Jump to content
PatrickW

Systeem-eisen GTAIV voor PC


gallery_748_15_3925.png
Op de Games voor windows site is een sectie verschenen over GTAIV voor de PC.

Naast een korte beschrijving en enkele screens zijn hier voor het eerst ook systeem eisen verschenen. Het betreft echter alleen de aangeraden systeem-eisen en nog niet de minimale eisen, maar ze geven wel een goede indicatie wat het spel nodig gaat hebben.


Aangeraden systeem-eisen
Besturingsysteem: Windows XP SP2
Processor: Dual core processor (Intel Pentium D of beter)
RAM: 2GB
Hardeschijf: 18GB vrije ruimte
Videokaart: 512MB Direct3D 10 compatibel of Direct3D 9 card compatibel met Shader
Drive: DVD-ROM dual-layer drive


Voor discussies en vragen over GTA IV kun je terecht op ons forum, uitgebreide informatie is te vinden op onze wikigta.

(:tu: voor ivrh, die het nieuws als eerste op ons forum melde)

Edit (14-09-2008) : De systeem eisen zijn ondertussen weer verwijderd van de Games for Windows site, wat we hieruit moeten afleiden is onduidelijk, we zullen moeten afwachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Zal een pc met deze specs GTA IV kunnen spelen?

Je kan gewoon kijken op canyourunit he. ;)

Maar je zal GTA IV zeker kunnen spelen, maar je zal geen hoge kwaliteit hebben.

Op die site kan je de systeemeisen vergelijken met je eigen computer. Die specificaties die ik mn vorige post had gezet, waren van een computer die ik in een folder van een computerwinkel zag staan en in de aanbieding was.

Mijn eigen pc zit ver onder het minimum voor GTA IV. Dus het word wel weer eens tijd voor een nieuwe pc.

post-70241-1226161476_thumb.jpg

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zit ook onder minimum. :N

Het zijn overigens absurd hoge eisen vind ik. Het lijkt wel of Rockstar geen winst wilt maken. Ik speel Crysis op high, maar GTA IV wilt niet lukken? Sorry, maar dat is gewoon belachelijk. Crysis is veel mooier dan IV, maar heeft wel minder hoge systeemeisen. Schiet mij maar lek :bonk:

Vergelijk zelf:

med_gallery_1_101_253351.jpg

new-crysis-dx10-screenshot-20061110001316019.jpg

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kan jou PC GTA IV aan? Dankzij mij staat het nu op:

www.canyourunit.com

Hoezo Dankzij mij? Nou, omdat ik een e-mailtje had gestuurd naar de makers van Can You RUN it? of ze het in hun programma wouden stoppen.

Kan je ze dan nogmaals een e-mail sturen, want de minimale systeemeisen voor het geheugen is 1,5GB terwijl zij het vergelijken met 2GB / 2,5GB en dat zijn de aanbevolen systeemeisen wat betreft de RAM. (Bij Windows Vista.) :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zit ook onder minimum. :N

Het zijn overigens absurd hoge eisen vind ik. Het lijkt wel of Rockstar geen winst wilt maken. Ik speel Crysis op high, maar GTA IV wilt niet lukken? Sorry, maar dat is gewoon belachelijk. Crysis is veel mooier dan IV, maar heeft wel minder hoge systeemeisen. Schiet mij maar lek :bonk:

Vergelijk zelf:

med_gallery_1_101_253351.jpg

new-crysis-dx10-screenshot-20061110001316019.jpg

hahaha ja daar heb je echt wel een punt..

ik denk dat een pentium 4 (minimaal 3.0GHz) GTA IV nog wel kan draaien als je beetje fatsoenlijke videokaart en ram hebt :7

ik speel zelf ook far cry 2 op medium zonder lagg.. en ik weet zeker dat far cry 2 op medium er veel beter uit ziet dan gta iv op medium of low :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zal een pc met deze specs GTA IV kunnen spelen?

Je kan gewoon kijken op canyourunit he. ;)

Maar je zal GTA IV zeker kunnen spelen, maar je zal geen hoge kwaliteit hebben.

