Jump to content

Trojaans Paard

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb gister een Trojaans paard op mijn labtop gekregen.

Weet niet hoe maar ik kan hem er niet af krijgen.

Als de de virusscanner op virussen laat scannen (Northon) vind hij de trojaanse paard wel.

Ook zegt hij dat hij succesvol is verwijderd.

Maar de Firewall geeft steeds aan dat er nog steeds een beveiligings probleem is. :?

Ook zegt de Firewall steeds dat er een poging tot inbraak op de pc is geblokkeerd.

Dan geeft hij een optie aan om het probleem op te lossen, maar steeds als ik dat toesta komt er te staan: pagina kan niet worden weergegeven. :?

Dan gaat hij dus automatch op internet.

Ik heb dit topic ook met veel moeite kunnen plaatsen, omdat steeds als ik aan het typen komen de letters en niet te staan die ik in heb getikt. :ch:

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik heel windows opnieuw hoef te installeren?

Alvast bedankt. _O_

>>> Door Thundercover: Verplaatst naar Software.<<<

Bewerkt: door Sjorszzz

Doe Avg 7.5 gratis en heel erg goed.

Ik mag geen link volgensmij geven dus je moet zelf op google Avg 7.5 intypen.

En hoe komt het dat je zo virus hebt gekregen?

Edit: Ow sorry niet goed gelezen.

Bewerkt: door zaahed

Ik heb nu al echt al allerlei programma's geprobeerd maar niks werkt.

Ik word er echt helemaal gek van. Ik krijg nu ook ineens allemaal meldingen van gevaarlijke spyware.

En ook nog eens iets over dat een hacker screens kan maken van wat ik allemaal doe.

Ook stond er iets in het engels dat er mogelijk een keylogger binnen kon komen op men pc. :?

Ik krijg steeds meer rare meldingen.

Weet iemand hier iets meer van.

Voordat bij mij alles het niet meer doet?

Ik snap echt niet hoe er zon virus door de beveiliging is gekomen :?

Bewerkt: door Sjorszzz
Geplaatst:

Norton is niet echt geweldig, ik heb hem gehad en het blokkeerde 9/10 mails. Als je toch zoiets dergelijks wil hebben neem dan McAfee. Dat is zeker 10 keer beter dan avg enzo, je hebt ondersteuning erbij en het blokkeert alle slechte scripts. Bij XS4all is het gratis.

Goede punten van mcafee;

1. Alles wat je download en dan uitpakt word meteen gescant, dus mocht je onverhoopt een virus downloaden verwijdert hij hem meteen.

2. Als je toch een bestand met virus hebben gedownload EN uitgevoert word het script meteen geblokkeert.

3. je hebt technische ondersteuning.

Slechte;

1. Het vertraagt je pc(niet ernstig)

2. Je krijgt van veel dingen een melding.

3. Als hij niet goed afgestelt is kan hij bepaalde dingen over het hoofd zien

4. Scannen duurt lang (Bij mij zeker 8 uur)

Ik gebruik mcafee en ik heb nooit wat op mijn pc, en als er dan toch iets op komt krijg ik er een melding van, op deze manier is een virus krijgen bijna onmogelijk.

Mocht geen enkele virusscanner je probleem oplossen, download HijackThis. Na het installeren & openen van Hijackthis druk je op: ''Do a system scan and save a logfile''. Hijackthis scant heel erg snel en laat je vele regels zien. Als het goed is komt er na het scannen ook meteen een kladblok bestandje. Kopieer alles wat je ziet in dat kladblok bestandje en ga naar http://www.antispywareoffensief.nl/forum/f...isplay.php?f=38. Post je Hijacklogje (kladblok regeltjes, wat je gekopieerd hebt) daar in een nieuw topic (onderwerp). Zeg er ook even bij dat je een Trojan & firewall problemen hebt, zodat de Hijackhelpers je sneller kunnen helpen. Kom een of twee dagen later terug en kijk of een Hijackhelper je geholpen heeft. Als het goed is geeft hij je een paar regeltjes (of een, of misschien niks, maar dat denk ik niet) die je moet verwijderen. Start Hijackthis op, druk dit keer op: ''Do a system scan only'' en na het scannen delete je de regel die de Hijackhelper je gegeven heeft. Delete dus alleen de regels die de Hijackhelper je gegeven heeft, geen andere! Het kan ook zijn dat de Hijackhelper je andere instructies geeft. Vermeld ook (in je topic) wat voor soort besturingsysteem je hebt.

Succes. :Y

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Hallo,

Ik weet niet of je jouw probleem inmiddels al hebt opgelost, maar ik had een weekje terug ook een dergelijk probleem. Ik had zelfs een veranderd bureaublad, hij installeerde niets van virusscanners etc.

