Remi-X Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 Ik wil de poort weten van m'n pc, om dingen sneller te kunnen downloaden. Ik heb al op het Engelse PortForward gekeken, maar zover ben ik nog niet helemaal in engels. Kan iemand me het uitleggen in het Nederlands? Nodig: Waarschijnlijk bij Inventel, de Livebox zonder iets erachter. Ik heb Orange (nu heet het Online) Family ADSL als provider, en mn pc is aangesloten met een LAN kabel op die Livebox.
WaRioRZ Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 Ik wil de poort weten van m'n pc, om dingen sneller te kunnen downloaden. Ik heb al op het Engelse PortForward gekeken, maar zover ben ik nog niet helemaal in engels. Kan iemand me het uitleggen in het Nederlands? Nodig: Waarschijnlijk bij Inventel, de Livebox zonder iets erachter. Ik heb Orange (nu heet het Online) Family ADSL als provider, en mn pc is aangesloten met een LAN kabel op die Livebox. poort toch zoiets als ip? ip kun je bekijken op www.mijnip.nl Kweet niet zeker of je er wat aan hebt, ik denk het niet maar meer kan ik niet voor je doen
DJRobin Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 Ik neem aan dat je je port wil forwarden ? Dat doe je als volgt: Ga naar uitvoeren en typ in : CMD daarin typ je Ipconfig. Nu komt er je poort te staan iets als : 192.168.x.x
Remi-X Geplaatst: 9 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 september 2008 nee, niet helemaal. Ik download muziekjes enzo met Utorrent, maar das niet echt snel met 30 kb/s, dan duurt het weken. En het moet zeker 700kb/s kunnen, of nog sneller. En dat Utorrent stelt dus voor om naar portforward te gaan en dus zoals hierboven mn poort te forwarden. Maar ik snap er niks van op portforward, vanaf stap 1 al niet ... Trouwens, wat houd het in als ik mn port forward? aleen dat de downloads sneller zijn omdsat de goede poort is ingesteld of is het ook minder veilig tegen hackers? PS voor moderators: Downloaden is legaal, het plaatsen van downloads is illegaal. Ik ben dus legaal bezig. (tot zover ik weet ) (bron: iets van computertotaal ofzo)
Thundercover Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 (...) PS voor moderators: Downloaden is legaal, het plaatsen van downloads is illegaal. Ik ben dus legaal bezig. (tot zover ik weet )(bron: iets van computertotaal ofzo) Als Computer Talk moderator lijkt mij het logisch dat ik best wel weet wat legaal en illegaal is. Qua muziek ben ik het met je eens, maar bij software is downloaden nog steeds illegaal. Echter kan Utorrent daar ook voor gebruikt worden en vandaar dat ik het topic sluit, aangezien we op GTAForum geen hulp bieden voor tools om warez te downloaden. Ik heb dat artikel trouwens ook gelezen, erg interessant.
Recommended Posts