Jump to content

schijf xp formateeren

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi.

ik zit met een klein probleempje. ik heb een laptop waarin denk ik twee hardeschijfen zitter of een HD met twee partities. nu was deze laptop eerst van mijn zus en ik wou hem formatteren. ik heb dus de Windows cd er ingedaat en eerst de eerste partitie geformatteerd en gelijk xp geïnstalleerd. daarna wou ik op de zelfde manier de andere schijf formatteren maar ik was vergeten dat die na het formateeren gelijk al bestanden van xp er op zet. nu heb ik de schijf geformatteerd met erchtermuiskop in deze computer en dan formatteren maar als ik mijn laptop opniew opstart zie hij nog wel twee keer Windows staan en ik kan kiesen welke ik wil starten. enkel als ik de eene doe dan secht die wel dat die niet kan starten.

nu wil ik dat dus niet en volgens mij moet ik dan gewoon de hele schijf echt leeg maaken. maar hoe doe ik dat?

ik hoop dat jullie snapen wat ik bedoel :)

bij voorbaat dank.

EDIT

wat ik wel gevonden heb is dit. maar ik weet niet of dit goed is

76589143dt2.png

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst: (bewerkt)

eeuhm, neeuh, snap t niet helemaal...

maar wat ik moet begrijpen, begrijp ik.

Uit die computer nadat je dit gelezen hebt! maar stop nu wel even de cd erin zonder het op te starten.

1-Je zal vast wel een C:\ en D:\ schijf hebben. Formateer eerst de D:\ schijf op deze manier:

1. ga naar "deze computer"
  2. Rechterklik op D:\ en kies voor formateren
  3. zorg dat e goede grootte van de schijf is aangegeven(zoals bij jouw deafault), en het juiste systeem:WEL "NTFS", GEEN "FAT" of "FAT 32"!!!
  4. klik op formateren, Geen snelformateren, volgens mij is dat minder nauwkeurig.
  5. als het klaar is zet je je pc uit.

2-Start je pc weer op en doe het volgende:

1. start je pc vanaf de cd (komt in beeld te staan, druk een toets in)
  2. formateer de C:\ schijf met behulp van de cd en installeer deze keer ALLEEN DAAROP windows!!! Anders maak je multi boot systeem.
  3. Installer windows blabla
  4. klaar!

3-En dan desnoods om je pc snel te houden, begin je met het volgooien van muziek, progjes blabla op je D:\ schijf.

PS: volgens mij heb je idd wel meerdere schijfen. K kom niet vaak partities tegen met zo'n verschil in grootte.

Bewerkt: door R[E]/\/\i!i!
Geplaatst:

bedankt dat je mij wil helpen.

ik heb presies gedaan wat jij zij maar als ik mijn laptop opstart dan krijg ik nog steeds dat dualboot scherm. ik snap niet hoe dat kan want ik heb nu de D: geformateerd in windows door rechtermuisknop en dan format. en ik heb op de C: windows opniew geinstaleerd.

Geplaatst:

Ga naar start -> uitvoeren en typ dan "msconfig" (zonder aanhalingstekens). Klik op computer opstarten en verwijder de regel van D:\Windows.

Geplaatst:
Ga naar start -> uitvoeren en typ dan "msconfig" (zonder aanhalingstekens). Klik op computer opstarten en verwijder de regel van D:\Windows.

heyy bedantk rulez het werkte niet helemaal zoals jij zij, het staat bij boot.ini en ik heb toen op check all boot paths gedrukt. toen kreeg ik een melding dat D: bla bla niet gevonden was en of ik die wou verwijderen.

heel erg bedankt allerbij het is helmaal gelukt zo :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...