gta4cas Geplaatst: 4 september 2008 Rapport Geplaatst: 4 september 2008 Ik heb een paar dagen geleden GTA 4 San Andreas voor de PC aangeschaft. Het spel doet het prima, op zich, maar om de een of andere reden kan ik de kijkrichting niet veranderen als ik te voet ben. Stel, ik stap uit een auto of van de fiets en ik kijk op dat moment naar het noorden dan blijf ik naar het noorden kijken tot ik weer in-/opstap, de kijkrichting verander en dan weer uit-/afstap. Dat is tot dusver de enige manier waarop ik de kijkrichting heb kunnen veranderen, maar zoals je wel begrijpt... hier heb je helemaal niets aan en maakt het spel compleet onspeelbaar. Als ik te voet ben en iemand valt me van opzij of van achter aan dan ga ik telkens dood en dat begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Eerlijk gezegd schaam ik me dood dat ik dit moet vragen maar er staat niets over in de handleiding, noch degene in het doosje, noch degene die op mijn PC is geinstalleerd. Ik vermoed dat het wat te maken heeft met mijn hardware, ik gebruik een Logitech G15 toetsenbord en een Logitech MX1000 lasermuis (draadloos < kweenie of het wat uitmaakt maar ik zet het er maar bij), tevens is er een Thrust lasermuis (niet draadloos) aangesloten maar op deze reageert GTA:SA ook al niet. Het lijkt me toch dat je de kijkrichting ook te voet moet kunnen veranderen? Ik weet dat het op de PS2 versie wel kon, die heb ik bij een vriend van me thuis gespeelt maar ik speel zelf liever op de PC. Kan iemand mij helpen en/of uitsluitsel geven, zo is het spel namelijk gewoon stomweg niet leuk. Alvast vriendelijk bedankt :$ Reageren
.Timothy Geplaatst: 4 september 2008 Rapport Geplaatst: 4 september 2008 (bewerkt) Hm, ik weet zoeven één probleem (de rest zijn niet echt problemen) waarbij dit gebeurt.. Als je je controls instelt op 'Joypad', kan je de kijkrichting niet veranderen. Hierdoor zul je wel automatisch richten hebben, maar de camera veranderen zit er niet meer in dan. Ga eens naar 'Options' in het hoofd-/pauzemenu en ga naar 'Controller Setup'. Mogelijk staat er daar bovenaan bij 'Configuration' 'Joypad'. Klik daarop en er zal 'Mouse + Keys' verschijnen. Probeer daarna nog eens op 'V' te drukken, daarmee stel je de camerstand in. Mocht het nog niet werken, ga dan naar 'Mijn Documenten' (of in Vista 'Documenten') en open de map 'GTA San Andreas User Files' en verwijder het bestand 'gta_sa.set'. Hiermee worden je controls gereset en wordt (mogelijk) je probleem verholpen. Bewerkt: 4 september 2008 door VWO-er Reageren
gta4cas Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2008 Dank je VWO-er, Ik had de settings idd op muis en toetsenbord staan, door het op joypad te zetten werkt het nu net als dat ik van de PS2 gewent was. Stom gedoe, wie verzint dat nou? Naja, het is opgelost! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.