Beagle Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Ben 't altijd wel met Wilders eens.. Veel mensen zeggen dan wel dat hij een racist is, wat hij zegt kan niet enzovoort enzovoort, maar die mensen weten de helft van 't verhaal niet. Het enige wat die denken is dat hij alle allochtonen uit het land wil, maar dat is niet zo. Ook is hier in mijn ogen zijn bedoeling de hoofddoeken te verbieden, maar doet 't wat subtieler; een veel te hoge belasting per jaar Reageren
Rinaldootje Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Balkenende wijst heffing op hoofddoekjes af Uitgegeven: 17 september 2009 15:07 Laatst gewijzigd: 17 september 2009 15:16 <h2 class="summary"> DEN HAAG - Het kabinet ziet helemaal niets in het voorstel van PVV-leider Geert Wilders om belasting te heffen op het dragen van een hoofddoekje. </h2> © Inertia Stock Dat maakte premier Jan Peter Balkenende donderdag duidelijk tijdens de tweede dag van de Algemene Beschouwingen. Woensdag, toen Wilders zijn plan presenteerde, sprak minister Eberhard van der Laan (Integratie) al van een ''volstrekt hysterisch'' voorstel. if (typeof(dartPosition5) != 'undefined') { document.write(''); document.write(dartPosition5); document.write(' '); document.write(''); } Respectvol Balkenende benadrukte dat zo'n voorstel niet past in ''een land waar plaats is voor iedereen en waar we respectvol met elkaar omgaan'', zoals hij dat voor ogen heeft. Wilders oogstte woensdag ook louter kritiek uit de Tweede Kamer. De PVV-leider vindt dat er snel iets gedaan moet worden aan de ''ontzettende groei van hoofddoekjes'' in het straatbeeld. Bron: Nu.nl Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Ben 't altijd wel met Wilders eens.. Veel mensen zeggen dan wel dat hij een racist is, wat hij zegt kan niet enzovoort enzovoort, maar die mensen weten de helft van 't verhaal niet. Het enige wat die denken is dat hij alle allochtonen uit het land wil, maar dat is niet zo. Ook is hier in mijn ogen zijn bedoeling de hoofddoeken te verbieden, maar doet 't wat subtieler; een veel te hoge belasting per jaar Ik vind hoofddoeken idioot. Onee, dat heet dan weer racisme.. Reageren
Barcelona Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Wat is mocrasabi? Ik kan nog steeds een warn krijgen voor m'n post, al lijkt me dat nogal sterk aangezien het gewoon een mening is die niet afkrakend of discriminerend overkomt.Ik zeg gewoon hoe hun godsdienst erop staat, als een Moslim de waarheid niet aankan moet hij zich maar bekeren tot een andere religie.@ hierboven: Alex Agnew is focking hilarisch! Om even antwoorden: Mocrosabi betekend Marrokaanvriend of sabi betekend iets met snappen/weten ofso. Even een voorbeeld: ik klap je a sahbi!. Maar tja, we leven natuurlijk in een land waar we godsdienstvrijheid hebben. JP wees het voorstel af dus we voor een (lange) tijd nog steeds hoofdoeken zien. Reageren
Beagle Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 (bewerkt) Ik vind hoofddoeken idioot. Onee, dat heet dan weer racisme.. Nee, dat is geen racisme.. En ik ben het helemaal met andere eens dat als ik geen pet op mag in de les, andere mensen ook geen hoofddoek opmogen. Het zijn beide hoofddeksels, en alleen omdat de ene voor een geloof is mag 't wel. Bewerkt: 17 september 2009 door Beagle Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Nee, dat is geen racisme.. En ik ben het helemaal met andere eens dat als ik geen pet op mag in de les, andere mensen ook geen hoofddoek opmogen. Het zijn beide hoofddeksels, en alleen omdat de ene voor een geloof is mag 't wel. Oh jawel hoor, alles is tegenwoordig racisme. Tegenwoordig moet je alles van een buitenlander verdragen, als je er wat tegenhebt, ben je meteen een racist volgens de buitenlanders(niet scheldend bedoeld, algemene naam). Reageren
Jowx Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Precies mijn mening. Weet je wat ik raar vind? Ik kreeg gelijk Mocrosabi op m'n dak toen ik zoiets postte. En jij niet!Joh? Gek hé, als hij een postverbod heeft..Vriendelijk verzoek om de persoonlijke kwestie tegen Mocrosabi te staken, wanneer jullie hem uit lokken volgen er ook voor jullie warns. Inhoudelijk discussiëren mag altijd, maar laat het persoonlijke gedeelte aan de crew over. Merci, ontopic. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Nou, 100% gelijk heeft ie. Jullie land, jullie regels. Dat er van die Moslims hun doekje niet willen afzetten is echt wel kinderachtig hoor. En nee, ik respecteer een groot deel van het hele Moslimgedoe niet, onder andere dat een vrouw ongelofelijk onderworpen is aan haar tiran(lees: man). In de klas moeten we allemaal onze pet afzetten, zitten wij daarvoor zo te klagen? Jaja, het hoort bij hun godsdienst, want die godsdienst zegt dat we een stijve krijgen van vrouwen hun haar en dat ze dat moeten bedekken. Yeah right.. Waarom moeten ze houn hoofddoek afzetten? Er is hier toch plaats voor (geloofs)vrijheid? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Ik mag m'n pet ook niet dragen hoor. [ik heb geen pet, is maar een voorbeeld. ] Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Ik mag m'n pet ook niet dragen hoor. [ik heb geen pet, is maar een voorbeeld. ] Wel als je zegt dat het vanwege je geloofsovertuiging is. Reageren
