.Sharingan Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Google heeft vandaag een eigen internetbrowser gelanceerd. Hiermee gaat het internetbedrijf de strijd aan met Internet Explorer van concurrent Microsoft, de meest gebruikte browser in de wereld. 'Google Chrome' moet het onder meer makkelijker maken om webapplicaties te draaien. Ook maakt de software het surfen op internet sneller, aldus het bedrijf. Browsers worden door internetbedrijven als Google en Microsoft gezien als belangrijke programma's. Met een eigen internetbrowser kunnen ze hun eigen webdiensten promoten. Bovendien kan een bedrijf op deze manier de software naadloos laten aansluiten op zijn andere programma's en diensten. Update 20:51 Zojuist is de beta van deze browser vrijgegeven op http://www.google.com/chrome/ Fok.nl_________________________________________________ Heb geinstalleerd, en ziet best wel vet uit. Maar ik prefereer toch FF. Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Zag net inderdaad zelf al een berichtje op google.nl staan over het installeren van deze 'google chrome' beta. Inderdaad een slimme zet, google staat natuurlijk al bekend al de grote zoekmachine dus zal men ook sneller de neiging krijgen deze webbrowser te gebruiken. Google brengt de laatste tijd steeds meer programmaatjes uit maar ik kijk daar eigenlijk nooit naar, aangezien die een beetje 'verstopt' zitten achter de zoekmachine. Een goede manier om deze te promoten natuurlijk. Zelf denk ik dat ik maar trouw bij Internet Explorer blijf, maar toch ben ik benieuwd wat eruit komt Met vriendelijke groeten, NeoSyp Reageren
Froop Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Goede browser, beter dan IE, prestatiegericht beter dan FF, maar FF heeft meer tweaks, wat ik prefereer. Ook is het gebruiken van een apart proces per tabblad een geniaal idee. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Heb het ook geprobeerd en het is effe wennen. Maar firefox ownt Chrome op zijn sloffen... Reageren
Gijsso Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Heb het ook geprobeerd en het is effe wennen. Maar firefox ownt Chrome op zijn sloffen... Dat klopt. Ik heb het geprobeerd maar ik blijf toch bij Firefox. Reageren
GTA Haas Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Ik heb Google Chrome gisteren gedownload en geinstalleerd, het ziet er wel mooi uit ja. Reageren
PatrickW Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Ziet er mooi clean uit en voelt ontzettend snel aan. De "inspect element" functionaliteit ziet er strak uit, met name handig voor web-developers. Ook de new-tab pagina, met meest gebruikte pagina's, meest gebruikte bookmarks en recentelijk gesloten tabs ziet er erg handig uit. Incognito Browsing had eigenlijk ook al in FF3 moeten zitten. Minpunten (maar het is nog maar een beta ): Overnemen van opgeslagen wachtwoorden uit FF gaat niet helemaal vlekkeloos. Mogelijkheid extensies aan te brengen ontbreekt (nog ?). Conclusie: Ziet er op eerste gezicht goed uit, met voorkeur boven IE, maar voorlopig kan ik de functionaliteit die verschillende FF extensies me geven nog niet missen. Reageren
Robin2130 Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Ik heb het ook even geprobeerd. Ik zal de voordelen en nadelen even op een rijtje zetten. Voordelen: De tabbladen hebben elk een eigen proces Goede Javafunctionaliteit Snel surfen Ziet er simpel uit en je heb meer ruimte om webpagina's te bekijken.Nadelen: Je kan geen extensies installeren. Mijn conclusie: Ik vind het sowieso beter dan IE 7 of 8, maar ik blijf toch FF gebruiken, omdat ik de extensies niet wil missen. Ik zal Google Chrome ook op mijn schijf laten staan. Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 (bewerkt) Dus dit is zo'n beetje de top-3 favoriete browsers: 1 - Mozilla Firefxo 2 - Google Chrome 3 - Microsoft Internet Explorer. En dit is de domste vraag van 2008: Wat is een extensie? (is dat .jpg of .html ? want dat kun je er gewoon achter zetten ) Bewerkt: 3 september 2008 door Sprunk Reageren
tjoef Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Dit is de tweede domste: Wat zijn tweaks? Reageren
DenkaanHenk Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 (bewerkt) Ik las het verhaal van morgen in de krant, ik vind het makkelijker dan firefox. En beter dan internet explorer. Bewerkt: 3 september 2008 door DenkaanHenk Reageren
FerryN Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 (bewerkt) Moet zeggen, ik zag het vandaag op het nieuws, en dacht al, dat zal me wat worden. Heb hem nu geinstalleerd, en vind hem best soepel lopen, en die zoekfunctie naar sites is opzich ook best handig. Die tweaks/addon vind ik niet zo belangrijk, dus ik denk dat ik een andere browser ga gebruiken . Vind Google Chrome best fijn. Later, Edit, is het bij jullie ook dat de pagina snel scrollen zo stotterend gaat? En Chrome vreet ook minder geheugen zie ik net, bij mij vreet ie in totaal 28k aan geheugen, en Firefox 36/37k. Bewerkt: 3 september 2008 door FerryN Reageren
GTA Monster Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 (bewerkt) Ik heb een nieuwsuitzending opgenomen en die op YT gepleurd, ik edit dadelijk met het filmpje. EDIT: EDIT 2: Video heb ik verwijdert aangezien YouTube het op TV-collectie's heeft gemunt. Bewerkt: 3 september 2008 door GTA Monster Reageren
Dvt Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Ziet er mooi clean uit en voelt ontzettend snel aan.De "inspect element" functionaliteit ziet er strak uit, met name handig voor web-developers. Ook de new-tab pagina, met meest gebruikte pagina's, meest gebruikte bookmarks en recentelijk gesloten tabs ziet er erg handig uit. Incognito Browsing had eigenlijk ook al in FF3 moeten zitten. Minpunten (maar het is nog maar een beta ): Overnemen van opgeslagen wachtwoorden uit FF gaat niet helemaal vlekkeloos. Mogelijkheid extensies aan te brengen ontbreekt (nog ?). Conclusie: Ziet er op eerste gezicht goed uit, met voorkeur boven IE, maar voorlopig kan ik de functionaliteit die verschillende FF extensies me geven nog niet missen. Ja, maar als je Fast Dial download, heb je dit ook. Dan hoef je het alleen nog maar handmatig in te voeren, maar je weet toch wel waar je vaak heen gaat.. Reageren
PatrickW Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Klopt, er is ook een FF extensie die Auto Dial heet, die de meest bezochte sites op een nieuw tabblad zet, maar bij Chrome ziet het er allemaal een stuk beter uit met zowel de sites, als ook de laatste bookmarks, en een searchbar. Maar ook dit zou natuurlijk voor FF na te bouwen zijn met een extensie. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.