Furi0uz Geplaatst: 27 maart 2005 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2005 Server Admins: Wees er zeker van dat jullie Patch 1 hier downloaden en installeren. Een aantal problemen zijn vrijgekomen sinds de nieuwe release: Linux servers hebben een standaard MOTD staan: Verander of verwijder de URL voordat je de server start. Linux servers hebben een standaard admin password geconfigureerd: Verander het password voordat je de server start. In-game MOTD's zien eruit als onzin: Dit was al bekend tijdens het testen, maar het was niet gefixed. Dit zal gefixed worden in de toekomst. In de tussentijd, schakel de motd uit door je mtaserver.conf (server admins) te wijzigen en gebruik de rich motd in de plaats ervan. Australische EXEs (en mogelijk andere) veroorzaken een 'invalid executable' error als je de game probeert de starten: Aangezien Australische EXEs niet betrouwbaar werken met MTA zou dit geen groot probleem moeten zijn. Probeer een standaard EXE te bemachtigen. Als je geen Australische EXE gebruikt en deze error tevoorschijn komt stuur dan de gta-vc.exe naar eAi[at]opencoding[dot]net. Het in-game help systeem zegt dat de game MTA 0.4 is, terwijl het toch zeker MTA 0.5 is: Negeer het gewoon, leef ermee De game crashed als Vice City Deathmatch aan het laden is: Het is niet zeker wat deze crashes veroorzaakt, maar het is bekend dat 60% van deze crashes verholpen kan worden als je je Vice City versie van 1.1 naar 1.0 verzet (of andersom). De game crashed als Vice City of GTA3 aan het laden is: Wees er zeker van dat je GTA3 of Vice City minstens 1 keer in Single Player gedraaid hebt zonder MTA voordat je hem via MTA opent. De game 'timed out': Het is niet helemaal duidelijk wat dit veroorzaakt, maar er is gezien dat veel mensen dit krijgen als ze proberen te connecten naar een server. Meestal wil nog eens proberen of een andere server proberen dit verhelpen. De client crashed als je hem probeert op te starten: Dit kan veroorzaakt worden als de client geen data kan downloaden voor de 'welkomst message'. Dit zou alleen moeten gebeuren als de MTA site plat ligt, of als je niet verbonden bent met het internet. Als dit het geval is dan zou de client het 15 seconden lang moeten proberen te downloaden voordat het een crash opleverd. Het kan mogelijk zijn om dit probleem te verhelpen door "DontGetLatest=1" toe te voegen op de 2e regel van je "mta.ini" (welke in je MTA map staat) onder "[Main]". Een ander alternatief is om te proberen een leeg bestand te maken genaamd "mtaclientwelcome.dat" en die in je MTA map neer te zetten - dit werkt waarschijnlijk alleen als het de eerste keer is dat je MTA 0.5 draait. Xfire crashed de game tijdens het laden: Xfire is niet compitabel met MTA. MTA zegt dat je een trainer hebt, maar die heb je niet: Sluit eerst alle open vensters en programma's. Als dat niet werkt, uninstall dan je MTA en installeer MTA weer. Het is ook bekend dat het veranderen van je game version van 1.0 naar 1.1 (vice city) dit kan fixen, ook al wordt er niet begrepen waarom - hier wordt nog naar gekeken. Het is ook bekend dat "Kaspersky Anti Hacker" dit probleem kan veroorzaken. Er wordt geadviseerd om "Kaspersky Anti Hacker" af te zetten als je MTA 0.5 wilt spelen. Als je 2x probeert te spawnen als Crusador wordt je ge-disconnect vanwege trainer usage: Dit probleem zal gefixed worden in de volgende versie, in de tussentijd; vermijd de Crusador. In Vice City Stunt zijn RC voertuigen op 'slot' als je probeert in te stappen: Dit zou verholpen moeten zijn als je Vice City afsluit en opnieuw opstart. GTA 3 Shoreside Vale: Twee spelers en twee voertuigen verschijnen op het selecteer character scherm gevolgd door een crash: Dit is pas een aantal keer voorgekomen en er wordt getracht dit te verhelpen. Vice City crashed als je als passengier probeert op te stappen op een motor, maar er geen bestuurder op zit: Dit probleem bestaat al sinds MTA voor het eerst uitkwam, er is niet zeker of er echt gewerkt zal worden aan dit probleem, aangezien maar 3.4% van de crashes hierdoor worden veroorzaakt. Je server verschijnt niet in de serverlijst, of verschijnt als "unscanned": Dit is geen probleem, maar zorg dat je zeker weet dat de juiste poort(en) voor ASE open staat. Dit moet werken door je server port + 123 te doen. Bijvoorbeeld, met de standaard port 2003 zou port 2126 voor ASE open moeten staat. Dit is UDP. Je verkrijgt de error "ERROR: The