Jump to content

autos op bepaalde plekken laten spawnen


Recommended Posts

Geplaatst:

hoe laat ik autos op bepaalde plekken laten spawnen zonder carspawner of zo iets dat die daar altijd blijft staan?

Geplaatst:

Je kunt het ook met IPL bestanden proberen. Dan hoef je ook geen nieuwe savegame te starten. Kijk in de Master Tutorial List eens bij de IPL ontleding. Je hoeft alleen maar een regel toe te voegen in een bepaald IPL bestand. De exacte syntax van de regel weet ik niet uit mijn hoofd (en zit nu niet op een computer met SA, zodat ik even kan kijken) maar als je een beetje rondzoekt op dit forum en misschien daarbuiten kom je ongetwijfeld iets bruikbaars tegen.

Geplaatst:
Je kunt het ook met IPL bestanden proberen. Dan hoef je ook geen nieuwe savegame te starten. Kijk in de Master Tutorial List eens bij de IPL ontleding. Je hoeft alleen maar een regel toe te voegen in een bepaald IPL bestand. De exacte syntax van de regel weet ik niet uit mijn hoofd (en zit nu niet op een computer met SA, zodat ik even kan kijken) maar als je een beetje rondzoekt op dit forum en misschien daarbuiten kom je ongetwijfeld iets bruikbaars tegen.

ok hartelijk bedankt K.O. :dans:

Aleen ik weet niet wat ik verkeerd doet maar kijk:

Cars
1330.364, -2030,426, 173,4433, 28,83594, 90, 448, 3, 4, 10, 1, 1, 0, 1
end

pick
11, -2035,49, 170,2529, 28,83594
end


dat is volgens mij helemaal goed maar toch spawnt het niet

Geplaatst:

Je hebt komma's in plaats van punten gebruikt bij de decimalen.

Dus het is -2030.426 in plaats van -2030,426

Dus als je dat veranderd zou het moeten lukken! ;)

Geplaatst:
Je kunt het ook met IPL bestanden proberen. Dan hoef je ook geen nieuwe savegame te starten. Kijk in de Master Tutorial List eens bij de IPL ontleding. Je hoeft alleen maar een regel toe te voegen in een bepaald IPL bestand. De exacte syntax van de regel weet ik niet uit mijn hoofd (en zit nu niet op een computer met SA, zodat ik even kan kijken) maar als je een beetje rondzoekt op dit forum en misschien daarbuiten kom je ongetwijfeld iets bruikbaars tegen.

Je moet wel een nieuw spel starten, het spel zal niet crashen als je een savegame laad maar zullen de autos niet spawnen.

Geplaatst:
Je kunt het ook met IPL bestanden proberen. Dan hoef je ook geen nieuwe savegame te starten. Kijk in de Master Tutorial List eens bij de IPL ontleding. Je hoeft alleen maar een regel toe te voegen in een bepaald IPL bestand. De exacte syntax van de regel weet ik niet uit mijn hoofd (en zit nu niet op een computer met SA, zodat ik even kan kijken) maar als je een beetje rondzoekt op dit forum en misschien daarbuiten kom je ongetwijfeld iets bruikbaars tegen.

Je moet wel een nieuw spel starten, het spel zal niet crashen als je een savegame laad maar zullen de autos niet spawnen.

waarom als je een map mod die doe het tog ook met savagame wel raar eigenlijk

Geplaatst: (bewerkt)
Je kunt het ook met IPL bestanden proberen. Dan hoef je ook geen nieuwe savegame te starten. Kijk in de Master Tutorial List eens bij de IPL ontleding. Je hoeft alleen maar een regel toe te voegen in een bepaald IPL bestand. De exacte syntax van de regel weet ik niet uit mijn hoofd (en zit nu niet op een computer met SA, zodat ik even kan kijken) maar als je een beetje rondzoekt op dit forum en misschien daarbuiten kom je ongetwijfeld iets bruikbaars tegen.

Je moet wel een nieuw spel starten, het spel zal niet crashen als je een savegame laad maar zullen de autos niet spawnen.

waarom als je een map mod die doe het tog ook met savagame wel raar eigenlijk

of is het niet op een 1 of anderen maarnier niet te fixen?

Bewerkt: door KoenKucharek
Geplaatst: (bewerkt)
Je moet wel een nieuw spel starten, het spel zal niet crashen als je een savegame laad maar zullen de autos niet spawnen.
Oh ja? Elke map mod werkt met IPL bestanden en bij elke mod hoef je geen nieuwe savegame te starten en staan alle objecten direct voor je klaar. Naar mijn weten is er geen uitzondering voor de 'cars' en 'pick' regel. Dit weet ik vrij zeker, aangezien ik zelf mods ingame heb staan die auto's spawnen, zonder dat ik daarvoor een nieuw spel heb moeten starten.

Ik weet niet zeker of het iets uitmaakt, maar ik zie dat je Cars met een hoofdletter hebt geschreven. Het kán zijn dat de engine puur zoekt naar 'cars' en hoofdlettergevoelig is. In dat geval pakt ie de regel niet. Ik weet niet of dit het is, maar je kunt het proberen.

Dit is in ieder geval een werkend stuk code bij een bestaande mod (die tevens probleemloos werkt bij mij):

cars
-2668.8, -2388.9, 19.283, -80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2668.8, -2383.9, 19.283, 80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2668.8, -2373.9, 19.283, -80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2668.8, -2358.9, 19.283, 80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2703.8, -2358.9, 19.283, 90, 489, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
-2703.8, -2364.9, 19.283, 90, 579, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
-2713.8, -2351.9, 19.283, 90, 468, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
-2723.8, -2351.9, 19.283, 90, 400, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
end

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:
Je moet wel een nieuw spel starten, het spel zal niet crashen als je een savegame laad maar zullen de autos niet spawnen.
Oh ja? Elke map mod werkt met IPL bestanden en bij elke mod hoef je geen nieuwe savegame te starten en staan alle objecten direct voor je klaar. Naar mijn weten is er geen uitzondering voor de 'cars' en 'pick' regel. Dit weet ik vrij zeker, aangezien ik zelf mods ingame heb staan die auto's spawnen, zonder dat ik daarvoor een nieuw spel heb moeten starten.

Ik weet niet zeker of het iets uitmaakt, maar ik zie dat je Cars met een hoofdletter hebt geschreven. Het kán zijn dat de engine puur zoekt naar 'cars' en hoofdlettergevoelig is. In dat geval pakt ie de regel niet. Ik weet niet of dit het is, maar je kunt het proberen.

Dit is in ieder geval een werkend stuk code bij een bestaande mod (die tevens probleemloos werkt bij mij):

cars
-2668.8, -2388.9, 19.283, -80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2668.8, -2383.9, 19.283, 80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2668.8, -2373.9, 19.283, -80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2668.8, -2358.9, 19.283, 80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1
-2703.8, -2358.9, 19.283, 90, 489, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
-2703.8, -2364.9, 19.283, 90, 579, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
-2713.8, -2351.9, 19.283, 90, 468, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
-2723.8, -2351.9, 19.283, 90, 400, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
end

bij mij spawnde er anders vrij weinig toen ik dat had gedaan, toen ik een new game starte spawnde ze wel.

je moet gewoon een cleo script maken

{$CLEO .cs}

014B: 6@ = init_parked_car_generator #PHOENIX color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at X Y Z angle 78.417
014C: set_parked_car_generator 6@ cars_to_generate_to 101
0A95: enable_thread_saving
0A93: end_custom_thread

als je deze gewoon in sanny builder maakt kun je heel veel autos spawnen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...