Jump to content

beeld opnemen


nrdissy

Recommended Posts

de eerste is gewoon een camera die op het beeld staat gericht...de tweede word ''echt'' opgenomen....hoe je dit doet??? er is een bepaald kabeltje voor 20 euro (weet even de naam niet meer, zal proberen te zoeken) dat kabeltje kun je aan je ps3/360 of wat dan ook via av kabel aansluit aan je pc....opnemen maar...

Link to comment
Delen op andere websites

easycap heette dat kabeltje...

een complete videotutorial is hier te vinden:

http://www.youtube.com/watch?v=k7kfCg3PlsA

is onderandere op markyplaats te koop:

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=h...html%3Fxref%3D1

maar ik kan me vaag ook een site herinneren die die dingen zowiezo vekocht

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

...Je kan ook een DVD-recorder met HDD tussen je console en je tv pluggen. Ga ik zelf ook doen, maar dan pas als er dvd-recorders op de markt komen met HDMI-in en HDMI-out. Nu heb je ze alleen met HDMI-out... :duh: Wil niet afwijken naar de kwaliteit mijn component kabeltje! :N

Wat ook een optie is, is om je 360 te verbinden via een tv- of capture kaart in je PC. Één van onze Clan leden heeft deze opstelling thuis, en het geeft erg mooie beelden! Geen randjes van TV's, geen bewogen beeld, je captured (vangt) dan hetzelfde als wat je ziet als je gamed! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Mss een hele domme vraag hoor, maar met zo'n capture card, game je neem ik aan ook op je pc beeldscherm?

Of moet ik het zien als iets extra's waarmee je de beelden ook naar je pc stuurt terwijl je op je tv gamed?

Het laatste: Je ziet zelf wat je doet op je TV, je pc taped alleen maar! :tu: En domme vragen bestaan niet, hé! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Die gast legt uit in de beschrijving dat EasyCap maar half werkt op PAL.. Maar mss is dat al opgelost..

---------------------------------------- ---------------------------------------

Q: When I hit record it only records a black screen how do i fix this?

A: Simple you need to set the Input to what your using...For example if your using RCA cables set it to composite, if your using S-Video set it to S-video.

---------------------------------------- ---------------------------------------

---------------------------------------- ---------------------------------------

Q: How can i record in color? (Only for European)

A: You need to buy a Pal to NTSC converter cause eascap dosnt support pal very well

Je kunt ook Dazzle van Pinnacle gebruiken. Werkt hetzelfde, en is in Nederland gewoon verkrijgbaar.

Maar die EasyCap ziet er wel verrekt goed uit! En hij schijnt nog goedkoop te zijn ook!

EDIT: Hij schijnt mwt PAL 60Hz te werken onder de modus NTSC_433

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Haha oke :D

Jij had het over de 360, is dat ook mogelijk voor de ps3 of niet?

En hoe zou je dat aansluiten dan? Gewoon met de standaart av kabel?

Een tv-kaart heeft coax in en uit, maar belangrijker: Beeld. Het gele stekkertje van de component kabel van je 360. De componentaansluiting gebruik je normaal gesproken maar half, óf mbv de SCART-plug of de componentpluggen. De SCARTpluggen zijn het gele, rode en witte stekkertje.

Als je je 360 op de tv aansluit met de component pluggen (groen, blauw en...? ) kan je de gele plug van de SCART stekkertjes in je tv-kaart stoppen achterin je pc.

Via de complete kabel stuurt de 360 beeld en geluid, terwijl je gewoonlijk de helft "maar" gebruikt. Appeltje eitje dus.

Kwestie van de juiste software zoeken en eventueel nog wat muziek eroverheen zetten; met een tvkaart heb je geen geluid op te nemen, dat kan alleen met een dvd recorder!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Kheb toch ff een vraagje want ik loop even vast :-(

Ik wil van m'n PS3 opnemen op m'n pc. Wat gebruik ik?

AVerMedia DVD EZMaker Pro (USB 2.0) (Draagbare TV Tuner kaart)

De ene kant heeft een USB aansluiting, en die sluit je op je PC aan. De andere kant van het apparaat heeft de 3 'scart' kleuren aansluiting, dus Geel, Rood en Wit en ook een S-Video aansluiting.

