Black Admiral Geplaatst: 10 september 2008 Rapport Geplaatst: 10 september 2008 Hallo, Ik speel veel GTA op mijn Packard-Bell laptop. Maar bij mij schokt San Andreas veel, maar ik weet niet welke instellingen ik moet veranderen om toch nog mooi beeld te behouden. Kan iemand mijn even daarmee helpen? Bedankt alvast! MvG, ~-~ Dwayne Graafland ~-~ . >>> Door Lantyz: Verplaatst naar correct forum<<< Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 september 2008 Rapport Geplaatst: 10 september 2008 (bewerkt) Post eerst een even je systeemeissen, dan komen we een stuk verder. Bewerkt: 10 september 2008 door Sprunk Reageren
GTAgangsta Geplaatst: 10 september 2008 Rapport Geplaatst: 10 september 2008 Als je nou gewoon bij de beeldopties in san andreas dingetjes aanpast en steeds kijkt wat je mooi vind, want 'mooi' is vast voor iedereen weer wat anders. Reageren
vice Geplaatst: 13 september 2008 Rapport Geplaatst: 13 september 2008 Als gta blijft "haperen" moet je de beeld instellingen verkleinen, je zal de graphics een beetje zien achteruit gaan en eventueel kan je ook niet meer zo ver vooruit zien, maar hij zal normaalgezien wel minder haperen! Reageren
tjoef Geplaatst: 13 september 2008 Rapport Geplaatst: 13 september 2008 Ik heb ook Packard Bell-laptop (EasyNote) en speel met beeldschermresolutie van 800X600X16 en ik heb geen last van haperingen. Je beeldscherminstellingen verander je zo: Ga naar options->display options->advanced en daar zal jer als voorlaatste ongeveer resolution zien staan. zet deze op bvb 800X600X16 en druk op enter. Het scherm zal even flikkeren en bewegen, maar daarna is alles goed ingesteld. Nu heb je echter wel mindere beeldkwaliteit, maar daar zal je mee moeten leren leven want een andere manier is er niet. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 13 september 2008 Rapport Geplaatst: 13 september 2008 ... maar daar zal je mee moeten leren leven want een andere manier is er niet.Je maakt het wel heel dramatisch tjoef. Alsof hij nu voor altijd is verbonden aan die PC; met een andere grafische kaart zal je met gemak 32 bit resoluties kunnen instellen. En anders komt er waarschijnlijk wel een dag dat je een andere (betere?) PC in je bezit hebt ... waar je dan mee zal moeten leren leven. Reageren
Limbolander Geplaatst: 13 september 2008 Rapport Geplaatst: 13 september 2008 ... maar daar zal je mee moeten leren leven want een andere manier is er niet.Je maakt het wel heel dramatisch tjoef. Alsof hij nu voor altijd is verbonden aan die PC; met een andere grafische kaart zal je met gemak 32 bit resoluties kunnen instellen. En anders komt er waarschijnlijk wel een dag dat je een andere (betere?) PC in je bezit hebt ... waar je dan mee zal moeten leren leven. hij heeft een laptop dus gkaart verwisselen wordt moeilijk, en stop met de fout maken dat een goede dikke grafische kaart alles oplost, want vooral een spel als GTA waarin veel moet geladen worden zoals omgeving e.d. vergt ook aardig wat van je processor. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 13 september 2008 Rapport Geplaatst: 13 september 2008 (bewerkt) ... en stop met de fout maken dat een goede dikke grafische kaart alles oplostAangezien er verder geen specs gegeven worden kan er ook (nog) niets gezegd worden over de processor. Het enige wat mij opvalt is dat de resolutie zou moeten worden ingesteld op 16 bit i.p.v. 32 bit. En een kaart wisselen in een laptop gaat idd niet (eenvoudig). Maar dat wil niet zeggen dat hij er 'maar mee moet leren leven'. Misschien zit er wel een nieuwe (goede) PC in het verschiet, wat misschien niet eens zo'n gek idee is met de huidige aanbevolen specs voor GTA IV. Bewerkt: 13 september 2008 door _KoE_Mzungu Reageren
Black Admiral Geplaatst: 27 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Hallo allemaal, Sorry voor de hele late reactie! Maar op mijn laptop kan wel Max Payne 2 100% mooi afspelen. Hier zijn in ieder geval mijn speficatie's van mijn laptop: ATI RADEON EXPRESS 200M RAM 128.00 MB Ik weet niet of dat genoeg is voor jullie, want ik heb er niet echt verstand van. En ik las ook dat het wel mogelijk is om een nieuwe video-kaart erin te zeten. Klopt dat? Ik hoor graag van jullie! Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Kijk naar je instellingen bij Options > Display Setup > Advanced, grote kans dat je daar te zware instellingen hebt staan die teveel vragen van je grafische kaart. Zet bijvoorbeeld de Frame Limiter aan en/of de resolutie lager (wel op 32bits houden). Succes Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Bij mij hapert SA ook, Ik heb de Resolutie enz al veel lager gezet maar het overkomt mij nog steeds. Kan iemand mij alle info geven dus hoeveel Streepjes de Distance enz? SPECS: Computer Fabrikant: Dell Inc. Computermodel: ME051 Computernaam: INGRID-3264B2FD Systeemtype: X86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: Dell Inc. Model: 0GD366 BIOS Fabrikant: Dell Inc. BIOS Model: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A04 Processor Model: Intel® Celeron® M processor 1.50GHz Kloksnelheid: 1496 MHz Geheugen Grootte: 503 MB RAM Harde schijf Bestandstype: FAT Grootte: 52,8 GB Vrije ruimte: 3,52 GB Videokaart Model: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family Beeldprocessor: Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Geheugengrootte: 128 MB Drivers: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4410 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: x Kleurkwaliteit: 32-bits Frequentie: 60 Hz Geluidskaart Fabrikant: SigmaTel Model: SigmaTel High Definition Audio CODEC DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Home Edition Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 2 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Bij mij hapert SA ook, Ik heb de Resolutie enz al veel lager gezet maar het overkomt mij nog steeds. Kan iemand mij alle info geven dus hoeveel Streepjes de Distance enz?SPECS: Processor Model: Intel® Celeron® M processor 1.50GHz Kloksnelheid: 1496 MHz Geheugen Grootte: 503 MB RAM Videokaart Model: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family Beeldprocessor: Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Geheugengrootte: 128 MB Drivers: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4410 Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Home Edition Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 2 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool Probeer zelf uit wat het beste effect geeft, er zijn meer instellingen dan alleen Draw Distance en Resolutie. Zoals ik kan zien heb je een on-board videokaart, ik weet niet precies wat daarvan de capaciteiten zijn, maar ik denk niet dat je daar al te veel van mag verwachten. Zet sowieso de Frame Limiter aan en eventuele Visual FX Quality lager. Het is vrij lastig om hiervandaan te zeggen wat voor jou het beste werkt. Probeer gewoon verschillende instellingen zelf uit. Misschien dat je dit probleem kan verminderen. Als je trouwens meer spellen wilt spelen op deze PC lijkt het mij geen overbodige luxe om een nieuwe goede videokaart te kopen. Informeer in het Computer Talk forum naar wat voor jou PC de beste opties zijn. Succes Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 ...als je trouwens meer spellen wilt spelen op deze PC lijkt het mij geen overbodige luxe om een nieuwe goede videokaart te kopen... Ik heb een Laptopie dus een nieuwe Video kaart is onmogelijk. Maar ik kan wel veel zwaardere spellen spelen dan SA zoals Quake IV met een 10 keer zo hoge Graphics dan SA heeft. En die hapert niet. Wel raar eigenlijk. Reageren
Thundercover Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Quake 4 heeft niet zo gek veel hogere systeemeisen dan San Andreas. Ik weet verder niet hoe Quake 4 eruit ziet, maar je moet bedenken dat je pc niet alleen voor die graphics aan het werk is. Gebouwen, voertuigen, voetgangers moeten allemaal verwerkt worden, inclusief de paths die ze afleggen. En de verwerking daarvan zou best eens wat rekenkracht kunnen kosten. Een laptop is verder niet echt gemaakt om te gamen, misschien dat San Andreas meer een echte desktop-pc nodigt heeft om soepel te kunnen draaien. Ik weet niet of je zelf aan de instellingen hebt gezeten, maar meestal kan je de standaardinstellingen wel laten staan. Ik zou je in ieder geval aanraden te kijken naar de functie Anti-Aliasing (ofzo :$), en dat uit te zetten. Dat kost meer kracht dan de draw-distance. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Quake 4 heeft niet zo gek veel hogere systeemeisen dan San Andreas. Ik weet verder niet hoe Quaake 4 eruit ziet, maar je moet bedenken dat je pc niet alleen voor die graphics aan het werk is. Gebouwen, voertuigen, voetgangers moeten allemaal verwerkt worden, inclusief de paths die ze afleggen. En de verwerking daarvan zou best eens wat rekenkracht kunnen kosten.Een laptop is verder niet echt gemaakt om te gamen, misschien dat San Andreas meer een echte desktop-pc nodigt heeft om soepel te kunnen draaien. Ik weet niet of je zelf aan de instellingen hebt gezeten, maar meestal kan je de standaardinstellingen wel laten staan. Ik zou je in ieder geval aanraden te kijken naar de functie Anti-Aliasing (ofzo :$ ), en dat uit te zetten. Dat kost meer kracht dan de draw-distance. Ik zal zometeen eens kijken. Eerst even een modje uitzoeken en installeren. Iemand Tips? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.