Wat ik heb gedaan is het gebruiken van SD Fix. Dit programma voer je uit in safe modus (dit is de modus waarin enkel de meest benodigde programma's worden geladen). Zo worden de virussen en dergelijken dus ook niet geladen. Hij zal je hele pc gaan scannen, uiteindelijk zal hij opstarten, dan moet je weer naar safe modus, om de scan af te ronden. Hij zal nu alle dingen als virussen van je pc afgooien. TOen ik zag wat er allemaal vanaf was gegooig was het best schrikken, ongeveer zo'n 10 trojaanse paarden! Erg effectief programmaatje dus.

SD Fix is hier te verkrijgen (gratis, plaats hem op je bureaublad)Wat extra informatie over SD Fix (Engels)

Succes ermee!

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Geplaatst:
Mocht geen enkele virusscanner je probleem oplossen, download HijackThis. Na het installeren & openen van Hijackthis druk je op: ''Do a system scan and save a logfile''. Hijackthis scant heel erg snel en laat je vele regels zien. Als het goed is komt er na het scannen ook meteen een kladblok bestandje. Kopieer alles wat je ziet in dat kladblok bestandje en ga naar http://www.antispywareoffensief.nl/forum/f...isplay.php?f=38. Post je Hijacklogje (kladblok regeltjes, wat je gekopieerd hebt) daar in een nieuw topic (onderwerp). Zeg er ook even bij dat je een Trojan & firewall problemen hebt, zodat de Hijackhelpers je sneller kunnen helpen. Kom een of twee dagen later terug en kijk of een Hijackhelper je geholpen heeft. Als het goed is geeft hij je een paar regeltjes (of een, of misschien niks, maar dat denk ik niet) die je moet verwijderen. Start Hijackthis op, druk dit keer op: ''Do a system scan only'' en na het scannen delete je de regel die de Hijackhelper je gegeven heeft. Delete dus alleen de regels die de Hijackhelper je gegeven heeft, geen andere! Het kan ook zijn dat de Hijackhelper je andere instructies geeft. Vermeld ook (in je topic) wat voor soort besturingsysteem je hebt.

Succes. :Y

Deze kan ik niet downloaden.

Er staat dat het vereist is dat ik eerst spy doctor moet installeren.

Daar moet je voor betalen. :duh:

Is het misschien toch maar een idee om heel windows van de pc te halen en er weer opnieuw opzetten?

Ik weet niet zeker of dit gaat werken want het virus/trojaanse paard zit misschien wel ook op de andere harde schijven van de pc.

En die worden niet leeggemaakt als je windows opnieuw installeerd. :duh:

Ja als niks werkt zou ik dan maar snel windows erop opnieuw opzetten, wat je ook kan doen is de schijf herformateren of formateren weet niet meer hoe dat heet, maar dan wordt je harde schijf helemaal geleegt volgens mij en dan is het alsof je een nieuwe pc hebt.

Bewerkt: door S.W.A.T.
Geplaatst:

Ik heb inmiddels heel windows opnieuw geinstalleerd.

Want ik werd er helemaal gek van en het werd steeds erger.

Nu maar hopen dat dit wel heeft gewerkt.

En dat het virus-trojaanse paard niet op een andere harde schijf zat, want die zijn niet geleegd.

Als die zou formateren ben ik alle bestanden kwijd die er op stonden.

Ik ben nu ook wel weer zeker een hele dag bezig met alles wat ik op de pc had staan er op te zetten pfffffffff :zz:

Dit gaat nog een lange dag en nacht worden. :ch:

Geplaatst:
Norton is niet echt geweldig, ik heb hem gehad en het blokkeerde 9/10 mails. Als je toch zoiets dergelijks wil hebben neem dan McAfee. Dat is zeker 10 keer beter dan avg enzo, je hebt ondersteuning erbij en het blokkeert alle slechte scripts. Bij XS4all is het gratis.

Goede punten van mcafee;

1. Alles wat je download en dan uitpakt word meteen gescant, dus mocht je onverhoopt een virus downloaden verwijdert hij hem meteen.

2. Als je toch een bestand met virus hebben gedownload EN uitgevoert word het script meteen geblokkeert.

Slechte;

Ik gebruik mcafee en ik heb nooit wat op mijn pc, en als er dan toch iets op komt krijg ik er een melding van, op deze manier is een virus krijgen bijna onmogelijk.

Dan gebruik jij cker een oude versie van mcafee , want bij ons duurt scannen maar een uurtje?

Geplaatst:

Goede punten van mcafee;

Slechte;

Dan gebruik jij cker een oude versie van mcafee , want bij ons duurt scannen maar een uurtje?

Ik heb de nieuwste hoor.

Ik heb heel veel bestanden en ook veel rar bestanden, over rar bestanden duurt hij extra lang, over sommigen doet hij bijna een uur. En trouwens, de oude mcafee scant sneller.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...