Fezz Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 Ik ben niet racistisch, ik ben daar ook helemaal tegen. Maar een moskee op Ground Zero, daar ben ik toch tegen. Doe dan een herdenkplaats ofzo kost niet veel en je maakt veel meer burgers blij. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 Ik lees net dat dat ding helemaal niet op Ground Zero komt te staan maar een paar straten verderop. Wat een storm in een glas water weer. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 Sterker: Het wordt niet eens een moskee! Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 Dit is een mapje van de twee plaatsen. @Killer, jawel. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 http://www.nrc.nl/buitenland/article2601467.ece/Obama_steunt_bouw_islamitisch_centrum Islamititisch centrum. Not the same. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 (bewerkt) Het is een islamitisch centrum met een moskee er in. http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/buitenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/08_augustus/03/buitenland/moskee-bij-ground-zero-goedgekeurd.xml Bewerkt: 14 augustus 2010 door Bierbuikje Reageren
Hakbijl-Harrie Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 k had vandaag van een maat van mij gehoord dat het gwoon n verzinsel is om te kijken hoe de mensen op het idee reageren. nou ik hoop dat hij gelijk heeft Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 (bewerkt) grappig trouwens dat kaartje, 2 straten verderop van ground zero mag geen moskee staan, maar vervolgens mag er schuin tegenover ground zero wel een katholieke kerk staan? Dat is net zoals dat je naar de mcdonalds gaat en daar een salade haalt omdat de hamburgers er ongezond zijn. Bewerkt: 14 augustus 2010 door wesley123 Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 grappig trouwens dat kaartje, 2 straten verderop van ground zero mag geen moskee staan, maar vervolgens mag er schuin tegenover ground zero wel een katholieke kerk staan? Dat is net zoals dat je naar de mcdonalds gaat en daar een salade haalt omdat de hamburgers er ongezond zijn. Het probleem dat velen hebben is niet dat er iets religieus staat/komt, maar dat het islamitisch is. Het waren immers geen katholieke extremisten maar islamitische. Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 nee dat snap ik, maar wat je in feite doet is zeggen dat alle islamitische mensen slecht zijn, terwijl er net zo goed evil katholieken zijn. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 nee dat snap ik, maar wat je in feite doet is zeggen dat alle islamitische mensen slecht zijn, terwijl er net zo goed evil katholieken zijn. Dat wordt niet gezegd. Het is alleen ongepast om het daar te zetten, vanwege de aanslagen gepleegd door moslim extremisten. Een andere moslim kan wel duizend keer beter zijn dan een christen, maar het is niet respectvol tegenover de doden, gewonden en overlevenden van de aanslagen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2010 nee dat snap ik, maar wat je in feite doet is zeggen dat alle islamitische mensen slecht zijn, terwijl er net zo goed evil katholieken zijn. Dat wordt niet gezegd. Het is alleen ongepast om het daar te zetten, vanwege de aanslagen gepleegd door moslim extremisten. Een andere moslim kan wel duizend keer beter zijn dan een christen, maar het is niet respectvol tegenover de doden, gewonden en overlevenden van de aanslagen. Dan nog, het is bijna 9 jaar geleden nu dat 2 vliegtuigen erin vlogen, is dat een reden om elke moslim te benadelen? Nee. In frankrijk op de stranden van normandie begon D-Day war de duitsers verslagen werden, sid at een reden om een bradwurstentent op 1 van die stranden te verbieden? Nee. Het is imo gewoon racistisch om een moskee te weigeren 2 straten verderop maar er dan wel een kerk laten staan er schuin tegenover, dat slaat gewoon nergens op. Ze willen er ook een grotere toren op bouwen, dat is stukken meer ongepast, maar toch gaan die plannen door. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 15 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2010 Jij vergelijkt iets van nu, wat je zelf nog hebt meegemaakt met iets wat alleen jouw opa en oma nog hebben meegemaakt, en misschien niet eens bewust omdat ze te jong waren. De generatie van de tweede wereldoorlog is ook al bijna weg. Wat ik wil zeggen is dat van de tweede wereldoorlog niet vers in het geheugen ligt. Er wordt minder bezwaar tegen gemaakt omdat het zo lang geleden is. Men heeft het zelf niet tot nauwelijks meegemaakt. 9/11 kan iedereen zich nog wel herinneren. Het is door iedereen op de wereld van 9 jaar een ouder meegemaakt (en waarschijnlijk bewust meegemaakt door 14 jaar en ouder). Het ligt nog steeds ontzettend gevoelig. Misschien dat ze over 20 jaar denken van ach, waarom niet? Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 15 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2010 In frankrijk op de stranden van normandie begon D-Day war de duitsers verslagen werden, sid at een reden om een bradwurstentent op 1 van die stranden te verbieden? Nee. Het is imo gewoon racistisch om een moskee te weigeren 2 straten verderop maar er dan wel een kerk laten staan er schuin tegenover, dat slaat gewoon nergens op. Ze willen er ook een grotere toren op bouwen, dat is stukken meer ongepast, maar toch gaan die plannen door. Staat er een bratwurstentent op Utah Beach? NEE. "Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens." Het is dus NIET racistisch. De aanslagen van 9/11 zijn niet gepleegd door christenen, maar door moslims. Het is dus wel begrijpelijk (Maar niet grondrechtelijk) dat de bouw van de moskee geboycot wordt... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.