ServerName, ServerPort, GameMap, GameHour, GameMins, Weather and BannedFile MUST be specified in the configuration file" als je de server wilt draaien en alle velden ingevuld zijn: Wees er zeker van dat de naam van je server 49 characters of minder bevat. Client crashed wanneer je een server joined: Deze crash kan veroorzaakt worden als de client de rich text MOTD van een server probeert te downloaden en dit niet lukt (bv. als de site waar deze MOTD op staat plat ligt, of de URL niet klopt). Als dit het geval is zal de client crashen. Dit zal verholpen worden in de volgende versie. Je hebt een groot aantal bestanden op je computer genaamd "mtachat.txt": MTAchat.txt, slaat -zoals je waarschijnlijk zelf al wel dacht- een chatlog op. Deze mogelijkheid was toegevoegd op het laatste moment en is niet helemaal goed getest. Waardoor dit probleem is ontstaan. Dit ligt er waarschijnlijk aan hoe de client gestart wordt (de start path bepaald waar de chat opgeslagen wordt, niet de install path). Maak je er maar niet druk om... Het zal verholpen worden in de volgende versie, als het kan. In de tussentijd, voel je vrij om de files te deleten die je niet wilt. Je krijgt een error "System Error &H80070583 (-2147023485)" (of iets soortgelijks) wanneer je de server config tool probeert te draaien (of op "Setup Server" klikt in de client: Dit kan verholpen worden door het bestand genaamd "MTAServerConfigTool.exe.manifest" in je MTA installatie map te verwijderen. Origineel geschreven door: eAi Nederlandse vertaling door: Furi0uz Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RWQ Geplaatst: 27 maart 2005 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2005 wat zijn we ijverig Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RTS Geplaatst: 27 maart 2005 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2005 Goed Furi, dit was wel nodig met vele onnodige vragen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Furi0uz Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2005 Thnq... Had de lijst al eventjes vertaald staan op m'n eigen clanforum, maar leek me handig om het ook ff hier te posten... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
justinvcmodder Geplaatst: 13 mei 2005 Rapport Share Geplaatst: 13 mei 2005 als ik zelf een server start gaat alles goed maar... dan kan ik wel connecten maar als ik een ander ze server in wil kan ik niet connecten ken iemand me helpen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Joriz Geplaatst: 13 mei 2005 Rapport Share Geplaatst: 13 mei 2005 als ik zelf een server start gaat alles goed maar...dan kan ik wel connecten maar als ik een ander ze server in wil kan ik niet connecten ken iemand me helpen connect je op localhost / 10.0.0.127 ? Je moet altijd op je eigen server kunnen connecten op je eigen pc aangezien dit intern is. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dj-GTA Geplaatst: 13 mei 2005 Rapport Share Geplaatst: 13 mei 2005 In Vice City Stunt zijn RC voertuigen op 'slot' als je probeert in te stappen als dit voor komt bij de eerste keer dat je wilt instappen meot je het nog een keer proberen dan lukt het wel of gewoon blijven proberen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Joriz Geplaatst: 13 mei 2005 Rapport Share Geplaatst: 13 mei 2005 In Vice City Stunt zijn RC voertuigen op 'slot' als je probeert in te stappenals dit voor komt bij de eerste keer dat je wilt instappen meot je het nog een keer proberen dan lukt het wel of gewoon blijven proberen Dit is een foutje in MTA 0.5 Dat betekend dat iemand al met het zelfde voertuig in het spel ergens rondrijd. Je kan het beste dan met een ander voertuig gaan rijden totdat er een vrij komt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Ironfist Geplaatst: 13 mei 2005 Rapport Share Geplaatst: 13 mei 2005 meestal als je RC gejackt wordt kan je niet meer in een andere RC stappen dit heb ik toch altijd :rolleyes: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mr.Boss Geplaatst: 16 mei 2005 Rapport Share Geplaatst: 16 mei 2005 bij mij download hij die patch 1 niet hoe kan dat trouwens heel mta doet het niet bij mij Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RTS Geplaatst: 16 mei 2005 Rapport Share Geplaatst: 16 mei 2005 bij mij download hij die patch 1 niet hoe kan dat trouwens heel mta doet het niet bij mij Vertel ff wat meer welke fouten krijg je? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.