Jump to content

Chatroom

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil met mijn website een grote chatroom beginnen met verschillende opties en natuurlijk meerdere kamers.

Maar dat moet wel gratis te maken zijn en geen server. Natuurlijk wil ik zelf ook een theme ermij kunnen maken, en eventueel opties toevoegen. Dus de eisen zijn:

- Aanpasbaar (Themes, opties toevoegen.)

- Chatlog voor nabekijken gesprekken.

- Geen server maar mysql.

- Registratie, geen quest login.

- Chat bestanden via mysql opslaan. (Niet dat als ik het installeer met 14mb dat het na een chatsessie 50mb word.)

- Ban opties (Admin control panel)

- Gratis natuurlijk. :D

Alvast bedankt, en ja ik heb zelf al gezocht maar ken niet een goede vinden, of als jullie eventueel een andere onderwerp weten voor mijn website is het ook goed, maar stuur dat even via een PB dan.

Geplaatst:
Ik wil met mijn website een grote chatroom beginnen met verschillende opties en natuurlijk meerdere kamers.

Maar dat moet wel gratis te maken zijn en geen server. Natuurlijk wil ik zelf ook een theme ermij kunnen maken, en eventueel opties toevoegen. Dus de eisen zijn:

- Aanpasbaar (Themes, opties toevoegen.)

- Chatlog voor nabekijken gesprekken.

- Geen server maar mysql.

- Registratie, geen quest login.

- Chat bestanden via mysql opslaan. (Niet dat als ik het installeer met 14mb dat het na een chatsessie 50mb word.)

- Ban opties (Admin control panel)

- Gratis natuurlijk. :D

Alvast bedankt, en ja ik heb zelf al gezocht maar ken niet een goede vinden, of als jullie eventueel een andere onderwerp weten voor mijn website is het ook goed, maar stuur dat even via een PB dan.

Het lijkt erop dat het meer een Forum word. Want Guest login is vaak bij Chatrooms. En (?) een Admin heb je niet (?) bij een Chatroom. Een Chatlog moet mogelijk zijn. Helaas weet ik er niets vanaf. Omdat ik zelf ook Scripts en Codes zoek, en ik ook graag een Chatroom zou willen.

Geplaatst:

kijk eens op www.phphulp.nl. Dat is een handige site voor dergelijke codes en dingen. even wat op je punten:

1-dat is gewoon CSS, die moet je zelf maken.

2-okej. Dat maak je zelf ook duidelijk: MYSQL

3-Sinds wanner kunnen we ''geen server maar mysql'' gebruiken? Mysql is het database programma, de server is waar je alles op zet, je hebt het dus beide nodig.

4-vrijwel standaard

5-punt 2 weer?

6-zou anders altijd nog te maken zijn.

7-dat is het bijna allemaal.

Zoals zamgod zei, dat je beter een forum kan nemen, neem dan PHPBB3, een makkelijk forum, wat volgens mij, ook hier op gtaforum gebruikt word. (zeker weet ik dat niet, maar het heeft nog wel iets weg ervan)

succes! :tu:

Geplaatst:

kijk eens op www.phphulp.nl. Dat is een handige site voor dergelijke codes en dingen. even wat op je punten:

3-Sinds wanner kunnen we ''geen server maar mysql'' gebruiken? Mysql is het database programma, de server is waar je alles op zet, je hebt het dus beide nodig.

4-vrijwel standaard

5-punt 2 weer?

Zoals zamgod zei, dat je beter een forum kan nemen, neem dan PHPBB3, een makkelijk forum, wat volgens mij, ook hier op gtaforum gebruikt word. (zeker weet ik dat niet, maar het heeft nog wel iets weg ervan)

Hier op dit forum wordt IPB gebruikt. Dit is helaas niet gratis. IPBFree daarentegen is wel gratis. Deze versie van IPB heeft minder mogelijkheden dan de IPB die hier wordt gebruikt, maar vind ik persoonlijk alsnog wel handiger dan PHPBB3. IPBFree is hier te vinden. Succes :tu:

Geplaatst:

4-vrijwel standaard

5-punt 2 weer?

Hier op dit forum wordt IPB gebruikt. Dit is helaas niet gratis. IPBFree daarentegen is wel gratis. Deze versie van IPB heeft minder mogelijkheden dan de IPB die hier wordt gebruikt, maar vind ik persoonlijk alsnog wel handiger dan PHPBB3. IPBFree is hier te vinden. Succes :tu:

ja maar in tegenstelling tot IPBfree kan je PHPBB3 wel volledig naar je eigen wensen aanpassen door middel van mooie gratis skins, mods en dergelijke.

Geplaatst:

4-vrijwel standaard

5-punt 2 weer?

ja maar in tegenstelling tot IPBfree kan je PHPBB3 wel volledig naar je eigen wensen aanpassen door middel van mooie gratis skins, mods en dergelijke.

