joppie Geplaatst: 12 september 2008 Rapport Geplaatst: 12 september 2008 (bewerkt) Hey, Ik heb vandaag op school voor het eerst met 3ds Max gewerkt, helemaal geweldig. Dus ik besloot om maar om Gmax te downloaden maar wat kun je nu allemaal maken enzo met Gmax en/of 3ds Max? Alvast bedankt. >>> Door Thundercover: Verplaatst naar Textures & Modelling Hulp. <<< Bewerkt: 12 september 2008 door Thundercover Reageren
Timske Geplaatst: 14 september 2008 Rapport Geplaatst: 14 september 2008 Ik zou eerst wat basis vormen maken, bijvoorbeeld een cilinder. Daarna een balk en een kubus. En dan bijvoorbeeld een flat. Moet nooit moeilijk beginnen Reageren
Puma Geplaatst: 14 september 2008 Rapport Geplaatst: 14 september 2008 Gmax is vrijwel identiek aan 3dsMax, het heeft enkel een paar functies minder (import/export etc.) maar doet vooral niet onder voor zijn grote pappa. Het grote voordeel van Gmax is dat het gratis is, waarom veel mensen het ook gebruiken. Je hebt dus alleen een paar export-functies minder, zover ik weet. Je zult het aan de experts op 3ds- en Gmax-gebied op dit forum moeten vragen, maar Google brengt ook al een heleboel info erover mee. Reageren
DaBeast Geplaatst: 15 september 2008 Rapport Geplaatst: 15 september 2008 Even een toevoeging op Puma: met Gmax kan je (standaard, met een plugin wel) niet renderen. Ook kan je geloof ik niet animeren, en zijn verschillende (best wel belangrijke) modifiers en functies weggelaten. Begrijp me niet verkeerd, Gmax is echt super om de basics van het modellen te leren, vooral omdat het wat beperkter is, en omdat hij natuurlijk gratis is. Wil je echter wat professioneler aan de slag (na een tijdje gmax), is 3ds max wat voor jou. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Nickonly Geplaatst: 15 september 2008 Rapport Geplaatst: 15 september 2008 Met Gmax kan je wel animeren. Wel minder goed, dus zonder reactors en dergelijke, maar de basis is hetzelfde, en het zit gewoon in Gmax. Verder gaat het exporteren naar .dff en .col (voor GTA modding) net iets anders, omdat je daarvoor een extern progammatje aan moet zetten. Zelf heb ik ook lang met Gmax gebruikt, en het was een geweldig progamma om echt het modellen zelf mee te doen. Als je toch meer wil gaan animeren, renderen of exporteren (naar bestandsformaten voor andere 3d progamma's) is 3dsMax fijner. Verder kan je in Gmax dus wel gewoon vrijwel ieder model gewoon maken, met ook nog genoeg modifiers. Reageren
joppie Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2008 (bewerkt) Ik zou eerst wat basis vormen maken, bijvoorbeeld een cilinder. Daarna een balk en een kubus. En dan bijvoorbeeld een flat. Moet nooit moeilijk beginnen Ja, dat weet ik wel hoe dat moet -------------- Ik heb trouwens een trial van 3ds Max 9 (trial) gedownload, maar dat doet er verders niet toe... Maar wat zou je nu kunnen maken met Gmax of 3ds max? Ik zou graag zoals sommigen in het Show jouw models II topic een gebouw ofzo willen maken. Misschien is het wel hartstikke moeilijk maar ik wil het tog proberen... Het lijkt me echt te gek als ik dat zou kunnen... Maar is zoiets, een gebouw, te maken in 3ds Max of is het een ander programmaatje? Bewerkt: 15 september 2008 door joppie Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 16 september 2008 Rapport Geplaatst: 16 september 2008 (bewerkt) Wat te doen met Gmax? Weggooien .En in 3D Studio MAX valt alles te maken. Bewerkt: 16 september 2008 door stefaneke Reageren
joppie Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2008 Wat te doen met Gmax? Weggooien .En in 3D Studio MAX valt alles te maken. Ja maar zo'n trial verloopt ook weer... Reageren
MartyCeha Geplaatst: 16 september 2008 Rapport Geplaatst: 16 september 2008 IkCweetRnietsAvanCillegaleKdingen Selecteer de bovenstaande tekst maar eens... >>> Door DaBeast: Die is leuk zeg .<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.