marcootje Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Er zijn wel een paar mooie functies, maar met firefox kun je toch veel meer, zeker met alle add-ons. Het "element inspecteren" is gewoon puur overgenomen van van de add-on firebug voor firefox. Voor mij zijn de snelheid en het apart draaien van tabbladen de enige plus-puntjes. Ik vind het namelijk ook niets dat er geen menubalk is. Ik wil gewoon een menubalk, van daaruit kun je overal bij. De tabbladen bovenaan vindt ik ook niet echt een top-idee. Ik vindt onder de menubalk logischer. Overigens is het volgens mij gewoon een bij elkaar gesprokkeld zooitje, bij "over Google Chrome" zag ik dat de browser Safari heette, met AppleWebKit. Ik weet nou niet echt wat ik daarvan moet denken... Oftewel, een dikke overwinning voor Firefox, en daarvoor hoeven ze niet eens iets te doen mvg Marco Reageren
gta-pilot Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Ik vind het een goede browser lekker snel en zonder overbodige dingen. miss heeft FF dan wel addons maar die gebruik ik toch nooit. Dus ik ga voor chrome Reageren
Gta-killer Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Is misschien wel handig voor mij. Op onze pc gebruik in altijd firefox, en de rest van gezin internet explorer. Die internet exploror zit vol virussen, pop ups etc en is heul sloom, daarom is het misschien handig dat rest van gezin dit browser gaat gebruiken in plaats van IE (en dan blijf ik firefox gebruiken). Maar wat ik ook heb, is dat me pc laatste tijd enorm sloom is. Als je bijvoorbeeld icoontje van firefox/IE/ander programma aanklikt duurt het soms wel 10 a 15 seconde voordat het wordt geopend. Vroeger kwam dit meteen.. Iemand idee wat oorzaak hier van is? Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Nou, de eerste bugs en fouten zijn al gevonden op nu.nl Reageren
FerryN Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Nou, de eerste bugs en fouten zijn al gevonden op nu.nl Kom op zeg, tis een beta, iedereen verwacht volgens mij een volledig product ofzo Reageren
Robin2130 Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Dus dit is zo'n beetje de top-3 favoriete browsers:1 - Mozilla Firefxo 2 - Google Chrome 3 - Microsoft Internet Explorer. En dit is de domste vraag van 2008: Wat is een extensie? (is dat .jpg of .html ? want dat kun je er gewoon achter zetten ) Niet iedereen kan het weten Een extensie is een soort uitbreiding voor o.a. Firefox, zodat je de browser meer functionaliteit kan geven. Benieuwd wat voor extensies er allemaal zijn? Kijk dan even hier Ooh en wat jij suggereerde (.jpg enzo) is inderdaad ook een extensie. Dit is de tweede domste:Wat zijn tweaks? Tweaken is zeg maar een ander woord voor aanpassen. Zo zijn er ook veel Windows XP en Vista tweaks. Dat wil dus zeggen dat je het naar je eigen wensen aanpast, zodat het bijvoorbeeld sneller wordt en dergelijke. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Hij is wel wat sneller, maar ik blijf bij Firefox, omdat: - Scrollen gaat te snel - Geen statusbar - Geen extensies (dus ook geen Ad Block Plus -> ads!!!) Mvg, Flitskikker Reageren
NikoBellic16 Geplaatst: 3 september 2008 Rapport Geplaatst: 3 september 2008 Goede browser, beter dan IE, prestatiegericht beter dan FF, maar FF heeft meer tweaks, wat ik prefereer. Ook is het gebruiken van een apart proces per tabblad een geniaal idee. Google scoort altijd zo hoog met software, ik heb net gedownload maar ben nu al de weg kwijt dus moet nog even bijleren. Reageren
ikt Geplaatst: 4 september 2008 Rapport Geplaatst: 4 september 2008 Als Chrome meer funcites krijgt zoals plugins scoort die bij mij hoger dan FF. Reageren
IV trailer Geplaatst: 5 september 2008 Rapport Geplaatst: 5 september 2008 (bewerkt) Ik ga zeker chrome gebruiken. Ik gebruik geen firefox maar ik hoef ook geen extra's. Aangezien Chrome stukken sneller is dan IE ga ik het voortaan gebruiken. Ik zie trouwens ook dat er een spellingcorrector in zit. Handig hoor en dat met een heel klein programmaatje. Ook zag ik dat als je een download krijgt hij in een mooie download balk met geschiedenis komt te staan. EDIT: Chek die ctrl-F functie! Wat ik wel nadelig vind is dat scrollknop indrukken niet volstaat om te scrollen. Dit doe ik altijd bij lange sites/forums om geen scroll vinger te krijgen. Bewerkt: 5 september 2008 door IV trailer Reageren
SummerBase Geplaatst: 5 september 2008 Rapport Geplaatst: 5 september 2008 Dit is een mooie simplistische browser die een stuk sneller is, dan reguliere browser (afhankelijk van het aantal applicaties dat je draait). Echter vind in het wel een gemis dat er niet extensies opzitten, maar dat is ook niet het uitgangspunt van google. Google richt zich op de grote groep, FireFox meer op de wat meer gevorderde personen op internet gebied. Ik ga het denk ik afwisselen, ik vind bij google chrome die screenshots aan het begon wel erg handig. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.