De PHPBB3 skins vind ik nu niet echt speciaal. Voor IPBFree staan er overal op het internet skins. De mods van PHPBB3 ken ik niet, die van IPBFree wel en vind ik een aantal wel handig van. Waar ik altijd problemen mee heb bij PHPBB3 is de gebruikersgroepen. Ik wil ze (zoals IPB) onderaan de pagina in een legenda hebben, op de juiste volgorde. Dit is me nog nooit gelukt en na veel mailen met PHPBB3 ben ik tot de conclusie gekomen dat het in een bepaalde volgorde zetten van de groepen niet mogelijk is. Wel moet ik zeggen dat qua fora aanmaken en dergelijke wel handiger is met PHPBB3. Maar toch vind ik IPBFree mooier en handiger dan PHPBB3.

En je zegt dus wel dat skins, mods en dergelijke niet mogelijk is met IPBFree, maar dat is het wel ;)

Geplaatst:

Nee, ik neem geen forum. Ik wil gewoon een grote chatwebsite maken met een goed systeem, maar aangezien iedereen maar over forums nu beginnen lijkt me een beter idee om dat in een andere topic te doen, ik vraag hier gewoon om een goede chatbox systeem en geen forum systeem! :Y

Zeg anders ook maar betaalde versie's want anders komen we nergens denk ik.. :N

Geplaatst: (bewerkt)
Nee, ik neem geen forum. Ik wil gewoon een grote chatwebsite maken met een goed systeem, maar aangezien iedereen maar over forums nu beginnen lijkt me een beter idee om dat in een andere topic te doen, ik vraag hier gewoon om een goede chatbox systeem en geen forum systeem! :Y

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik heb een erg gemakkelijke code voor je ;)

<script src="http://www.mijnchat.nl/chat/?chatbox=Mijnchatbox&height=800&width=1200"></script>

Bij de cijfers, moet je de grootte invoeren in pixels; de hoogte en breedte.

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik heb een erg gemakkelijke code voor je ;)

<script src="http://www.mijnchat.nl/chat/?chatbox=Mijnchatbox&height=800&width=1200"></script>

Bij de cijfers, moet je de grootte invoeren in pixels; de hoogte en breedte.

Nee, dat bedoel ik niet, ik wil namelijk zelf zo'n systeem installeren en volledig kunnen aanpassen.

Geplaatst: (bewerkt)

Geen server maar MySQL? Leg dat eens uit? Je moet MySQL toch installeren op je server om er mee te kunnen werken? Ik snap niet helemaal wat jij met MySQL wil in combinatie met een chatboxprogramma. Volgens mij kun je daar namelijk vrij weinig mee.

Ik denk dat je meer hebt aan een IRC server. Lees dit maar eens door. Voor zover ik weet kunnen mensen dan wel een eigen gebruikersnaam kiezen en worden er dus geen accounts aangemaakt. Ook is het niet echt aanpasbaar, qua lay-out, dat licht er namelijk aan wat voor IRC cliënt de gebruikers gebruiken. Je kunt wel eigen commando's toevoegen als je zelf een IRC bot gaat bouwen. Dat is niet eens zo heel moeilijk en je kunt er genoeg informatie over vinden op internet.

Anders dit niet is wat je wilt, kom je toch meer in de buurt van een forum. Mensen kunnen inloggen op accounts en berichten plaatsen. Ook kunnen ze BB codes gebruiken (mogelijkheid tot het maken van nieuwe), is er een Admin Control Panel, is de lay-out aan te passen, kun je MySQL gebruiken, leden bannen en kun je de server logs inkijken.

Hoe wil je dit alles gaan doen zonder server? Gebruik jij een online hosting site? Dat is toch ook een server?

Chat bestanden via mysql opslaan. (Niet dat als ik het installeer met 14mb dat het na een chatsessie 50mb word.)
'Via MySql opslaan'? Als in: 'alle teksten in een MySQL tabel zetten en deze laten zien in de chatbox'? Het is toch logisch dat het dan meer ruimte gaat kosten als er meer reacties worden geplaatst? Hoezo denk jij dat het ruimtebeslag niet gaat veranderen als je site groeit? Wat maakt het uit of je dan MySQL gebruikt?

Ik snap niet echt wat jij allemaal bedoelt. Hoeveel verstand heb je eigenlijk van SQL, PHP, TCP/IP, HTML etc? Heb je uberhaupt wel eens een server opgezet voor 't een of ander?

Edit: in je beginpost staat dat je een eigen site hebt. Hoe zit die dan in elkaar? Er is toch een server nodig om die site te hosten, of ligt dat nou aan mij? Snap er echt niks meer van....

Bewerkt: door K.O.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...