L Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Beste leden, Sind kort ben ik in het bezit van een psp slim & lite. Nu ik 2 spellen heb waar je ook online mee kan, zou ik daar graag gebruik van willen maken. Ik heb echter geen draadloze internetverbinding. Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken? Ik heb gehoord dat het mogelijk is om WiFi te kopen voor zo'n 40 euro in de winkel, die overigens lastig te installeren is, maar ik heb ook gehoord dat je via internet (Xlink) aan een bestand kan komen waardoor je dus ook online kunt spelen. Kan iemand mij misschien wat tips en/of uitleg geven? Alvast bedankt. >>> Door Ikkes: Verplaatst naar Consoles en Game Events<<< Reageren
Vegeta Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Beste leden,Sind kort ben ik in het bezit van een psp slim & lite. Nu ik 2 spellen heb waar je ook online mee kan, zou ik daar graag gebruik van willen maken. Ik heb echter geen draadloze internetverbinding. Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken? Ik heb gehoord dat het mogelijk is om WiFi te kopen voor zo'n 40 euro in de winkel, die overigens lastig te installeren is, maar ik heb ook gehoord dat je via internet (Xlink) aan een bestand kan komen waardoor je dus ook online kunt spelen. Kan iemand mij misschien wat tips en/of uitleg geven? Alvast bedankt. Volgens mij kun je niet online met andere mensen over de wereld spelen maar wel als iemand naast je zit met een psp en het zelfde spel. Dan heb je 2 spellen nodig die multiplayer functie hebben en 2 psp's. DAn doe je die knopje aan de linkerkant op ad hoc mode en dan kun je spelen. Reageren
L Geplaatst: 2 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Beste leden,Sind kort ben ik in het bezit van een psp slim & lite. Nu ik 2 spellen heb waar je ook online mee kan, zou ik daar graag gebruik van willen maken. Ik heb echter geen draadloze internetverbinding. Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken? Ik heb gehoord dat het mogelijk is om WiFi te kopen voor zo'n 40 euro in de winkel, die overigens lastig te installeren is, maar ik heb ook gehoord dat je via internet (Xlink) aan een bestand kan komen waardoor je dus ook online kunt spelen. Kan iemand mij misschien wat tips en/of uitleg geven? Alvast bedankt. Volgens mij kun je niet online met andere mensen over de wereld spelen maar wel als iemand naast je zit met een psp en het zelfde spel. Dan heb je 2 spellen nodig die multiplayer functie hebben en 2 psp's. DAn doe je die knopje aan de linkerkant op ad hoc mode en dan kun je spelen. Graag reacties van mensen die wel wat van psp's afweten. Reageren
Miek Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Als je geen draadloos internet hebt, waarmee je met je PSP op internet mee kan, dan kan je niet onlien gaan. Ad hoc is dat je naast je vriend zit en je verbonden bent met elkaars PSP, waarbij je een afstand van maximum 40 meter mag nemen. Er zijn spellen waarmee je online kunt, (die die jij hebt) en daarvoor heb je draadloos internet nodig (oftewel je hebt internet nodig op je PSP). Anders kan je niet online. Je PSP kan zich moeilijk zelf verbinden met 1000km's ver als je geen internet hebt, dus Ad Hoc: samen spelen met een vriend die ook een PSP heeft en die niet ver van je verwijderd is. En Wifi: draadloos internet om te spelen over heel de wereld met onbekenden. Helaas, voor draadloos moet je een router kopen, voor zo'n 50€. Meer info? hoor ik graag. Reageren
L Geplaatst: 2 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2008 (bewerkt) Als je geen draadloos internet hebt, waarmee je met je PSP op internet mee kan, dan kan je niet onlien gaan. Ad hoc is dat je naast je vriend zit en je verbonden bent met elkaars PSP, waarbij je een afstand van maximum 40 meter mag nemen. Er zijn spellen waarmee je online kunt, (die die jij hebt) en daarvoor heb je draadloos internet nodig (oftewel je hebt internet nodig op je PSP). Anders kan je niet online. Je PSP kan zich moeilijk zelf verbinden met 1000km's ver als je geen internet hebt, dus Ad Hoc: samen spelen met een vriend die ook een PSP heeft en die niet ver van je verwijderd is. En Wifi: draadloos internet om te spelen over heel de wereld met onbekenden. Helaas, voor draadloos moet je een router kopen, voor zo'n 50€. Meer info? hoor ik graag. Ook dit klopt volgens mij niet helemaal, want een vriend van mij heeft GEEN draadloze internetverbinding, maar wel een WiFi-systeem van 40 euro. Dus het is wel mogelijk om online te gamen met de psp ZONDER draadloze verbinding. Bewerkt: 2 september 2008 door Léon-San Andreas Reageren
