Jump to content

Moslims, Islamitisme en Moslimextremisme


Classic

Recommended Posts

  • Reacties 637
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    31

  • Nissan

    26

  • Vegeta

    24

  • Jowx

    23

Top Posters In This Topic

Ik vind het allemaal onzin. Ik vind eigenlijk elke religie onzin. De islam met de ramadan, ik vind het ziek :duh:. Je medeleven tonen, terwijl je er niks mee oplost. Maar ja, dat soort bestaat altijd...

En wat als mensen nou kracht weten te putten uit een religie? Beetje kortzichtig om ook alle religies als onzin te zien, waarschijnlijk ken je nog geen 50% van alle religies op aarde.

Nog eventjes off-topic...

Je hebt ook wel gelijk, ik ken waarschijnlijk niet alle godsdiensten (al ken ik er wel veel).

Ik zeg het wel kort door de bocht (dat ik alle religies onzin vind), maar ik zie het als oorlog e.d.

Kijk alleen al de geschiedenis, het is 1 en al oorlog. Ok, wat ik zeg is overdreven, religie heeft ons zat goede dingen gebracht. Maar vandaag de dag vind ik het wel achterhaald en super irritant.

Dus, mijn uitleg, maar laten we nu verder gaan over de Ramadan.

Link to comment
Delen op andere websites

De bedoeling van de Ramadan(Saum) is het tonen dat je aan deze Godsdienst toehoort,

vastgelegt in de 5pijlers van de Islam, deze is 1 van de 5 pijlers.

Het feit van help de armere is een andere(Zakat).

Helaas dat de islam nog het meeste van alle religies last heeft van de ontkerkeling. Bijna 3/4 van de Moslims geeft in een onderzoek toe niet of nauwelijks meer naar de Moskee te gaan, terwijl 90 procent van diezelfde Moslims wel mee doet aan de Ramadan... De Ramadan verandert meer en meer in iets voor de lol en misschien zelfs in iets commercieëls, het religieuze is er allang af.

Link to comment
Delen op andere websites

Jup :D

je weten niet de betekenis van ramadan dus wat klagen :duh: ( the creditcard)

en daarna maken we het weer goed :D!

Het moet zijn:

Jup! :D

Je weet de betekenis van de Rammadan, dus wat klagen jullie? :duh: (Onder andere ''The Creditcard'').

Daarna maken we het weer goed! :D

Het irriteert mij zó erg als je het verkeerd typt, dat is echt een tik van mij. Sorry voor het offtopic bericht maar ik moest dit doen. :D

En ik wil nog op je reactie reageren:

Het is niet klagen, het is onze mening. Dat is nogal een verschil. :D

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Jup :D

je weten niet de betekenis van ramadan dus wat klagen :duh: ( the creditcard)

en daarna maken we het weer goed :D!

Het moet zijn:

Jup! :D

Je weet de betekenis van de Rammadan, dus wat klagen jullie? (The Creditcard).

Daarna maken we het weer goed! :D

Het irriteert mij zó erg als je het verkeerd typt, dat is echt een tik van mij. Sorry voor het offtopic bericht maar ik moest dit doen. :D

Als je zo nodig de wijsneus uit wilt hangen moet je het wel goed doen. Ramadan is met 1 m. :duh:

Wat ik van de Ramadan vind:

Ook al ben ik niet Islamitisch, ik vind het wel heel erg goed dat er aandacht word besteed aan dit soort dingen.

Het is goed om als je niet eet stil te staan bij de mensen die het altijd voelen. Ik vind dat het eigenlijk een soort nationaal feest moet worden om bij de honger in de wereld stil te staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze die mensen daadwerkelijk willen helpen, stuur ze dan geld op, zodat ze wel kunnen eten, of ga erheen met eten, weet ik veel.

Hier leven ze alleen maar mee, opzich netjes ja, maar die mensen die sterven van de honger help je er niks mee, want die verhongeren nog steeds, met of zonder Ramadan.

Daar geef ik je deels gelijk in. Maar dan kan ik er nog wel een paar bedenken.. Voorbeeld: Waarom zouden we dan nog dodenherdenking houden? Die mensen zijn toch gesneuveld dus helpen doe je ze er niet meer mee.

Ja, maar die mensen zijn gesneuveld voor onze vrijheid, je herdenkt ze ook uit respect voor veteranen en/of nabestaanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja misschien kunnen de moslims hier op het forum dan eens uitleggen wat de ramadan precies betekend dan?

Ik lees hier een hoop over het meeleven van de armen maar het was (wat ik altijd begrepen heb) ook een manier om je lichaam te reinigen, discipline op te bouwen.

Ik als westerling weet het dus niet precies en daarom kan ik er geen oordeel over geven.

Nogmaals van mij mogen de moslims rustig ramadan houden. Zolang ze mij niet verbieden om een broodje te eten :tu:

En ja ik hou wel rekening met de moslim gemeenschap die hieraan meedoet. Ik zal bevoorbeeld niet expres onder hun neus gaan zitten eten.

Maar goed ik hoop dat de moslim gemeenschap hier hun licht over kunnen werpen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb echt heel veel respect voor de Moslims dat ze een hele maand in de zomer nog wel, overdag niet eten of drinken, schelden of vrijen. Ik vind dat zo knap dat ze dat proberen en vaak volhouden ik weet van mezelf dat ik het nooit zou kunnen. Dus ongeloof veel respect richting de Moslimgemeenschap dat ze aan de Ramadan meedoen. Alleen zoals iemand anders al zei je kan beter voedsel sturen naar die armen dan dat je gaat vasten om te kunnen weten hoe zij zich voelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kort mijn mening:

Ik vind Ramadan onzin. Je helpt er niemand mee en het is ongeveer net zo nuttig als dat ik in mijn sig zet "Help kinderen in Afrika!". Als ze het doen voor het 'geloof' dan laat het wel weer zien dat ze het meer voor zichzelf dan voor anderen doen :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

De Ramadan hoort inderdaad bij het geloof, en het is verplicht voor jongens die ouder dan 12 zijn, dacht ik, maar ik weet het niet zeker. Voor meisjes weet ik het wel, je mag meedoen als je je eerste periode heb gehad: zie hier. Zie hieronder een informatieve citaat van de website http://www.ontdekislam.nl;

http://www.ontdekislam.nl/ramadan_vasten.php

“0 gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die

voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.”

(Koran 2:183)

De Ramadan is een bijzondere maand voor moslims, overal in de wereld. Het is de maand waarin de eerste openbaringen van de Heilige Qor'aan aan profeet Mohammed (vzmh) plaats vonden. Het vasten in deze maand is verplicht voor alle moslims. De Schepper heeft het vasten altijd aan de mens voorgeschreven. Daarom is in vrijwel alle religies in de wereld nog een traditie van vasten te herkennen of zij hebben die ooit in een of ander vorm gekend. Vasten heeft in het Arabisch de betekenis van “zich onthouden van...”.

Toegepast op de religie heeft het vasten de betekenis gekregen van het uit vroomheid afzien van: eten; drinken; seksuele relaties en alles wat geacht wordt het vasten te kunnen verbreken. Het vasten begint bij het aanbreken van de dageraad en eindigt met het onder gaan van de zon.

Die website is zeer nuttig voor als je meer te weten wilt komen over de Islam en de gewoontes, zoals trouwen of gebeden opzeggen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er niks tegen, moeten hun weten. Het is hun religie, en hun probleem, waarom zou ik me daarom druk maken? :7

Ook levenloos als je je bijv. gaat ergeren aan een moslim die het grootste gedeelte van een maand niet eet, terwijl je zelf eten zat hebt.

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...