Jump to content

exe bestand op school

Recommended Posts

Geplaatst:

op onze school is een beveiliging zodat je geen .exe bestanden kan openen (ik kan ook geen cmd openen) is er alsnog een manier om een exe bestand te openen?

Geplaatst:

jah, vragen aan je computer doc :D

anders is er meestal niet echt een manier om dat te omzeilen, dat zou je docent zelf moeten weten. Ga je dat zelf omzeilen, dan is de kans er dat je geschorst word op sommige scholen. Of het nou voor een schoolproject is of niet, hangt ook weer van je school af.

Geplaatst:

Tja, de school zal dat niet voor niets beveiligd hebben. Misschien kan je overleggen met de systeembeheerder en/of schoolleiding, maar anders is er weinig aan te doen. Wat je zou kunnen doen is het bestandje thuis downloaden en in een .zip-bestand stoppen, wat je op school weer makkelijk kan openen.

Edit: Verkeerd gelezen...

Geplaatst: (bewerkt)
op onze school is een beveiliging zodat je geen .exe bestanden kan openen (ik kan ook geen cmd openen) is er alsnog een manier om een exe bestand te openen?

Wat je ook kan doen is handmatig het Path laten runnen door CMD. Ik weet dat je dat niet kan openen maar dat kan je makkelijk omzeilen. Open kladblok en typ hier je commands, sla dit bestand op als ´command.bat´ en sluit kladblok. Ga naar de plek waar je command.bat opgeslagen hebt en open het. Als je er een command ingezet had laad hij deze nu automaties of anders moet je die nu invoeren.

@ Thundercover. Als hij het bestand uit de .zip/.rar/.7z of whatever haalt, kan hij het waarschijnlijk nog niet openen

Bewerkt: door warrock_123_321
Geplaatst:
Wat je ook kan doen is handmatig het Path laten runnen door CMD. Ik weet dat je dat niet kan openen maar dat kan je makkelijk omzeilen. Open kladblok en typ hier je commands, sla dit bestand op als ´command.bat´ en sluit kladblok. Ga naar de plek waar je command.bat opgeslagen hebt en open het. Als je er een command ingezet had laad hij deze nu automaties of anders moet je die nu invoeren.
Een beetje systeembeheerder laat je echt geen .bat bestanden aanmaken in kladblok en al helemaal niet uitvoeren. Het lijkt me sterk dat dit mogelijk is om je schoolcomputer, of je systeembeheerder moet echt heel dom zijn. Ook alle bestanden van externe apparaten worden automatisch gescand op uitvoerbare programma's op de meeste scholen, en daarnaast gelijk gelogd. Dan heb je dus een flink probleem als jouw .exe bestand schadelijk blijkt te zijn.
Geplaatst:

nee het is niet schadelijk en ik denk inderdaad niet dat het .bat bestanden laat opslaan :puh:

het is sheep.exe (zon leuk heupelend schaapje over je bureaublad :puh:)

Geplaatst:
nee het is niet schadelijk en ik denk inderdaad niet dat het .bat bestanden laat opslaan :puh:

het is sheep.exe (zon leuk heupelend schaapje over je bureaublad :puh:)

Ik heb het anders al op vele pc´s gedaan. Op iedere school waar ik op gezeten heb werkte het. En sommige waren inderdaat zeer goed beveiligd waar je echt niks kon doen. Probeer het gewoon. Als het niet lukt bedenken we wel iets anders. Mis geschoten is altijd mis, nietwaar?

Geplaatst:
Ik heb het anders al op vele pc´s gedaan. Op iedere school waar ik op gezeten heb werkte het. En sommige waren inderdaat zeer goed beveiligd waar je echt niks kon doen.
Niet dus. Als je .bat bestanden kan aanmaken is je systeem niet goed beveiligd en kun je er vanalles mee doen. Als ik in kladblok (op school) op wil slaan als .bat krijg ik vanzelf een melding dat de systeembeheerder deze optie heeft uitgeschakeld en dat de poging gelogd is. Dit kun je volgens mij zo veranderen met een simpele registry tweak. Natuurlijk is het register voor leerlingen ook op alle mogelijke manieren afgeschermd en totaal niet te bereiken op een beetje veilig systeem.

Dit neemt niet weg dat Maikle het niet kan proberen. Dat heb ik ook nooit gezegd. Tuurlijk, ga je gang. Kun je gelijk testen hoe intelligent je systeembeheerder nou eigenlijk is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...