Ik betwijfel of dat wel gaat lukken. De videokaart heeft misschien wel meer dan 800MB geheugen, maar dat is shared en dus erg langzaam. Helaas kan ik geen specificaties vinden van de videokaart, hij lijkt niet te bestaan... :?

@Hierboven: gaat niet lukken, slechte processor en geen goede videokaart.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar ik kan wel Call of Duty World at War op perfecte kwaliteit spelen.

CoD: WaW heeft echt geen geweldige graphics.. volgens de meeste (oa ik) vinden CoD4 zelf bétere graphics hebben.

Qua GFX is Call of Duty er zeker op voor uit gegaan, maar ze letten nu ook veel meer op details, wat het spel ook zwaarder maakt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

geachte mensen.

laten we eens ophouden elkaar gek te maken hier met dingen die mogelijk niet juist zijn!!!!!!!

er wordt hier gezegd je heb dual core nodig maar niemand weet de systeem eisen omdat die nog helemaal niet bekend gemaakt zijn !!!!

in de link die wordt geplaatst als zijnde canyourunit klopt ook niet

hoe kan zo programma nou iets meten als de systeem eisen niet bekend zijn !!!!

volgens mij wordt iedereen hier onnodig op kosten gejaagd dat hun systeem niet klopt terwijl dit mischien helemaal niet nodig is

Bewerkt: door rancho_nl

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

geachte mensen.

laten we eens ophouden elkaar gek te maken hier met dingen die mogelijk niet juist zijn!!!!!!!

er wordt hier gezegd je heb dual core nodig maar niemand weet de systeem eisen omdat die nog helemaal niet bekend gemaakt zijn !!!!

in de link die wordt geplaatst als zijnde canyourunit klopt ook niet

hoe kan zo programma nou iets meten als de systeem eisen niet bekend zijn !!!!

volgens mij wordt iedereen hier onnodig op kosten gejaagd dat hun systeem niet klopt terwijl dit mischien helemaal niet nodig is

De systeemeisen zijn ondertussen wel al bekend hoor, kijk hier maar eens. ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik keek net nog even naar de systeemeisen en zag natuurlijk dat er 18gb nodig zou zijn.

Maar toen dacht ik dat misschien zo zou kunnen zijn dat we die extra content er ook in zouden hebben.

Ik bedoel die content die alleen voor Xbox 360 zou zijn, misschien ook naar de zou pc zou kunnen komen.

Misschien dat Rockstar een verrassing voor de pc-gamers heeft dat ze niks zeggen. :dans:_O_

Ik hoop het!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zit me ook af te vragen op welke kwaliteit mijn pc GTA IV aan zal kunnen, Medium gewoon?

hij voldoet aan alle systeemeisen, maar ik heb wel een dualcore.

nouja hier dus een overzicht van mijn pc specs:

2048MB geheugen

8800 GT 512 MB

Intel 2.6 GHZ dualcore

ik heb in ieder geval genoeg ruimte voor het spel. Maar ik loop nu tegen nog een probleem aan.

Ik heb problemen met updates installeren, als mijn pc service pack 3 wil installeren, staat er dat ik daartoe geen toegang heb. Dit heb ik nog niet opgelost, Maar ik vroeg me af of GTA IV het ook zal doen met een service pack 2, want in princiepe stimuleert service pack niet echt graphics om te gamen.

greetz. Tim

Bewerkt: door Tim

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zal toch ook maar eens mijn specs posten, Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe GTA IV het op mijn pc zal gaan doen.

Volgens mij moet het hiermee toch redelijk gaan lukken?

ps. canyourunit wil op een of andere manier niet, geeft unknown :duh:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
  • Computermodel: MS-7392
  • Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
  • Model: MS-7392
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: Default System BIOS

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Core2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
  • Kloksnelheid: 2327 MHz

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 2047 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

  • Bestandstype: NTFS
  • Grootte: 288.91 GB
  • Vrije ruimte: 235.26 GB

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 8500 GT
  • Beeldprocessor: GeForce 8500 GT
  • Geheugengrootte: 512 MB
  • Drivers: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7813

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standard monitor types)
  • Model: Plug and Play Monitor
  • Schermresolutie: 1024x768
  • Kleurkwaliteit: 32-bits
  • Frequentie: 85 Hz

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool

Bewerkt: door Ymosky

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...