Jump to content

HDMI en SCART probleem

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb mijn ps3 weer aangesloten aan onze lcd tv beneden die in onze woonkamer staat.

en ik stuit op een paar problemen.

Ik heb dus eerst mijn ps3 aangesloten op de tv met mijn hdmi kabel. het beeld is heel mooi. alle omlijningen zijn heel pixelachtig. terwijl het beeld wel gewoon beter is dan toen ik mijn scart gebruikte. want met scart was de beeldkwaliteit aanzienlijk minder. maarja toen had ik dit probleem met die randen niet. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

Ik heb dit zoveel mogelijk geprobeert goed uit te leggen maar ik hoop dat jullie het begrijpen. ;)

anders vraag je het maar.

met vriendelijke groet

-powerpats-

Bewerkt: door powerpats
Geplaatst:

Kan aan je instellingen van je tv liggen denk ik. Kijk eens naar het beeldformaat waar hij op staat, en de resolutie.

Geplaatst:
ik heb een hd ready tv, en de beeldinstellingen staan op 1024 is dit een probleem ?

Probeer het dan eens op een andere resolutie

Geplaatst:

Wat Naudin al aangaf is het aan te raden even een andere resolutie te proberen. Wat je ook kan doen is zodra je je HDMI kabel hebt aangesloten de PS3 automatisch de instellingen laten maken, dan zal hij de best mogelijke instellingen toepassen die voor jou TV-PS3 combinatie van toepassing zijn.

Het is mogelijk dat hij dan voor de 1080i resolutie gaat. Het is echter aan te raden voor de 720p resolutie te kiezen, aangezien deze resolutie toch vaak als beter word bestempelt.

Succes ermee.

Ps. Ik heb dit topic even naar Consoles & Game Events verplaatst.

Geplaatst:

Ik heb het net even geprobeert en het op 720 gezet. en ja het is inderdaad wel wat beter. maar het beeld is nog steeds een beetje pixelachtig. maar dat komt mischien omdat ik een hd ready tv heb. in ieder geval ik zal nog een beetje kijken naar de instellingen en als er nog problemen zijn dan post ik ze hier.

Geplaatst:
HD Ready TV's kunnen maar maximaal 720p aan. ;)

Of je moet een FULL HD hebben. 8)

Dat is niet helemaal waar. Zoals ik eerder ook al vermeldde kunnen HD Ready TV's ook de resolutie: 1080i aan. Dit houdt in 1080 lijntjes die om en om ververst worden. 1080p is de resolutie van een Full HD tv, dit zijn 1080 lijntjes die allemaal tegelijk ververst worden, waardoor het beeld dus scherper is.
Geplaatst:

Ik heb zelf een plakje van 107cm hd-ready op mijn kamer. Inprincipe hoor je geen pixelachtig beeld te krijgen. Kan je een foto van tv met ps3 aan uploaden?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...