recromancer Geplaatst: 15 september 2008 Rapport Geplaatst: 15 september 2008 Weet Iemand hoe je een repair command kan maken voor je auto (je auto is rookig en dan je dan bijv: /rv doet en dan is ie weer heel) flip (je auto ligt onderste boven en je doet bijnv : /fv en dan staat ie weer recht) nog 1tje dan nitro (dat je bijv 2 drukt en dan heeft je auto nitro) als iemand voor mij deze commands wil maken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedaaaaaaaaaaaaaankt!!! Reageren
Big Boss Geplaatst: 15 september 2008 Rapport Geplaatst: 15 september 2008 Wij zijn hier niet om kant en klare scripts voor je te maken, maar ik zal je op weg helpen: Repair: IsPlayerInAnyVehicle(playerid) GetPlayerVehicleID(playerid) SetVehicleHealth(vehicleid, Float: Health) Flip: IsPlayerInAnyVehicle(playerid) GetPlayerVehicleID(playerid) GetVehiclePos(vehicleid, &Float:x, &Float:y, &Float:z) SetVehiclePos(vehicleid, Float:x, Float:y, Float:z) Reageren
recromancer Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2008 Wij zijn hier niet om kant en klare scripts voor je te maken, maar ik zal je op weg helpen:Repair: IsPlayerInAnyVehicle(playerid) GetPlayerVehicleID(playerid) SetVehicleHealth(vehicleid, Float: Health) Flip: IsPlayerInAnyVehicle(playerid) GetPlayerVehicleID(playerid) GetVehiclePos(vehicleid, &Float:x, &Float:y, &Float:z) SetVehiclePos(vehicleid, Float:x, Float:y, Float:z) krijg : undefined symbol "vehicleid" en hoe los ik dat op? Reageren
Big Boss Geplaatst: 17 september 2008 Rapport Geplaatst: 17 september 2008 Zonder je functie kan ik niet opmaken wat je verkeerd doet ... Eén ding: Als je deze functies gewoon klakkeloos gekopiëerd hebt in je script, ben je niet goed bezig en moet je nog veel leren. Begin liever met kleinere, simpele dingen. Als je dat eenmaal door hebt, kan je beginnen met variabelen, for-loops, etc. te maken. Omdat ik in een goed bui ben vandaag (ik schrijf dit zo uit mijn hoofd, maar normaal zou het moeten werken). In de callback OnPlayerCommandText plaatsen, natuurlijk vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); } return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1: } Reageren
recromancer Geplaatst: 18 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2008 Zonder je functie kan ik niet opmaken wat je verkeerd doet ...Eén ding: Als je deze functies gewoon klakkeloos gekopiëerd hebt in je script, ben je niet goed bezig en moet je nog veel leren. Begin liever met kleinere, simpele dingen. Als je dat eenmaal door hebt, kan je beginnen met variabelen, for-loops, etc. te maken. Omdat ik in een goed bui ben vandaag (ik schrijf dit zo uit mijn hoofd, maar normaal zou het moeten werken). In de callback OnPlayerCommandText plaatsen, natuurlijk vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); } return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1: } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); } return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1: } krijg deze errors C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(102) : error 017: undefined symbol "vehicleid" C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(104) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(106) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(111) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(114) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(116) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(119) : error 021: symbol already defined: "GetVehiclePos" C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(125) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(199) : warning 203: symbol is never used: "vposx" C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(199) : warning 203: symbol is never used: "vposy" C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(199) : warning 203: symbol is never used: "vposz" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 8 Errors. en ik ben pas 11 dus moet nog veel leren Reageren
Ymosky Geplaatst: 18 september 2008 Rapport Geplaatst: 18 september 2008 (bewerkt) Is dit je hele OnPlayerCommandText Callback? Dan zul je die wel moeten beginnen en afsluiten, zo dus: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); } return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1: } return 0; } Hierbij gaat het vooral om het "{" direct na PublicOnplayerCommandText en "return 0;" en "}" bij het afsluiten ervan. Het kan zijn dat je daarna nog een error krijgt vanwege de "COLOR_BLUE". Deze moet boven aan je script staan. Daarvoor plaatjes je onder de includes ("#include <sa-mp>" enzo) het volgende: #define COLOR_BLUE 0x0000BBAA Als je die er al wel in hebt staan heb ik niks gezegd Bewerkt: 18 september 2008 door Ymosky Reageren
