Think Geplaatst: 8 september 2008 Rapport Geplaatst: 8 september 2008 (bewerkt) Wat moet je eigenlijk allemaal doen om een website te maken. Niet per sé een website... Ik heb dus deze tutorial gevonden: Klik en ik graag die kleinigheidjes uittesten die worden uitgelegd. Ik vraag me af hoe ik die kan proberen, dus welke programma"s ik nodig heb. De site moet niet online komen, ik wil gewoon de codes proberen. Edit: Waar moet je zo'n scripten in schrijven ?: Klik Bewerkt: 8 september 2008 door Think Reageren
JayKay Geplaatst: 8 september 2008 Rapport Geplaatst: 8 september 2008 (bewerkt) Wat moet je eigenlijk allemaal doen om een website te maken. Niet per sé een website...Ik heb dus deze tutorial gevonden: Klik en ik graag die kleinigheidjes uittesten die worden uitgelegd. Ik vraag me af hoe ik die kan proberen, dus welke programma"s ik nodig heb. De site moet niet online komen, ik wil gewoon de codes proberen. Edit: Waar moet je zo'n scripten in schrijven ?: Klik Je moet weten dat JavaScript geen taal is om websites mee te maken, het wordt vooral gebruikt voor extra's op je site. Als je echt een site wil gaan maken kun je dat met HTML en PHP gaan doen. Ik weet alleen niet of je ervaring hebt met HTML, zo ja dan kan ik je wat makkelijker op weg helpen met die tutorial die je gevonden hebt Bewerkt: 8 september 2008 door ysohnul Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 Kun jij goed met HTML en PHP opschieten?? Want ik meot een site maken voor me school, En dan lijkt het me handig als ik dan wat HTML-codes ken. Wie weet waar ik goede Codes vinden? In het nederlands als het kan Reageren
Remi-X Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 HTML is niet zo heel erg moeilijk. Als je eenmaal de begincodes kent, en het nut ervan, ziet het er wel logisch uit. Op google vind je vast wel wat als je HTML tutorials typt. Maar de website PHPHulp.nl helpt je met alles, en dus niet alleen maar php. Ze helpen je met HTML, CSS, Javascript, blabla en je zou ook op zoek kunnen gaan naar een HTML editor. Daar zijn er wel genoeg van. Er zijn verschillende HTML editors: 1- Deze geeft alleen de HTML code weer, in allemaal kleurtjes. Dus dit is wel een wat moeilijkere manier, maar wel met meer functies. 2- Een WYSIWYG editor. Deze zijn meestal wel betaald, maar als je zoeits hebt, en je snapt het nog niet, dan, dan duurt het ook wel even voordat je aan je website kan beginnen... Microsoft Frontpage en Macromedia Dreamweaver zijn voorbeelden van betaalde editors. Als je een stukje code toch nog zelf moet invoeren, kan je naar de code weergave gaan 3- Gewoon kladblok! Hierin kan je ook gewoon websites's bouwen, maar is wel de moeilijkste manier van alle. Je zal elke code uit je koppie moeten weten... PS: html is alleen grafisch. Het laat alles zien en zet het op z'n plek. PHP heb je al snel nodig voor een emailpagina, dynamisch. Alles wat niet met plaatsen en kleuren is heeft meestal wel met php te maken. CSS: Cascading Style Sheet: het maakt je website mooi met plaatjes die als achtergron willekeurig geplaatst worden. Je hoeft enkel dit bestandje te wijzigen voor een andere kleur voor je hele website. succes! Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 HTML is niet zo heel erg moeilijk. Als je eenmaal de begincodes kent, en het nut ervan, ziet het er wel logisch uit. Op google vind je vast wel wat als je HTML tutorials typt. Maar de website PHPHulp.nl helpt je met alles, en dus niet alleen maar php. Ze helpen je met HTML, CSS, Javascript, blabla en je zou ook op zoek kunnen gaan naar een HTML editor. Daar zijn er wel genoeg van. Er zijn verschillende HTML editors: 1- Deze geeft alleen de HTML code weer, in allemaal kleurtjes. Dus dit is wel een wat moeilijkere manier, maar wel met meer functies. 2- Een WYSIWYG editor. Deze zijn meestal wel betaald, maar als je zoeits hebt, en je snapt het nog niet, dan, dan duurt het ook wel even voordat je aan je website kan beginnen... Microsoft Frontpage en Macromedia Dreamweaver zijn voorbeelden van betaalde editors. Als je een stukje code toch nog zelf moet invoeren, kan je naar de code weergave gaan 3- Gewoon kladblok! Hierin kan je ook gewoon websites's bouwen, maar is wel de moeilijkste manier van alle. Je zal elke code uit je koppie moeten weten... PS: html is alleen grafisch. Het laat alles zien en zet het op z'n plek. PHP heb je al snel nodig voor een emailpagina, dynamisch. Alles wat niet met plaatsen en kleuren is heeft meestal wel met php te maken. CSS: Cascading Style Sheet: het maakt je website mooi met plaatjes die als achtergron willekeurig geplaatst worden. Je hoeft enkel dit bestandje te wijzigen voor een andere kleur voor je hele website. succes! is Smart FTP ook een Editor? Reageren