TomHagen Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Beetje kinderachtig, wij mogen geen petje, dus hun geen hoofddoek. Beetje een rare redenering. Zij dragen hun hoofddoek om een heel andere reden dan dat Nederlanders een pet dragen. Ik snap niet zo goed wat het probleem ervan is. Wat maakt het nou weer uit dat ze een hoofddoek dragen? Het is niet storend, toch? Het maakt geen geluid, het beweegt niet raar, het steekt niet uit, het valt je niet aan... Wilders wil de Islam uit het land, maar hij zou er beter aan doen om de allochtonen aan te pakken, die niet goed hun best doen om te integreren. Die de taal niet spreken, die niks van onze cultuur snappen, of zich zelfs afzetten tegen onze cultuur. Daar ligt het probleem, niet bij de lieve mensen die aan de ramadan doen en een hoofddoekje dragen. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 (bewerkt) Beetje kinderachtig, wij mogen geen petje, dus hun geen hoofddoek. Beetje een rare redenering. Zij dragen hun hoofddoek om een heel andere reden dan dat Nederlanders een pet dragen. Ik snap niet zo goed wat het probleem ervan is. Wat maakt het nou weer uit dat ze een hoofddoek dragen? Het is niet storend, toch? Het maakt geen geluid, het beweegt niet raar, het steekt niet uit, het valt je niet aan...Wilders wil de Islam uit het land, maar hij zou er beter aan doen om de allochtonen aan te pakken, die niet goed hun best doen om te integreren. Die de taal niet spreken, die niks van onze cultuur snappen, of zich zelfs afzetten tegen onze cultuur. Daar ligt het probleem, niet bij de lieve mensen die aan de ramadan doen en een hoofddoekje dragen. Zoals onze maat Wilders al zei : Het is vervuiling van het uitzicht. Het is niet-Nederlands. Het is buitenlands, dus dat hoort in het buitenland. Ik ben het trouwens met hem eens, je kan nog geen stap buiten zetten of je word weereens vuil aangekeken, uitgescholden, neergestoken. Dat is het probleem hier. Bewerkt: 17 september 2009 door Nick_Kerkwijk Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 Wel als je zegt dat het vanwege je geloofsovertuiging is. Ja, wij keuren de onderwerping van de vrouw aan de man bij de Islam goed? Nee dus. Al geloof je dat Bush een lekker wijfie is, doe toch gewoon zoals de rest en doe eens normaal in een ander land. Ons land, onze regels. Kan je er niet mee leven, flikker dan gewoon op..Overdrijven kunnen ze wel, we laten bijna alles toe, behalve zo'n doekje, en nog zitten ze te klagen. Je hebt van die mensen die nooit tevreden zijn. Zoals onze maat Wilders al zei : Het is vervuiling van het uitzicht. Het is niet-Nederlands. Het is buitenlands, dus dat hoort in het buitenland.Ik ben het trouwens met hem eens, je kan nog geen stap buiten zetten of je word weereens vuil aangekeken, uitgescholden, neergestoken. Dat is het probleem hier. +1 Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 (bewerkt) Zoals onze maat Wilders al zei : Het is vervuiling van het uitzicht. Het is niet-Nederlands. Het is buitenlands, dus dat hoort in het buitenland.Ik ben het trouwens met hem eens, je kan nog geen stap buiten zetten of je word weereens vuil aangekeken, uitgescholden, neergestoken. Dat is het probleem hier. Maar waar komt de kleding die jij draagt vandaan? Ik durf te wedden dat dat niet in Nederland ontworpen is, dus waarom zou dat hier wel passen? Edit: Ja, wij keuren de onderwerping van de vrouw aan de man bij de Islam goed? Nee dus. Al geloof je dat Bush een lekker wijfie is, doe toch gewoon zoals de rest en doe eens normaal in een ander land. Ons land, onze regels. Kan je er niet mee leven, flikker dan gewoon op..Overdrijven kunnen ze wel, we laten bijna alles toe, behalve zo'n doekje, en nog zitten ze te klagen. Je hebt van die mensen die nooit tevreden zijn. Als die vrouwen zelf een hoofddoekje willen dragen, en jij zou het ze verbieden, dan leg jij ze toch je wil op? Bewerkt: 17 september 2009 door De Stofzuiger Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 17 september 2009 Rapport Geplaatst: 17 september 2009 (bewerkt) Zoals onze maat Wilders al zei : Het is vervuiling van het uitzicht. Het is niet-Nederlands. Het is buitenlands, dus dat hoort in het buitenland.Ik ben het trouwens met hem eens, je kan nog geen stap buiten zetten of je word weereens vuil aangekeken, uitgescholden, neergestoken. Dat is het probleem hier. Maar waar komt de kleding die jij draagt vandaan? Ik durf te wedden dat dat niet in Nederland ontworpen is, dus waarom zou dat hier wel passen? Dat heeft er niet veel mee te maken, dat is allang hier in Nederland, en iedereen draagt het (niet precies hetzelfde natuurlijk, dus niet zo'n kleed en een theedoek om je hoofd). Vinden jullie het leuk dan? Al die hoofdvodden? Ik vind het er niet uitzien en het is ONDERDRUKKING. Nederland is een vrij land... Ook die hoofdoekjes en al die andere dingen zijn nog niet zo lang in Nederland. En trouwens, Vroegah was inderdaad alles beter. @Hieronder: +2 Bewerkt: 17 september 2009 door Nick_Kerkwijk Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.