Timotees Geplaatst: 25 maart 2005 Rapport Geplaatst: 25 maart 2005 hoe kan ik een gebouw wat ik met 3ds Max 7 heb gemaakt nou eigenlijk echt in vice city zetten? Reageren
Bradley H. Geplaatst: 25 maart 2005 Rapport Geplaatst: 25 maart 2005 hoe kan ik een gebouw wat ik met 3ds Max 7 heb gemaakt nou eigenlijk echt in vice city zetten? ik snap nit waarom je dat nu hier vraagt. we zijn bezig met de spoedcursus voor GTI. je hebt al de dff, txd en de coll toch ?, we lullen er morgen wel over, als ik thuis ben kan ik beter helpen. Reageren
Eclipse Geplaatst: 25 maart 2005 Rapport Geplaatst: 25 maart 2005 check mijn site: http://gtamodding.gtagames.nl/ Ga naar Tutorials > mapping > Zelfgemaakt objecten in VC plaatsen Veel suc6 Reageren
Wauzie Geplaatst: 25 maart 2005 Rapport Geplaatst: 25 maart 2005 (bewerkt) hoe kan ik een gebouw wat ik met 3ds Max 7 heb gemaakt nou eigenlijk echt in vice city zetten? Dan leg ik het je al een beetje uit: Zoals Bradly1990 al zei, je hebt een dff, col, txd nodig. Allereerst moet je zorgen dat een object dat je met 3Ds max 7 hebt gemaakt niet meer dan 2000 polygons heeft, meer kan vc niet aan (polygon is een puntje uit een object). Dan exporteer je de file als .3DS. Nu open je de z-modeler en importeert je 3DS bestand.Nu smelt je alles samen zodat je een goede col krijgt. kies uit het rechter-menu: Create->Object->UniteSelect Je moet nu een object texturen. Hier staat het al een beetje uitgelegd. Als je object getextuurd is exporteer je je object als .dff (let op, typ bij de naam bij het exporteren er wel .dff achter.) en kies Vice City. Je exporteerd de file nu nog eens, maar nu als .x file (met dezelfde naam) Nu open je de collmaker. Met de collmaker laad je de x file. Ga dan naar opties->mirror en vink X-as aan zodat het object juist gespiegeld wordt. Geef het object nu een naam (zonder .col erachter). Druk nu op make collision file en je col wordt gemaakt, save het bestand onder dezelfde naam als je dff. Nu open je de TXD-builder. Druk op ADD en voeg de textures toe die je gebruikt hebt bij je object, let er wel op dat ze een goede resolutie hebben. Voor de zekerheid druk je op DFF CHECK en je selecteerd je dff om te controleren of je alle textures hebt. Als alles goed is druk je op Build. Je textuur is gemaakt. Nu zet je alles in VC, ik neem aan dat je dit weet. Succes ermee Bewerkt: 25 maart 2005 door Wauzie Reageren
Gino Geplaatst: 26 maart 2005 Rapport Geplaatst: 26 maart 2005 ik hoOr het hier niet te vragen maar eclipse ik zag dat jij de hud van san andreas had waar kan ik die ook krijgen ? Reageren
Wauzie Geplaatst: 26 maart 2005 Rapport Geplaatst: 26 maart 2005 Dat is de San andreas hud, als je die bedoelt. Ik stuur je een pb. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.