recromancer Geplaatst: 18 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2008 (bewerkt) Is dit je hele OnPlayerCommandText Callback? Dan zul je die wel moeten beginnen en afsluiten, zo dus: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); } return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1: } return 0; } Hierbij gaat het vooral om het "{" direct na PublicOnplayerCommandText en "return 0;" en "}" bij het afsluiten ervan. Het kan zijn dat je daarna nog een error krijgt vanwege de "COLOR_BLUE". Deze moet boven aan je script staan. Daarvoor plaatjes je onder de includes ("#include <sa-mp>" enzo) het volgende: #define COLOR_BLUE 0x0000BBAA Als je die er al wel in hebt staan heb ik niks gezegd werkt niet dat krijg ik deze fouten en die define staat goed C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(68) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(78) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(89) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(105) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(107) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(111) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(111) : warning 215: expression has no effect C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(111) : error 001: expected token: ";", but found ")" C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(111) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\pawno\new.pwn(111) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 8 Errors. Bewerkt: 18 september 2008 door recromancer Reageren
recromancer Geplaatst: 19 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 september 2008 zou iemand helpe kunnen oplossen misschien??? Reageren
Big Boss Geplaatst: 19 september 2008 Rapport Geplaatst: 19 september 2008 Er zaten inderdaad wat kleine foutjes in (o.a. Haakje vergeten na IsPlayerInAnyVehicle, ':' i.p.v. ';' na de return, etc.) maar met wat inzicht is dat zo verholpen. Deze code werkt voor 100%. 'k Heb het getest in Pawno. Niet vergeten de kleur te definen, anders zal het alsnog niet werken. public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); } return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1; } return 0; } Reageren
recromancer Geplaatst: 20 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 september 2008 Er zaten inderdaad wat kleine foutjes in (o.a. Haakje vergeten na IsPlayerInAnyVehicle, ':' i.p.v. ';' na de return, etc.) maar met wat inzicht is dat zo verholpen.Deze code werkt voor 100%. 'k Heb het getest in Pawno. Niet vergeten de kleur te definen, anders zal het alsnog niet werken. public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); } return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1; } return 0; } hij is 100% goed bij een new script file maar bij mijn goede? public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle repaired!"); { return 1; } if(strcmp("/flip", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new Float:vposx, Float:vposy, Float:vposz; GetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz); { SetVehiclePos(vehicleid, vposx, vposy, vposz+5); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, " Vehicle Flipped!"); } } return 1; } return 0; } } if (strcmp("/drift1", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid, -311.2424,1508.3677,75.5625); return 1; } if (strcmp("/help", cmdtext, true, 10) == 0) { SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,"/drift1 = Drifting Area"); SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,"/spawn = Start Spawn"); SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,"/sp = Skate Park"); SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,"/dm = Death Match"); SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,"/adj = Adam Jump"); SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,"/pj = Pipe Jump"); return 1; } if (strcmp("/sp", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,1816.4980,-1372.4573,15.0781); return 1; } if (strcmp("/pj", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,703.171387,1771.732422,293.258911); return 1; } if (strcmp("/adj", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,806.621643,2621.597168,180.731873); return 1; } if (strcmp("/spawn", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,402.8361,2437.9929,16.5000); return 1; } if (strcmp("/dm", cmdtext, true, 10) == 0) SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,-1433.8652,-1537.9504,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1444.5955,-1565.6051,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1457.4449,-1518.0315,107.4412); SetPlayerPos(playerid,-1441.8456,-1466.6520,106.3920); SetPlayerPos(playerid,-1426.7606,-1460.2734,101.6701); SetPlayerPos(playerid,-1423.1427,-1497.8004,111.1589); SetPlayerPos(playerid,-1430.6045,-1547.7634,110.3372); GivePlayerWeapon(playerid,24,200); GivePlayerWeapon(playerid,5,1); GivePlayerWeapon(playerid,25,100); GivePlayerWeapon(playerid,32,250); GivePlayerWeapon(playerid,34,50); GivePlayerWeapon(playerid,35,5); return 0; } deze fout ? (tussen return en die flip command) C:\DOCUME~1\ADMINI~1\MIJNDO~1\GTASER~1\GAMEMO~1\sas.pwn(374) : warning 225: unreachable code Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Warning. Reageren
Ophion Geplaatst: 21 september 2008 Rapport Geplaatst: 21 september 2008 if (strcmp("/dm", cmdtext, true, 10) == 0) Je bent het open haakje vergeten bij /dm Reageren
recromancer Geplaatst: 21 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 september 2008 if (strcmp("/dm", cmdtext, true, 10) == 0) Je bent het open haakje vergeten bij /dm niet echt ik krijg nog steeds dezelfde fout, en als ik gwn /hgashgdahga intyp gaat het naar dm Reageren
Remcconen Geplaatst: 21 september 2008 Rapport Geplaatst: 21 september 2008 jij hebt: if (strcmp("/dm", cmdtext, true, 10) == 0) SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,-1433.8652,-1537.9504,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1444.5955,-1565.6051,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1457.4449,-1518.0315,107.4412); SetPlayerPos(playerid,-1441.8456,-1466.6520,106.3920); SetPlayerPos(playerid,-1426.7606,-1460.2734,101.6701); SetPlayerPos(playerid,-1423.1427,-1497.8004,111.1589); SetPlayerPos(playerid,-1430.6045,-1547.7634,110.3372); GivePlayerWeapon(playerid,24,200); GivePlayerWeapon(playerid,5,1); GivePlayerWeapon(playerid,25,100); GivePlayerWeapon(playerid,32,250); GivePlayerWeapon(playerid,34,50); GivePlayerWeapon(playerid,35,5); return 0; } maar het moet zijn: if (strcmp("/dm", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,-1433.8652,-1537.9504,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1444.5955,-1565.6051,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1457.4449,-1518.0315,107.4412); SetPlayerPos(playerid,-1441.8456,-1466.6520,106.3920); SetPlayerPos(playerid,-1426.7606,-1460.2734,101.6701); SetPlayerPos(playerid,-1423.1427,-1497.8004,111.1589); SetPlayerPos(playerid,-1430.6045,-1547.7634,110.3372); GivePlayerWeapon(playerid,24,200); GivePlayerWeapon(playerid,5,1); GivePlayerWeapon(playerid,25,100); GivePlayerWeapon(playerid,32,250); GivePlayerWeapon(playerid,34,50); GivePlayerWeapon(playerid,35,5); return 1; } return 0; } Reageren
recromancer Geplaatst: 21 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 september 2008 jij hebt: if (strcmp("/dm", cmdtext, true, 10) == 0) SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,-1433.8652,-1537.9504,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1444.5955,-1565.6051,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1457.4449,-1518.0315,107.4412); SetPlayerPos(playerid,-1441.8456,-1466.6520,106.3920); SetPlayerPos(playerid,-1426.7606,-1460.2734,101.6701); SetPlayerPos(playerid,-1423.1427,-1497.8004,111.1589); SetPlayerPos(playerid,-1430.6045,-1547.7634,110.3372); GivePlayerWeapon(playerid,24,200); GivePlayerWeapon(playerid,5,1); GivePlayerWeapon(playerid,25,100); GivePlayerWeapon(playerid,32,250); GivePlayerWeapon(playerid,34,50); GivePlayerWeapon(playerid,35,5); return 0; } maar het moet zijn: if (strcmp("/dm", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerPos(playerid,-1433.8652,-1537.9504,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1444.5955,-1565.6051,101.7578); SetPlayerPos(playerid,-1457.4449,-1518.0315,107.4412); SetPlayerPos(playerid,-1441.8456,-1466.6520,106.3920); SetPlayerPos(playerid,-1426.7606,-1460.2734,101.6701); SetPlayerPos(playerid,-1423.1427,-1497.8004,111.1589); SetPlayerPos(playerid,-1430.6045,-1547.7634,110.3372); GivePlayerWeapon(playerid,24,200); GivePlayerWeapon(playerid,5,1); GivePlayerWeapon(playerid,25,100); GivePlayerWeapon(playerid,32,250); GivePlayerWeapon(playerid,34,50); GivePlayerWeapon(playerid,35,5); return 1; } return 0; } nee want dan heb ik veel fouten Reageren
Big Boss Geplaatst: 22 september 2008 Rapport Geplaatst: 22 september 2008 Volgens mij had ik dit al eens aan jou uitgelegd over die random spawns ... JE KUNT EEN SPELER NIET OP 7 PLEKKEN TEGELIJKERTIJD ZETTEN! Lees anders mijn post hier nog eens door. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.