Jump to content

Moslims, Islamitisme en Moslimextremisme


Classic

Recommended Posts

  • 10 maanden later...
  • Reacties 637
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    31

  • Nissan

    26

  • Vegeta

    24

  • Jowx

    23

Top Posters In This Topic



Besten,

Het kan je niet ontgaan zijn, maar de moslim generatie heeft er voor gezorgd dat er een moskee komt op Ground Zero. Weten jullie nog? Dat is die plek waar 9 jaar geleden twee moslims twee ontzettend grote flat gebouwen naar de grond hebben gejaagd. Een totaal van ~3000 doden en ~6300 gewonden was het -voor de daders- succesvolle resultaat. En nu wil diezelfde ideologie/godsdienst een moskee bouwen naast de plek waar het allemaal gebeurt is. Dat doe je toch niet? Uit respect voor wat er gebeurd is zou dat niet eens mogen. Alsof je een duits cultureel centrum bouwt naast Auswitch, alsof je een hakenkruis plaatst op de dam. Dat zou niet mogen.

Onze landelijke held Geert Wilders gaat speechen op 11 september om dit tegen te gaan.

twin-towers.JPG

Groen licht voor moskee nabij Ground Zero

NEW YORK - Het omstreden plan voor de bouw van een moskee in de omgeving van Ground Zero in New York kan gewoon worden uitgevoerd. Dat heeft de commissie die gaat over de monumentenzorg in New York, dinsdag bepaald, zo meldden Amerikaanse media.

Tegenstanders van de komst van de moskee maken dat duidelijk door onder andere een protestbord te tonen aan de monumentencommissie in New York. Foto: AFP

Tijdens een stemming gingen alle negen commissieleden akkoord met het schrappen van het pand Park Place 45-47 van de monumentenlijst. Op de plaats van dit gebouw kan nu een vijftien verdiepingen tellend islamitisch cultureel centrum worden neergezet, met daarin onder meer een moskee en een zwembad.

De plannen voor de bouw van de moskee leidde in de afgelopen tijd tot verhitte discussies in de Verenigde Staten. Veel New Yorkers beschouwen het project als een belediging van de nabestaanden van de bijna drieduizend mensen die om het leven kwamen tijdens de terreuraanslag op de torens van het World Trade Center in september 2001. Die werden uitgevoerd door extremistische moslims.

Anderen zijn juist voorstander van het project, dat moet leiden tot verbroedering tussen gelovigen. Het centrum, dat zich bevindt op twee huizenblokken afstand van Ground Zero, zal zijn deuren openen voor iedere bezoeker, ongeacht diens geloof en sekse.

Geert Wilders naar New York om moskee

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders gaat 11 september naar New York om te protesteren tegen de bouw van een moskee op Ground Zero.

Hij zal daar optreden als spreker. Op Ground Zero, het terrein waar de terroristische aanslag op de Twin Towers plaatshad op 11 september 2001, zijn plannen voor de bouw van een mega moskee.

"Door deze uitnodiging te aanvaarden, steunt Geert Wilders het verzet tegen de bouw van een moskee vlak bij de plaats waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde", stelt de PVV. "De aanslag op de Twin Towers op 11 september 2001, was een aanval op de hele Westerse beschaving, met inbegrip van Nederland."

De demonstratie is georganiseerd door 'Stop Islamization Of America'. Andere sprekers zijn Newt Gingrich en nabestaanden van slachtoffers en brandweermannen van de aanslag.

De plannen voor de bouw van de moskee leidde in de afgelopen tijd tot verhitte discussies in de Verenigde Staten. Veel New Yorkers beschouwen het project als een belediging van de nabestaanden van de bijna drieduizend mensen die om het leven kwamen tijdens de terreuraanslag door extremistische moslims.

Anderen zijn juist voorstander van het project, dat moet leiden tot verbroedering tussen gelovigen. Het centrum, dat zich bevindt op twee huizenblokken afstand van Ground Zero, zal zijn deuren openen voor iedere bezoeker, ongeacht diens geloof en sekse.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga nu geheel niet rasistisch doen, maar ik vind dat dit echt niet kan. Zelf heb ik vaak het gedacht "Wat doen al die vreemden hier??"... Mensen verliezen vaak hun job, terwijl mensen uit andere landen zomaar subsidies etc. krijgen...

Ben dan wel een Belg, maar nu voorstaander van Geert Wilders :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er ook niet mee eens. Er zijn heel veel mensen bij omgekomen zoals iedereen wel weet. Daarnaast kan ik me er toch wel iets bij voorstellen dat families van omgekomen mensen zich heel erg kwaad kunnen maken over het feit dat er nu een moskee word gebouwd op de plek waar in 2001 de aanslagen zijn geweest. Zou ik zelf iemand van die afkomst zijn, wat ik niet ben. Dan zou ik daar niet eens een moskee willen hebben. Gewoon puur omdat ik het zou respecteren dat er op die plek iets is gebeurd wat mensen van mijn 'ras' daar hebben gedaan.