timwing Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 Nee, smart FTP is een programma waarmee je je eigen website upload naar je host. Maar smart FTP is af te raden, filezilla is veel handiger... Reageren
Remi-X Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 (bewerkt) nee. Dat is een programma om je website mee te uploaden, naar de server. De server zorgt er weer voor dat andere mensen hem zien. zo werkt dat ongeveer: jij maakt op je eigen pc en site, en upload hem naar de server. Als je ook een eigen .nl of account bij lycos of zoeits, en iemand typt in zijn browser bijvoorbeeld: www.zamgod.nl, dan word datt doorgestuurd naar een .nl provider. Die stuurt weer een signaaltje naar de servers dat hij een pagina van hem wilt, en die laat ie zien. Met ftp upload je dus je site naar de server, en is dus geen editor. FTP staat voor File Transfer Protocol. bestanden vervoer nogwat.. PS: was later.. maareuh, ik heb met die allebij gewerkt, maar nu werk ik met WS_FTP Home. Errors kan hij makkelijk fixen, een failed upload bijvoorbeeld. EEn hoop andere ftp's moeten dan de hele site opnieuw sturen, weet niet of dat ook smart ftp en filezilla zijn. Bewerkt: 9 september 2008 door R[E]/\/\i!i! Reageren
timwing Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 (bewerkt) Maar ik zou (als je engels kunt) deze tutorial(s) doorlezen, dan kun je engels in nog geen dag leren! (aanklikbaar) En als je wil kan je me ook pm'en en dan wil ik je het ook uitleggen. Bewerkt: 9 september 2008 door timwing Reageren
Remi-X Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 owja, die w3schools heb je ook nog... Maar das best wel onoverzichtelijk, en je leert niet heel veel. Reageren
marcootje Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 owja, die w3schools heb je ook nog... Maar das best wel onoverzichtelijk, en je leert niet heel veel. Dat valt wel mee hoor. Het is wel een klein beetje onoverzichtelijk maar als je weet waar je moet zoeken, is alles zo te vinden. Ik heb ALLEEN MAAR van w3schools geleerd het eerste jaar, en toen had ik al een hele goede basis. Als je eenmaal begint met HTML dan volgt de rest als een logisch rijtje...CSS, JavaScript, PHP zijn dan ook redelijk eenvoudig. Je moet alleen wel eerst met HTML beginnen, anders kom je nergens. Reageren
Remi-X Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 ik ben begonnen met mn websites toen ik 10 ofzo was, altijd met frontpage gemaakt. Nooit info hoeven opzoeken en pas nu, nu ik met PHP bezig ben zoek ik wat hulp bij phphulp.nl Eigenlijk is het soms dus net fietsen: het begin leer je, verder zoek je zelf naar. Reageren
K.O. Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 Ik raad eerder sites als w3schools.com en php.net aan. In jouw ogen misschien onoverzichtelijk (zelf heb ik nergens last van, ik vind het duidelijke sites), maar zeker uitgebreid en volledig. Elke bestaande tag of functie is er wel te vinden met een duidelijke syntax ontleding en mogelijke attributen. Dat heb ik liever dat een nederlandstalige site waar maar de helft op staat. Sowieso staat er vaak meer informatie op engelstalige sites, omdat die simpelweg groter zijn. Je kunt bepaalde software gebruiken om je code in te typen, maar zelf heb ik nooit iets anders dan Kladblok gebruikt en dit werkt perfect. Dat betekent helemaal niet dat je alle tags stuk voor stuk uit je kop moet stampen. Aangezien er hele databases op internet zijn van deze tags, vind ik het handig om gewoon een internetpagina open te hebben met deze lijst. Als ik dan een bepaalde tag nodig heb kijk ik gewoon daar. Om te coderen in Kladblok moet je gewoon Opslaan Als .html of .php, in plaats van .txt. Om te beginnen raad ik je HTML aan, een opmaaktaal die in structuur vrij simpel is. Dan kun je stukjes JavaScript er tussen zetten. Een client-side scripting taal die ook niet heel moeilijk is. Vervolgens kun je CSS gebruiken om je sites een beetje mooi aan te kleden. Dan zou ik pas overstappen naar PHP. Een server side scripttaal met vele opties. Om het resultaat van je code te bekijken heb je voor HTML, CSS en JS alleen maar een internetbrowser nodig. Voor Server Side talen heb je een php server nodig om ze op te hosten. Of je moet een stand-alone PHP parser downloaden. Om er voor te zorgen dat anderen je site kunnnen bekijken moet je je pagina's natuurlijk wel ergens kunnen hosten. Je kunt een gratis of betaalde hosting site op internet zoeken of je kunt je eigen server downloaden om je site zelf op te hosten. Veel succes! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.