BaasB Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Als je geen draadloos internet hebt, waarmee je met je PSP op internet mee kan, dan kan je niet onlien gaan. Ad hoc is dat je naast je vriend zit en je verbonden bent met elkaars PSP, waarbij je een afstand van maximum 40 meter mag nemen. Er zijn spellen waarmee je online kunt, (die die jij hebt) en daarvoor heb je draadloos internet nodig (oftewel je hebt internet nodig op je PSP). Anders kan je niet online. Je PSP kan zich moeilijk zelf verbinden met 1000km's ver als je geen internet hebt, dus Ad Hoc: samen spelen met een vriend die ook een PSP heeft en die niet ver van je verwijderd is. En Wifi: draadloos internet om te spelen over heel de wereld met onbekenden. Helaas, voor draadloos moet je een router kopen, voor zo'n 50€. Meer info? hoor ik graag. Ook dit klopt volgens mij niet helemaal, want een vriend van mij heeft GEEN draadloze internetverbinding, maar wel een WiFi-systeem van 40 euro. Dus het is wel mogelijk om online te gamen met de psp ZONDER draadloze verbinding. Hmm, misschien heb je even verduidelijking nodig: Wi-Fi is draadloos internet. Met zo'n ''Wifi-systeem'' (meestal gewoon een ''draadloze router'' genoemd) creëer je dus in feite draadloos internet. Hiervoor moet je dus een draadloze router aanschaffen. Dit is een voorbeeld van zo'n draadloze router: Klik. Ik heb deze draadloze router zelf ook, ik had hem destijds voor €59,99 gekocht. De score die op die site staat is niet geweldig, maar deze draadloze router is méér dan goed genoeg als je hem alleen wilt gebruiken voor je PSP. Als je zo'n draadloze router eenmaal hebt aangeschaft, werkt het als volgt: Je steekt een kabeltje van jullie normale internetverbinding in die draadloze router. Wat die draadloze router dan in feite doet, is het internet dat via het kabeltje binnenkomt, omzetten naar draadloos internet. Dan heb je dus draadloos internet, oftewel Wi-Fi. Ik hoop dat je het nu snapt, anders zeg je 't maar. Hier nog wat informatie over WiFi: Klik. Reageren
L Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2008 (bewerkt) Als je geen draadloos internet hebt, waarmee je met je PSP op internet mee kan, dan kan je niet onlien gaan. Ad hoc is dat je naast je vriend zit en je verbonden bent met elkaars PSP, waarbij je een afstand van maximum 40 meter mag nemen. Er zijn spellen waarmee je online kunt, (die die jij hebt) en daarvoor heb je draadloos internet nodig (oftewel je hebt internet nodig op je PSP). Anders kan je niet online. Je PSP kan zich moeilijk zelf verbinden met 1000km's ver als je geen internet hebt, dus Ad Hoc: samen spelen met een vriend die ook een PSP heeft en die niet ver van je verwijderd is. En Wifi: draadloos internet om te spelen over heel de wereld met onbekenden. Helaas, voor draadloos moet je een router kopen, voor zo'n 50€. Meer info? hoor ik graag. Ook dit klopt volgens mij niet helemaal, want een vriend van mij heeft GEEN draadloze internetverbinding, maar wel een WiFi-systeem van 40 euro. Dus het is wel mogelijk om online te gamen met de psp ZONDER draadloze verbinding. Hmm, misschien heb je even verduidelijking nodig: Wi-Fi is draadloos internet. Met zo'n ''Wifi-systeem'' (meestal gewoon een ''draadloze router'' genoemd) creëer je dus in feite draadloos internet. Hiervoor moet je dus een draadloze router aanschaffen. Dit is een voorbeeld van zo'n draadloze router: Klik. Ik heb deze draadloze router zelf ook, ik had hem destijds voor €59,99 gekocht. De score die op die site staat is niet geweldig, maar deze draadloze router is méér dan goed genoeg als je hem alleen wilt gebruiken voor je PSP. Als je zo'n draadloze router eenmaal hebt aangeschaft, werkt het als volgt: Je steekt een kabeltje van jullie normale internetverbinding in die draadloze router. Wat die draadloze router dan in feite doet, is het internet dat via het kabeltje binnenkomt, omzetten naar draadloos internet. Dan heb je dus draadloos internet, oftewel Wi-Fi. Ik hoop dat je het nu snapt, anders zeg je 't maar. Hier nog wat informatie over WiFi: Klik. Kijk, hier kan ik wel wat mee, bedankt. Nog 1 vraagje: is het gemakkelijk te installeren? En zit ik nu niet vast aan een of ander abonnement? Bewerkt: 3 september 2008 door Léon-San Andreas Reageren
Rullez Geplaatst: 4 september 2008 Rapport Geplaatst: 4 september 2008 (bewerkt) Kijk, hier kan ik wel wat mee, bedankt. Nog 1 vraagje: is het gemakkelijk te installeren? En zit ik nu niet vast aan een of ander abonnement? Nee je zet de rauter gewoon tussen je internet en voor de rest komen er geen extra kosten bij. Bewerkt: 4 september 2008 door Rullez Reageren
BaasB Geplaatst: 4 september 2008 Rapport Geplaatst: 4 september 2008 Kijk, hier kan ik wel wat mee, bedankt. Nog 1 vraagje: is het gemakkelijk te installeren? En zit ik nu niet vast aan een of ander abonnement? Nee je zet de rauter gewoon tussen je internet en voor de rest komen er geen extra kosten bij. Precies, wat Rullez zegt. Zo'n draadloze router kost qua internetkosten helemaal niks extra. De installatie is in feite ook niet moeilijk. Je doet een kabeltje dat met jullie modem verbonden is, in die draadloze router (je weet wel, zo'n kabeltje dat ook achterin je PC zit, waardoor je internet op je PC hebt). Voor de rest hoef je dan alleen nog de stekker van die draadloze router in 't stopcontact, en klaar is Kees. De installatie wordt wel wat moeilijker als je dingen aan je draadloze router wil gaan instellen zoals passwords (zodat geen ongewenste personen gebruik kunnen maken van jouw draadloze router), poorten openzetten, enzovoort. Maar als het goed is, is dat allemaal niet nodig. Al is een password wel aan te raden, want er kunnen hackers inbreken op je draadloze netwerk, aangezien het draadloos is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.