"er ligt daar veel verdriet en pijn" Jaag mensen niet in het harnas door daar zoiets te bouwen! ik vind dat dat een plek is waar de mensen geëerd en herdacht moeten worden. Niet een plek waar straks moslims bidden.

Ik vind wel dat Geert Wilders daar tegen mag protesteren, maar hoop dat hij ook wel netjes blijft tot een zekere hoogte en niet meneer de uber racist gaat uithangen, want dat gaat dan ook weer nergens over.

Bewerkt: door Sa_bulldog
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat het niet oke is om die mensen de schuld te geven van 11 september. Het waren inderdaad moslims die het gedaan hebben, maar ze waren wel erg extremistisch. Ik vind het onzin dat omdat die mensen hetzelfde geloof hebben het ineens niet mag. Ze hebben zelf toch niks te maken gehad met die aanslagen? Die mensen willen gewoon hun geloof uiten en dat heeft waarschijnlijk niks met de aanslagen te maken. Maar als ze wel ermee willen provoceren vind ik het heel erg fout van ze. Alleen is het niet goed om hun minder te geven omdat andere mensen die toevallig ook moslim waren die gebouwen hebben opgeblazen. Jullie doen net alsof zij het hebben gedaan, maar dat is helemaal niet zo. Dus denk eerst eens na voor je dit soort racistische opmerkingen maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol het is dacht ik niet eens zeker of al-quida hier achter zat. Er gaan talloze geruchten rond dat de Amerikaanse inlichtingen dienst hier iets mee te maken zou hebben. Oftewel het is geen eens 100% zeker wie het gedaan heeft en volgens mij zullen wij daar ook nooit achterkomen.

Anyway, wat mij part bouwen ze daar maar mooi een ander flatgebouw i.p.v. een moskee. Je ziet overal typische Amerikaanse dingen en dan ineens een Moskee.. Zoiets lijkt dus ook nergens op, dan kunnen ze beter zo'n moskee bouwen ergens in een buitenwijkje van New York.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dit verhaal is ook beetje opgeblazen. Ze zeggen dat het Cultureel center wordt met een plaats om te bidden voor moslims. Ik vind ook dat zo iets niet kan. Dat Wilders heen gaan is ook een beetje dom. Die gast moet gewoon hier blijven en proberen een kabinet te gaan vormen en niet daar gaan speechen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de eerste regel van elke reactie hier door gelezen (meer niet), en er valt me één ding op: 'Ik vind het niet mogen!', dat is wat iedereen zegt.

Wel, ik ben deze vakantie in Amerika geweest, New York 5 dagen gebleven, en de moslims worden daar bijna gediscrimineerd, als het al niet discriminatie is! Zo hadden wij een taxi chauffeur, die heeft zijn vrouw + 2 kinderen terug naar Iran moeten sturen omdat ze daar niet rond konden komen, nu is die goedwillende man 18 uur per dag een taxi chauffeur en stuurt de helft van zijn geld op naar vrouw + kinderen. Hij had eerst een goed betaalde kantoorbaan, maar sinds 9/11 is hij die kwijt. Hell no dat hij de enige was, nee, samen met hem waren er duizenden moslims die ook hun baan verloren. Hebben die goedwillende mensen iets mis gedaan? Nee! Hebben die goedwillende mensen een poging tot terrorisme gedaan? Nee! Het zijn even goede mensen als jouw vader en moeder, werken voor het geld om daarmee een familie te onderhouden!

Moeten we vanwege een terreur groep alle moslims dan maar in het gevang stoppen, discrimineren, ontslaan en als vuilnis achter laten? Is dat hoe iedereen hier tegenwoordig denkt? Natuurlijk zijn er onder de moslims een paar kwaadwillende / klootzakken, maar laten we toch even reëel blijven, waren de christelijke ook altijd al reëel geweest? De kruistochten worden wel gewoon goedgekeurd? Tochten waar ook vele slachtoffers vielen, omdat ze of geen geloof hadden, of het verkeerde geloof hadden?

De joden in de 2de wereld oorlog, die werden daar ook gediscrimineerd. Keuren we dat goed? Neeuuhh, dat keuren we niet goed, die Hitler was maar een naar mannetje die de joden maar goed ook wist te discrimineren. Wat is er in deze tijd gaande? Moet het uiteindelijk ook een zelfde niveau halen als de joden in de tweede wereldoorlog? Want daar neigt het al wel naar.

