Slasher Geplaatst: 7 september 2008 Rapport Geplaatst: 7 september 2008 (bewerkt) De camerahoek tijdens het rijden verandert bij mij telkens. Voorheen was de camerapositie rechtlijnig en stabiel, maar sinds kort als CJ bijvoorbeeld rechtsaf gaat, draait de camerahoek niet mee en is het gericht op de zijkant van de auto in plaats van op de weg vooruit. Alleen na het drukken op de achteruitknop is de camera terug naar CJs gezichtspunt, maar dit verhelpt het probleem maar tijdelijk. Ook de cameraknop ('v') brengt geen oplossing. Heb ik misschien aan de settings zitten sleutelen en weet iemand hoe dit kan worden teruggedraaid? Bewerkt: 7 september 2008 door Slasher Reageren
Donwell Geplaatst: 7 september 2008 Rapport Geplaatst: 7 september 2008 Nee, dit is een nieuwe optie in GTA San Andreas die niet in Vice City en III zat. Je kunt nu voor het eerst om je auto heenkijken tijdens het rijden. Dit is alleen ook nodig tijdens het nemen van een bocht; draai je camera naar rechts als je door de bocht naar rechts gaat en naar links net zo. Voor de één een groot hulpmiddel, voor de anderen een ramp: het is maar hoe je het bekijkt. Reageren
Slasher Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 september 2008 Ja, dat begrijp ik. Laat ik het proberen anders uit te leggen. De camerapositie verplaatst zich tijdens het maken van bochten van CJs gezichtspunt naar de zijkant van de auto. Dat is goed. Maar vervolgens blijft de camera steevast gericht op de zijkant, ook al is de bocht allang voltooid. Dus na het nemen van een bocht heb ik geen zicht meer op de weg, ook al rijd ik op een recht stuk. Dat is nu mijn probleem. Reageren
Hackman Geplaatst: 7 september 2008 Rapport Geplaatst: 7 september 2008 Ik heb hetzelfde ook als ik een bocht neem maar als ik dan even recht rijd dan verplaatst de camera zich weer zodat ik naar voren kan kijken alleen soms is dat net te laat en dan ram ik mijn voorganger. Met de knoppen waarmee je kan kijken in de auto (bij de Ps2 is dat het rechter pookje) moet je gewoon de camera weer terugsturen hoewel dat wel lastig is met een getunde lowrider met Hydraulics... Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 7 september 2008 Rapport Geplaatst: 7 september 2008 Heb je de View wel goed staan en nietr dat het steeds automatishc verandert? Reageren
Slasher Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 september 2008 (bewerkt) Ik heb hetzelfde ook als ik een bocht neem maar als ik dan even recht rijd dan verplaatst de camera zich weer zodat ik naar voren kan kijken alleen soms is dat net te laat en dan ram ik mijn voorganger. Met de knoppen waarmee je kan kijken in de auto (bij de Ps2 is dat het rechter pookje) moet je gewoon de camera weer terugsturen hoewel dat wel lastig is met een getunde lowrider met Hydraulics... Ja, dat heb ik dus ook. Maar voorheen verplaatste de camerapositie zich bij mij automatisch terug naar CJs perspectief en kon ik met de zicht op de weg doorrijden. Nu opeens niet meer. Eenmaal op de achteruitkijk knop drukken (q & e voor de pc) brengt tijdelijk oplossing, maar bij de volgende bocht blijft de camera weer gericht op de zijkant van de auto. Heb je de View wel goed staan en nietr dat het steeds automatishc verandert? Dat zal best wel eens kunnen. Waar zijn deze camera instellingen te vinden? Ik zie ze niet tussen de display options staan. Overigens blijft de camera niet altijd steken op de zijkant. Bewerkt: 7 september 2008 door Slasher Reageren
Donwell Geplaatst: 7 september 2008 Rapport Geplaatst: 7 september 2008 Wat je kunt proberen is dan om gta_sa.set te verwijderen uit de User Files map in Mijn Documenten. Dit hersteld alle settings, mogelijk dat het probleem nu is opgelost. Let overigens wel op, dingen als resolutie moet je wel weer opnieuw instellen! Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 7 september 2008 Rapport Geplaatst: 7 september 2008 Dit heb ik ook wel eens in de mutiplayer, ik druk dan op esc en weer terug. Werkt dat niet, dan reset ik GTA. (opnieuw starten dus) Reageren
Noviozone Geplaatst: 11 september 2008 Rapport Geplaatst: 11 september 2008 Ik heb dit zelden, als ik dan echt snel weer terugwil naar de juiste camerapositie stuur ik vaak de boel snel bij met de muis en laat even het Gas los. Echter is dit een zeldzaamheid die enkel optreed na vele uren onafgebroken gamen dus denk ik dat het ook te maken heeft met de prestaties van je PC op lange duur. Reageren
Slasher Geplaatst: 11 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 september 2008 (bewerkt) Dank voor de reacties. Ben er inmiddels achter dat de muis zonder te bewegen de camerapositie naar de zijkanten sleepte. Het bloedstollende mysterie is bij deze opgelost en we kunnen allen met een gerust hart weer overgaan tot de orde van de dag. Bewerkt: 11 september 2008 door Slasher Reageren
GTAVCFREAK Geplaatst: 26 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2008 Dank voor de reacties. Ben er inmiddels achter dat de muis zonder te bewegen de camerapositie naar de zijkanten sleepte. Het bloedstollende mysterie is bij deze opgelost en we kunnen allen met een gerust hart weer overgaan tot de orde van de dag. Ik heb een vergelijkbaar probleem.. bij mij blijft de camera rond om de auto heendraaien... de 'v' knop helpt ook hier niet... hoe los ik dit op?? gewoon gtasa_set verwijderen of wat doe ik?? help ff zodat k weer normaal SA kan spelen Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 26 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2008 Controleer, net zoals bij Slasher, of er geen andere randapparatuur de besturing van het spel beïnvloed. Denk hierbij aan: toetsenbord (blijft er een toets 'hangen' o.i.d.?), muis, joystick, gamepad e.d. deze kunnen (mits aangesloten) invloed uitoefenen op het spel. Zeker als er bijvoorbeeld een joypad ongebruikt (en aangesloten) ergens achteloos op z'n kant ligt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.