Jump to content

DJ set

Beste merk  

14 leden hebben gestemd

1. 1. Welk Merk moet ik kiezen om mee te beginnen?

• Pioneer
      6
    • JB systems
      1
    • Sony
      5
    • Andere(meld even welke)
      0

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik denk dat je gewoon een geluidsinstalatie van 800 euro moet kopen,

Een goede Bandrecorder (Goed kwaliteit en kan heel wat op!) ~ 100 euro

1 Versterker + een mixer 300 euro

1 LP Speler 200 Euro

1 CD Speler 200 euro

Dan heb je al best wat ;)

• Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Fedmas

27

• Fiegel5

17

• Sjoelie

11

• Wazuup

7

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

ik zou als ik hem was zeker geen vinyl speler nemen :N En hij heeft ook geen geluidsset van 800e nodig, hij kan op dit moment genoege nemen met een 35 euro setje nemen van creative denk ik? (bedrooom)

Geplaatst: (bewerkt)

Een goede Bandrecorder (Goed kwaliteit en kan heel wat op!) ~ 100 euro

1 Versterker + een mixer 300 euro

1 LP Speler 200 Euro

1 CD Speler 200 euro

Dan heb je al best wat ;)

Wtf, wat heeft hij aan 1 cd speler? Wat heeft hij aan LP? Wat moet hij met een versterker zonder speakers? Wat moet hij met een versterker zonder equalizer?

ik zou als ik hem was zeker geen vinyl speler nemen :N En hij heeft ook geen geluidsset van 800e nodig, hij kan op dit moment genoege nemen met een 35 euro setje nemen van creative denk ik? (bedrooom)

En nou ga jij mij een set van 35 euro laten zien..

Bewerkt: door Fiegel5
Geplaatst:

hey,

1. ik gebruik geen LP!

2. een set van 35 euri is niet te krijge denk ik en als ie er is is het tog flut

:cya:

IK citeer:

Als bedroom dj kan hij hier toch ook wel tevreden mee zijn?

logitech-x230.jpg

Tenminste ik ga ook gewoon thuis voorlopig op zoiets draaien ^_^

Hij zou natuurlijk eventueel voor studio monitoren kunnen gaan maar das ook niet noodzakelijk (en ook geen 800 euro)

Bewerkt: door Sjoelie
  • 6 maanden later...
Geplaatst:
IK citeer:

Als bedroom dj kan hij hier toch ook wel tevreden mee zijn?

logitech-x230.jpg

Tenminste ik ga ook gewoon thuis voorlopig op zoiets draaien ^_^

Hij zou natuurlijk eventueel voor studio monitoren kunnen gaan maar das ook niet noodzakelijk (en ook geen 800 euro)

Bump: Heb jij uberhaud wel verstand van Audio-Techniek?, Die boxjes hebben een (heel?) Slecht frequentie bereik.

Die boxen zullen met Frequentie rond de 50 - 18000 zitten, met boxen op de rommelmarkt van 15 euro per stuk zit je al op 15 - 25000. Bovendien hebben die boxen dan ook nog een veel groter Watt-Vermogen, en als DJ gebruik je een versterker, die boxjes die jij aanbied knallen gelijk uit elkaar op een versterker.

Maar verder de eerdere post van mij was niet echt een goede, je kunt beter een keer naar de rommel markt gaan, en daar is een leuke versterker kopen, een CD-Speler er bij, wat studio kabels erbij (Dikke kabels geven minder weerstand = minder ruis.) Een equalizer er bij en knallen maar!

Groeten Wrieh.

Geplaatst:
Maar verder de eerdere post van mij was niet echt een goede, je kunt beter een keer naar de rommel markt gaan, en daar is een leuke versterker kopen, een CD-Speler er bij, wat studio kabels erbij (Dikke kabels geven minder weerstand = minder ruis.) Een equalizer er bij en knallen maar!

Groeten Wrieh.

Dat is dus wel het domste wat je kan doen, waarom heet het een rommelmarkt? Omdat er alleen maar rommel staat :7 . Neem dan nog de moeite om naar een 2dehans winkel te gaan, maar ook dat is niet aan te raden. Zelfs als simpele bedroom DJ moet je niet zomaar wat kopen. Een DJ installatie haal je niet zomaar van de markt, of pluk je binnen een half uur uit de winkel. Zoiets moet je goed uitzoeken, en kijken wat je wilt. Vereisten zijn gewoon goed mengpaneel. Die equalizer kan een jaar later ook nog. Het hoeft niet meteen duizenden euro’s te kosten. Neem dit nou bijvoorbeeld. Nummark is best oké, je koopt er speakers en een versterker bij en je kan beginnen. Je kunt het helemaal zelf samen stellen of je eigen budget, op baxshop.nl of gewoon een DJ winkel..

Geplaatst:

Gozer ik draai op me kamer met boxjes van misschien 100 - 15000 Hz. Als ik op een feestje ofzo moeit draaien fix ik wel boxen, waarom zou ik een geluidsset van 800 euro kopen?

Geplaatst:
Gozer ik draai op me kamer met boxjes van misschien 100 - 15000 Hz. Als ik op een feestje ofzo moeit draaien fix ik wel boxen, waarom zou ik een geluidsset van 800 euro kopen?

Omdat, dat maffe computer ding van jou geen goed geluid geeft? Een goede DJ gebruikt een versterker, equalizer en goeie speakers. Geluid is het belangrijkste als DJ zijnde. Daarna pas wat je draait..

Geplaatst:

Mijn boxen hebben in totaal 20 euro gekost, ze zijn zeker 20 ~ 30 jaar oud van de rommelmarkt af en zeker veel beter als joun boxen, ik wil niet weten wat voor kut kwaliteitgeluid jij hebt :'). Je zou eventueel ook nog zelf boxen kunnen bouwen, dit ben ik van plan voor in de zomer.

Geplaatst:

Wrieh heeft gelijk. Ik heb aan mijn pc ongeveer diezelfde Logitech speakers,maar die zijn echt waardeloos vergeleken met mijn studio monitoren.

Geplaatst:

Dus jullie tellen 1000+ euro neer voor een dure DJ installatie, en gebruiken het daarna op PC speakers :7 ?

Waar zeg ik dat? ik heb boxen die op een versterker aangesloten moeten worden,(4 boxen, in totaal 16 speakers! 12 zijn goede allrounders 2 zijn goede Tweeter's en 2 subwoofers) Als ik die op een PC aansluit hoor je (haast) geen geluid eruit komen.

Edit: PC Speakers op een versterker :')? die ontploffen dan xd

Bewerkt: door Wrieh

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...