Ja, zelf sta ik niet fel achter het moslim, maar ik vind wel dat die mensen ook een kans verdienen! Natuurlijk zitten er klootzakken tussen, mensen die ik ook het liefst achter de tralies zie, maar toch, het moslim geloof telt meerdere mensen dan alleen de klootzakken, dat vergeten we even?

Van mij mag die Moskee gewoon gebouwd worden, dit geeft de Moslims een kans om te laten zien dat ze beter zijn dan de terreurgroepen, dat ze beter zijn dan dat het huidige denkbeeld is voor alle Moslims, dat ze even goed zijn als andere geloven, gelijk zijn aan de rest van de wereld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat het niet oke is om die mensen de schuld te geven van 11 september. Het waren inderdaad moslims die het gedaan hebben, maar ze waren wel erg extremistisch. Ik vind het onzin dat omdat die mensen hetzelfde geloof hebben het ineens niet mag. Ze hebben zelf toch niks te maken gehad met die aanslagen? Die mensen willen gewoon hun geloof uiten en dat heeft waarschijnlijk niks met de aanslagen te maken. Maar als ze wel ermee willen provoceren vind ik het heel erg fout van ze. Alleen is het niet goed om hun minder te geven omdat andere mensen die toevallig ook moslim waren die gebouwen hebben opgeblazen. Jullie doen net alsof zij het hebben gedaan, maar dat is helemaal niet zo. Dus denk eerst eens na voor je dit soort racistische opmerkingen maakt.

Al waren ze aan het thee drinken op die dag, dat doet er niet toe. Heel de wereld heeft hen er al de schuld van gegeven. Het is respectloos tegenover Amerika om dit te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het ook niet kunnen. En of het nou op de plek is van het WTC, of een paar blokken er vandaan, zoiets doe je niet. Juist de Amerikanen, een zeer patriotisch ingesteld volk, schop je met deze bouw flink tegen de schenen. Ik vind het goed dat Wilders deze actie uitvoert, maar ik hoop wel dat hij het netjes houdt.

Ik weet ook wel dat je niet alle moslims over één kam moet scheren, maar zeg dat maar tegen de Amerikanen die familie, vrienden en collega's zijn verloren bij de aanslag.

Link to comment
Delen op andere websites

Lange tekst.

Die ene moslim mag dan goed zijn, daar geloof ik ook best in. Maar als jij weet dat een iemand van jouw geloof/groep daar de grootste terroristische aanslag heeft gepleegd van de laatste tijd, dan ga jij daar toch niet leuk je kerkje bouwen? Die ene 16 daders waren dan wel extremistisch uit jouw geloof, maar ze hebben daarmee zoveel mensen pijn gedaan over de hele wereld. Al waren het reddingswerkers, volkshelden, chirurgen, brandweren, politie mensen of zelfs levens redders. Dat doe je niet! Uit respect! Je mede-gelovende heeft daar de boel letterlijk opgeblazen.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Lange tekst.

Die ene moslim mag dan goed zijn, daar geloof ik ook best in. Maar als jij weet dat een iemand van jouw geloof/groep daar de grootste terroristische aanslag heeft gepleegd van de laatste tijd, dan ga jij daar toch niet leuk je kerkje bouwen? Die ene 16 daders waren dan wel extremistisch uit jouw geloof, maar ze hebben daarmee zoveel mensen pijn gedaan over de hele wereld. Al waren het reddingswerkers, volkshelden, chirurgen, brandweren, politie mensen of zelfs levens redders. Dat doe je niet! Uit respect! Je mede-gelovende heeft daar de boel letterlijk opgeblazen.

Moslim is niet mijn geloof overigens hoor ;)

Maar het is een beetje hetzelfde als de kruistochten van de christelijke, mensen bleven nog steeds christelijk, ookal wisten ze dat 'mede' christelijke elders op de wereld mensen dood maakten omdat die geen christelijke waren, natuurlijk praten we dan over een paar honderden jaren geleden, maar in principe komt het op hetzelfde neer.

Van mij mogen ze wel een moskee bouwen in de buurt van ground zero, op den duur zal men het wel accepteren, maar ik zou er nog even mee hebben gewacht. Maar wat ik uit de hoofdpost haal is dat ze er echt met een hele groep voor hebben gezorgd. Persoonlijk zal ik dat niet zo aanpakken, maar één persoon die hoog staat in het Moslim geloof even naar het gemeentehuis in New York sturen.

Overigens, het is niet op Ground Zero zelf, waarschijnlijk denken sommige hier dat je 2 grote torens daar komen te staan, met een Moskee in het midden, het is, zoals Thunderduck al zei, 2 blokken (= 2 straten) er vandaan (pak 'm beet 100 tot 200 meter).

Op ground Zero komen nu paar gebouwen te staan, en 2 grote monumenten met precies dezelfde afmetingen als de twin towers (grote put, met 2 watervallen)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...