M'n PS3 is aangelosten via een HDMI kabel op mijn LCD tv, en ook m'n pc is aangesloten op mijn tv (via VGA). Nu weet ik ff niet hoe ik m'n beeld moet gaan opnemen! Ik heb de USB van het apparaat op m'n pc aangesloten, en de drivers en software zijn geïnstalleerd. Ik neem op via Ulead VideoStudio 7. Maar hoe moet ik de aansluiting doen? Ik heb geprobeerd via de meegeleverde kabel van de PS3, dus de "USB" in de PS3 en de 3 kleuren in m'n apparaat, maar ik krijg niks van beeld! Misschien doe ik iets mis, kan iemand helpen aub??

Alvast bedankt!

Bewerkt: door wtc
Link to comment
Delen op andere websites

Kheb toch ff een vraagje want ik loop even vast :-(

Ik wil van m'n PS3 opnemen op m'n pc. Wat gebruik ik?

AVerMedia DVD EZMaker Pro (USB 2.0) (Draagbare TV Tuner kaart)

De ene kant heeft een USB aansluiting, en die sluit je op je PC aan. De andere kant van het apparaat heeft de 3 'scart' kleuren aansluiting, dus Geel, Rood en Wit en ook een S-Video aansluiting.

M'n PS3 is aangelosten via een HDMI kabel op mijn LCD tv, en ook m'n pc is aangesloten op mijn tv (via VGA). Nu weet ik ff niet hoe ik m'n beeld moet gaan opnemen! Ik heb de USB van het apparaat op m'n pc aangesloten, en de drivers en software zijn geïnstalleerd. Ik neem op via Ulead VideoStudio 7. Maar hoe moet ik de aansluiting doen? Ik heb geprobeerd via de meegeleverde kabel van de PS3, dus de "USB" in de PS3 en de 3 kleuren in m'n apparaat, maar ik krijg niks van beeld! Misschien doe ik iets mis, kan iemand helpen aub??

Alvast bedankt!

Ik denk dat het beste is om je pc gewoon aan te sluiten op je pc monitor en je ps3 aan de lcd tv.

Ik heb namelijk een Dazzle en dat is bijna het zelfde als die dvd maker van jouw.

Link to comment
Delen op andere websites

hoe krijg je dit voor elkaar.. dat beeld opnemen

heeft hij een echte goede camera of heb je proggies ervoor?

http://www.youtube.com/watch?v=PMzMD7XtTzw...feature=related

Ik doe het met mijn webcam, dan heb je wel

slechte kwaliteit en inderdaad een beetje bolvorm.

Je hebt ook bepaalde apperatuur die je aansluit op

je console, daarmee kun je filmen (rechtstreeks

vanuit het beeld eigenlijk) waardoor je geen tv-randjes

ofzo ziet.

Link to comment
Delen op andere websites

Kheb toch ff een vraagje want ik loop even vast :-(

Ik wil van m'n PS3 opnemen op m'n pc. Wat gebruik ik?

AVerMedia DVD EZMaker Pro (USB 2.0) (Draagbare TV Tuner kaart)

De ene kant heeft een USB aansluiting, en die sluit je op je PC aan. De andere kant van het apparaat heeft de 3 'scart' kleuren aansluiting, dus Geel, Rood en Wit en ook een S-Video aansluiting.

M'n PS3 is aangelosten via een HDMI kabel op mijn LCD tv, en ook m'n pc is aangesloten op mijn tv (via VGA). Nu weet ik ff niet hoe ik m'n beeld moet gaan opnemen! Ik heb de USB van het apparaat op m'n pc aangesloten, en de drivers en software zijn geïnstalleerd. Ik neem op via Ulead VideoStudio 7. Maar hoe moet ik de aansluiting doen? Ik heb geprobeerd via de meegeleverde kabel van de PS3, dus de "USB" in de PS3 en de 3 kleuren in m'n apparaat, maar ik krijg niks van beeld! Misschien doe ik iets mis, kan iemand helpen aub??

Alvast bedankt!

Ik denk dat het beste is om je pc gewoon aan te sluiten op je pc monitor en je ps3 aan de lcd tv.

Ik heb namelijk een Dazzle en dat is bijna het zelfde als die dvd maker van jouw.

Hmm, en hoe zit het dan met de aansluitingen? Dus m'n PS3 op TV dmv HDMI, en hoe moet ik m'n apparaat dan aansluiten? Moet ik dat via scart aan m'n tv, of toch via de gewone PAL kabel aan m'n PS3?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...