Jump to content

Antivirus installeert niet, rare achtergrond

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Sinds vandaag heb ik een ernstig probleem met mijn pc. Ik zat wat te surfen, toen opeens mijn hele pc vastliep, zomaar, ik kon alleen nog maar de reset-knop indrukken. Alles start normaal op maar toen ik mijn achtergrond zag, zag ik dat deze was vervangen door een of ander windows warning schermpje, welke aangeeft dat er spyware op mijn pc zit, het bekende verhaal. Dit is hem:

EDIT: Ik kan niet eens meer mijn screen uploaden naar imageshack (of een andere uploader) :O

Als ik nu een anti-spyware of anti-virus probeer te installeren krijg ik altijd een vreemde error, meteen als ik de setup open. Dan krijg ik iets als 'setup files corrupt, please download again' of 'application is not a valid win32 application'... Andere programma's kan ik wel gewoon installeren :(

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt,

NeoSyp

EDIT: Heel veel andere sites, meestal van anti-virus, kan ik helemaal niet openen, en google doet ook heel raar ( ik wordt doorgestuurd naar andere sites in plaats van de resultaten die ik aanklik).

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:

Druk eens op google in wat er op jouw achtergrond verschijnt. Je zult zeker niet de enigste zijn.

Ik heb het probleem ook 2x SERIEUS gehad, ik was geen beheerder meer of niets en ik heb het zelf kunnen oplossen via google zoeken. Ik weet wel nog van buiten hoe ik het moest oplossen, maar misschien heb je wel een andere achtergrond.

Typ eens in google in wat er op jouw achetrgrond staat.

Hey,

Bedankt voor je reactie. Ik heb op google gezocht, maar helaas vond ik enkel gevallen waarbij enkel deze achtergrond voorkwam, dus zonder de andere problemen. Ze raden daar aan met bepaalde programma's dit te verwijderen, maar dat kan ik dus juist niet... Heb je wellicht nog enig idee hoe jij het hebt verwijderd? Ik probeer nog steeds ergens de afbeelding te uploaden, maar zo te zien lukt het met het forum-upload systeem ook niet. Ik probeer nog wel wat..

warning.png

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:

Probeer systeemherstel. Dit kun je doen door je PC op te starten en dan vóór je het Windows laadscherm ziet op F8 te drukken. Windows start dan op in veilige modus en alleen bepaalde dingen worden geladen. Stel hem dan een dag voor je deze problemen had in.

LET OP: maak wel even update's van documenten die je ná die datum gemaakt hebt. ^_^

Succes!

Probeer eens een online virusscanner, zoals die van Panda, Microsoft of Kaspersky.

Mvg,

Flitskikker

Panda is geen aanrader, toen ik die virus had, herkende Panda geen enkele virus terwijl ik wel 5 virussen had.

Ik heb het ook met veilige modus gerepareerd. Gewoon een volledige scan doen in veilige modus.

Bewerkt: door Think

download 'malwarebytes anti malware'. is een gratis virus, spyware, en nog vanalles scanner.

>>download hier<<

ik had een serieus virus waardoor mijn bureablad wit was geworden, naast de klok beneden in de taakbalk stond 'VIRUS ALERT!', ik niet meer in configuratiescherm, taakbeheer enzo kon, en de harde schijf stond niet meer bij deze computer.

ik heb dat progje gedownload, geïnstalleerd, gerund, 'volledige scan' genomen, en hem 4 uurtjes laten doen.

resultaat: 187 infected files wanneer ie klaar was met de scan.

'alles verwijderen' geklikt, computer heropgestart, en alles was weer zoals het vroeger was. ^_^

en niets van problemen meer, terwijl ik AVG heb, die die virus dus niet had tegengehouden.

malwarebytes is geweldig _O_

EDIT: ps, staat er in je IE browser (als je die gebruikt) een vreemde menubalk? want soms plaatsen spyware of virussen zo'n taakbalk in je browser, zodat die je automatisch naar slechte sites rondleidt wanneer je iets zoekt, en virusprogramma's blokkeert.

dat heb ik namelijk ook gehad, die balk noemde 'qalkfxor'.

ik heb die naam ingetypt in zoeken op de computer, en het .dll bestand met die naam verwijderd, waarna ook de taakbalk weer weg was ^_^

ik hoop dat je malwarebytes setup wel kan downloaden en runnen, want ik ben er voor 99% zeker van dat je dan van die spyware af bent.

PS2: malwarebytes is veel beter dan Panda, AVG of Norton, die geven geen melding van spyware/virussen, terwijl ik volgens malwarebytes 187 beschadigde bestanden had.

:cya:

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:

Hallo,

Ik wilde even melden dat ik er helemaal vanaf ben! Gisteren is het mij gelukt de rare achtergrond te verwijderen, door twee entries in het register te verwijderen. Deze zorgden ervoor dat de 'desktop' en 'screensaver' bladzijde niet verschenen bij de beeldinstellingen, zodat ik deze rare achtergrond niet kon vervangen. Ik heb toen ook meteen de achtergrond kunnen traceren, het bleek dat hij was opgeslagen in de map 'win32' (een submap van 'windows').

Vandaag is het me ook gelukt om de rest te verwijderen. Eerst heb ik een programma 'Dr.Web'(of iets dergelijks) gebruikt, welke enkele dingen vond, maar ik was niet van de problemen af. Toen gebruikte ik SDfix, een programma dat in safe mode alle virussen hoort te verwijderen. Ik heb het geprobeerd en hij vond wel zo'n 15 trojans en dergelijke! Na het gebruik van dit programma was ik ook meteen overal vanaf! Heb daarna uiteraard nog wat met andere programma's gescand, maar die vonden hooguit een cookie die als 'gevaarlijk' wordt gezien.

Zeker dus een aanrader dat SDfix, uit ervaring (ik heb iets dergelijks al eens gehad, maar dan minder erg) weet ik dat dit soort programma's, welke je vanuit safe mode moet gebruiken veel effectiever zijn.

In ieder geval, allemaal bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...