Jump to content

DJ set

Beste merk  

14 leden hebben gestemd

1. 1. Welk Merk moet ik kiezen om mee te beginnen?

• Pioneer
      6
    • JB systems
      1
    • Sony
      5
    • Andere(meld even welke)
      0

Recommended Posts

Geplaatst:

Jongens, ik wil jullie allemaal wel even verduidelijken dat dit niet voetbal is.. Het is niet zo dat je het na 3 weken beu bent, voor DJ moet je geboren zijn. Ik ben begonnen op me tiende, met de spullen van mn vader.. Je kunt nu wel zomaar vanalles gaan bekijken enzo, maar die mensen in die winkels komen vaak ook met iets boven de 1000. Laat je geen 3 kanaals schit aansmeren he, gewoon een fatsoenlijk mengpaneel.

Je kan wel bijna alles met elkaar verbinden, het is niet zo als je een pionier platenspeler hebt dat je alles van pionier moet hebben. Mijn CD-mixer en mengpaneel verschillen ook kwa merk. Dat maakt niet zo uit, en tja op dat downloaden.. Een goede DJ gebruikt singels, maarja. Die heb je niet meer, maar zorg niet dat je straks een muziekcollectie hebt die alleen uit gebrande cds bestaat..

Als merk raad ik zelf JBstystems aan..

• Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Fedmas

27

• Fiegel5

17

• Sjoelie

11

• Wazuup

7

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

okee.

k ga eerst wel eventjes rondkijken bij die Shop,

wat moet ik me wel laten aansmeren'' en wat juist wr niet?

Laatz

Geplaatst: (bewerkt)
Jongens, ik wil jullie allemaal wel even verduidelijken dat dit niet voetbal is.. Het is niet zo dat je het na 3 weken beu bent, voor DJ moet je geboren zijn. Ik ben begonnen op me tiende, met de spullen van mn vader.. Je kunt nu wel zomaar vanalles gaan bekijken enzo, maar die mensen in die winkels komen vaak ook met iets boven de 1000. Laat je geen 3 kanaals schit aansmeren he, gewoon een fatsoenlijk mengpaneel.

Je kan wel bijna alles met elkaar verbinden, het is niet zo als je een pionier platenspeler hebt dat je alles van pionier moet hebben. Mijn CD-mixer en mengpaneel verschillen ook kwa merk. Dat maakt niet zo uit, en tja op dat downloaden.. Een goede DJ gebruikt singels, maarja. Die heb je niet meer, maar zorg niet dat je straks een muziekcollectie hebt die alleen uit gebrande cds bestaat..

Als merk raad ik zelf JBstystems aan..

Daar heb je gelijk in, ik ken mensen die een hele dure DJ-set aan hadden geschaft terwijl ze totaal geen ervaring hadden en ze het na 3 weken niks meer aan vonden.

Dat noem ik nou echt geldverspilling.

@ Fedmas, je moet je niet meteen heel duur spul laten aansmeren. En ook erg onprofessionele CD-spelers waar je eigenlijk weinig mee kunt moet je je niet laten aansmeren.

Begin gewoon eerst met een goedkoop setje, en die upgrade je steeds naar steeds nieuwere en betere spullen.

En ik haat ook mensen die alleen DJ zijn om stoer te doen. die hun (vaak baggere mixen) zonder liefde maken en gewoon wat zitten klooien met de platen.

Bewerkt: door DJRobin
Geplaatst:
Dat is dus egt geldverspilling ik heb er al langere tijd overna gedacht ooor

Dus je weet zeker dat je er niet na een maand niks meer aan vind. En dat je echt tijd erin moet stoppen om steeds beter te worden?

Als dit niet zo is moet je het maar houden bij Virtual DJ.

oke, maar nu snap ik dus helemaal niet dat hij een budget van 3000 moet reserveren voor jbsystems

van jb sytems zou ik de Beat 6 Mk II aanraden, vind ik wel goed, althans heb er 4x oid op gedraaid en vond hem wel lekker, maar meer dan die indruk heb ik er niet van ;)

maar kan je niet wat specifieker zijn in budget?

moet ik dan denken aan 500,1000 of 1000+ denken of nog iets anders?

