Jump to content

DJ set

Beste merk  

14 leden hebben gestemd

1. 1. Welk Merk moet ik kiezen om mee te beginnen?

• Pioneer
      6
    • JB systems
      1
    • Sony
      5
    • Andere(meld even welke)
      0

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey iedereen!

ik heb al een half jaar erover na gedacht en nu weet ik het zeker: ik ga sparen voor een DJ set. Nu heb ik de vraaag of jullie me kunnen informeren wat ik het beste kan aanschaffen(Goed en niet te duur). En of er nog handige software te downloaden is en welke regels DJers hebben.

{bewerkt vanaf hier}

ik zoek gewoon niet te duur spul wat werkt ik wil CD's gebruiken en ja ik wil draaien op feestjes enzo. ik weet dat ik dan ook nog lichten nodig heb enzo en ook dat daar enorme prijzen aan zitten. ik heb een laptop en ik ben vanplan om die ook mee te nemen dan inclusief wat software enzo(ik weet het: Downloaden is verboden){einde bewerking}

Alvast bedankt,

Fedmas :tu:

Bewerkt: door fedmas
  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Fedmas

27

• Fiegel5

17

• Sjoelie

11

• Wazuup

7

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Goed en niet duur word erg moeilijk, je moet eerst zelf bepalen wat je er mee wilt. Wil je feestjes, wil je platen, cd, computer? Wil je echt entertainment bieden met karaoke en belichting. Dat moet je eerst zelf nagaan, post dat. En ik zal je helpen..

Geplaatst:

Kijk het punt waad dat een Mengpaneel zonder USB goedkoper is dan met USB, dus dat moet je echt goed bedenken. Bovendien is een virtual programma erg prijzig, en eigenlijk vind ik het persoon onhandig om met een computer te draaien. Dus wil je echt met, of zonder.. Want USB is vaak duurder..

Geplaatst:

1. Ik heb Virtual DJ pro al een tijdje geleden gekocht&gratis updates.

2. Het is mijn bedoeling om met Mijn laptop te mixen, het nummer op mijn Ipod Classic te zetten en het zo af te draaien;)

Grtzz

Geplaatst:

2. Het is mijn bedoeling om met Mijn laptop te mixen, het nummer op mijn Ipod Classic te zetten en het zo af te draaien;)

Grtzz

Jezus, wat een gedoe. Mixen moet je live doen, virtual DJ is wel goed maar niet erg handig. Want als je met je muis over die plaat gaat verneuk je heel je nummer. Bovendien kan je mixen beter doen met een cd-mixer..

Geplaatst:

Je aanpak is poep, wat heb je nodig:

2 CDJ's

Koptelefoon

Mengpaneel

Versterker (voor feesten)

Benodigde snoeren

Eventueel kun je dan nog je laptop als 3e deck nemen, maar dan moet je mengpaneel wel drie kanalen hebben. Het naar mijn mening enigste echt goede programma is Traktor DJ Studio.

Geplaatst:

Grtzz

***, wat een gedoe. Mixen moet je live doen, virtual DJ is wel goed maar niet erg handig. Want als je met je muis over die plaat gaat verneuk je heel je nummer. Bovendien kan je mixen beter doen met een cd-mixer..

okee jij je zin dat mixen laat k wel uit me hooft. Ik koop wel een CD-mixer ofso

bedankt heb je nog meer tips over wat ik noodzakelijk moet hebben?(CD speler/mixer, boxen,mengpaneel,versterker enz.)

Geplaatst:
Je aanpak is poep, wat heb je nodig:

2 CDJ's

Koptelefoon

Mengpaneel

Versterker (voor feesten)

Benodigde snoeren

Eventueel kun je dan nog je laptop als 3e deck nemen, maar dan moet je mengpaneel wel drie kanalen hebben. Het naar mijn mening enigste echt goede programma is Traktor DJ Studio.

Okee maar boxen is meschien ook wel handig en bedankt over Traktor DJ studio;)

Geplaatst:

Mixen is niet iets wat je zomaar even doet, je moet alles berekenen en juist uitwerken. Mixen moet je echt leren, wazuup heeft al een lijstje gemaakt. Ik zal hem ff uitbreiden met wat je ECHT nodig hebt...

-Mengpaneel, minimaal 5 kanalen..

-CD mixer

-Versterker, 400-600 wat.

-Bijpassende speakers

-Draadloze microfoon

-Koptelefoon

-Minimaal, naast de cd mixer een losse speler. Of eventueel je PC, platenspeler..

Eigenlijk ver het zelfde als dat van wazuup, je zal voor dit zeker een euro of 3.000 kwijt zijn...

Geplaatst:

Okeee... ik heb op het moment ong 120€ bij elkaar gespaart(zoek baantje) dus dat gaaat wel even duren.:)

k ga waarschijnlijk in stappen kopen(eerst versterken, mengpanneel,CD-mix/speler,box1,enzovoort

Geplaatst:
Okeee... ik heb op het moment ong 120€ bij elkaar gespaart(zoek baantje) dus dat gaaat wel even duren.:)

k ga waarschijnlijk in stappen kopen(eerst versterken, mengpanneel,CD-mix/speler,box1,enzovoort

Nee man, juist niet. Je moet beginnen met een mengpaneel en een CD mixer, en een koptelefoon. Waarom? Je kan dan al wat draaien in je koptelefoon..

Geplaatst:

Fuck! je hebt gelijk! :duh: helemaal niet aan gedacht. waar kan je het beste kopen? via internet of in bep. winkels?

_O_ bedankt allebei

Geplaatst:

Ik raad je eigenlijk aan om naar een winkel te gaan, want jij kan wel van alles inkopen. Maar jou martiaal moet goed genoeg zijn, je speakers moeten genoeg wat hebben voor je versterker. Je moet je niet van alles laten aansmeren, de mensen in zon winkel weren precies wat goed is voor een beginner. Als je echt perse per internet wilt, is dit wel redelijk. Ik ga nou niet tig site's voor je afzoeken, omdat ik weet dat je het toch niet kan betalen. DJ is duur kerel, erg duur. Wat je kan doen, is nu wat inkopen en met kerst of sinterklaas ofzo......

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...