar je cpu, van je cpu naar je hardeschijf, dat soort dingen.. ;)

als je een cpu heb met een snelheid van 2 Ghz wil zeggen dat hij 2000 berekeningen per seconde kan maken ;)

vor een compleet overzicht over de kloksnelheid: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kloksnelheid ;)

Geplaatst:
een blu-ray speler zal rond de 100 euro gaan kosten, ik denk ook niet dat het haalbaar is met een budget van 600 euro nog een BR speler erin te zetten :)

De procesor (CPU) is "het manusje van alles" in je pc, die stuurd alle gegevens door, van je geheugen naar je cpu, van je cpu naar je hardeschijf, dat soort dingen.. ;)

als je een cpu heb met een snelheid van 2 Ghz wil zeggen dat hij 2000 berekeningen per seconde kan maken ;)

vor een compleet overzicht over de kloksnelheid: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kloksnelheid ;)

Fout, een processor van 2 Ghz voert 2 miljard berekeningen per seconde uit. Heb het van je eigen link notabene :bonk:

De rest klopt wel, de processor is eigenlijk het hart van je PC ^_^

Geplaatst:

ok bedankt voor de uitleg

maar een bleu ray dvdspeler kun je toch altijd nog later aanschaffen? Of kan het zijn dat die dan niet werkt

Geplaatst:

Fout, een processor van 2 Ghz voert 2 miljard berekeningen per seconde uit. Heb het van je eigen link notabene :bonk:

De rest klopt wel, de processor is eigenlijk het hart van je PC ^_^

foutje, moet kunnen (A) :puh:

En die blu ray drive kan je inderdaad mocht je dat echt willen altijd nog later inbouwen :)

Geplaatst:

Een een blu ray is voorlopig echt nog niet nodig. Het zal nog wel een tijdje duren voor de DVD rom begraven word.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...