Ik ben trouwens ook aan het kijken, maar weet wel zeker dat ik het wil. ik produce ook al voor me 3e jaar :) en mixen vind ik ook super leuk

Bewerkt: door Sjoelie
Geplaatst:
oke, maar nu snap ik dus helemaal niet dat hij een budget van 3000 moet reserveren voor jbsystems

van jb sytems zou ik de Beat 6 Mk II aanraden, vind ik wel goed, althans heb er 4x oid op gedraaid en vond hem wel lekker, maar meer dan die indruk heb ik er niet van ;)

Ik ben trouwens ook aan het kijken, maar weet wel zeker dat ik het wil. ik produce ook al voor me 3e jaar :) en mixen vind ik ook super leuk

Hee

ik ben van plan om beetjebij beetje apparaten kopen enso

:tu: meer weet ik nog niet

Geplaatst:
Dat is dus egt geldverspilling ik heb er al langere tijd overna gedacht ooor

Dus je weet zeker dat je er niet na een maand niks meer aan vind. En dat je echt tijd erin moet stoppen om steeds beter te worden?

Als dit niet zo is moet je het maar houden bij Virtual DJ.

Ik weet het zeker heb ook al een maandje of 3 meegedraait met een DJ bij ons van me oude school

Geplaatst:

Bax-shop is zeker een hele goede winkel. Verder heeft Fiegel meer dan gelijk dat DJ'ing niet iets is om even voor de lol te kunnen doen.Fietsen kun je leren, DJ'ing kun je niet leren, het zit in je. Je kunt het alleen maar beter gaan doen naarmate je oefent.

Geplaatst:

Nee je hoeft geen 3000 euro weg te leggen voor JB, dan kom je er met een euro of 1100 ook wel denk ik. Maar ik keek meer in de richting van pionier ed..

Ik denk idd dat 3000 iets te veel gevraagt is.

Heb je ook een vergunning ofso nodig om ergens te draiien?>

---

Zijn er nog mensen die nog (meer) belangrijke Tips voor mij hebben?\

alvast tnx :cya:

>>> Door Jowx: Dubbelpost samengevoegd. Bij deze het vriendelijke verzoek om in het vervolg gebruik te maken van het heilige Edit-knopje. <<<{sorry hoor ik maak ook fouten:)}

Bewerkt: door fedmas
Geplaatst:

Ja? en hoe zit dat dan?

moet je dan voor dat ene feest vergunning vragen of heb je een jaarvergunninG?

dat er een Maximale volume is wist ik al.

Vul a.u.b. even de Poll in _O_

Geplaatst:

Ik zal het nu gewoon even brengen zoals het is. DJ'ing, hartstikke leuk als je er interesse en aanleg voor hebt, maar het is het in feite gewoon niet waard. Er bestaat geen goedkoop en kwalitatief goed spul. Dat is er gewoon niet. En om goedkope rotzooi te kopen doe je jezelf geen plezier, want je hebt beperkingen tijdens het draaien, en dat is wel het laatste wat je wilt. Je moet dus van merken als Pioneer en Technics kopen, die zou je eventueel later ook nog kunnen doorverkopen. Dus je portomonee gaat het flink te verduren krijgen. Verder moet je voor grote feesten een vergunning hebben ($$$), maar dat hoeft verder als DJ niet jou zaak te zijn, zolang het niet jouw feest is. Maar denk nou niet dat je op grote feesten komt te draaien als je nog 14 bent. Dat neemt gewoon niemand serieus, hoe goed je ook kan zijn. Dus het houdt in dat je in ieder geval de komende 4 jaar op je slaapkamer ''bedroom dj'' bent. Ben je daar snel op uitgekeken? Dan heb je werkelijk al je geld weggegooid.

Dus laat je enthousiasme niet domme dingen doen, een broertje van een vriend van me had hetzelfde. Had hij net genoeg geld bij elkaar gespaart, en daarvan één CDJ en een mixer gekocht. Toen was zijn geld op. Dommer kan niet, wat heb je nou in godesnaam aan één deck. Dan kun je dus nooit een tweede nummer inmixen...

Wazuup heeft gelijk, DJ zijn is aan het begin duur. Maar dat blijft duur, je moet continu cd's kopen. Belichting is erg duur, karaoke is ook erg duur.. Al die dingen kosten veel geld, en dat moet je punt 1 hebben. En als je het na een maand zat bent, dan is het echt zonde van geld.. Geloof me.

Maar zoals ik al ze, JB is niet slecht om mee te beginnen..

Bewerkt: door Fiegel5

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...