Remi-X Geplaatst: 21 september 2008 Rapport Geplaatst: 21 september 2008 Heeft iemand een handling line dat mn auto supersnel accelereert en supersnel kan remmen? En dat hij 500 km/u of sneller kan? Of een line waarbij de acc en de remweg wat realistischer is. De auto moet niet irritant gaan slippen, of raar en snel kunnen sturen. Heb zelf al veel geëxperimenteerd met dit, maar m'n auto's willen niet sneller gaan dan 350 km/u, ook al typ ik bij snelheid een miljard in ofzo , en ze gaan altijd slippen dus Voor San Andreas. Reageren
K.O. Geplaatst: 21 september 2008 Rapport Geplaatst: 21 september 2008 (bewerkt) (...) en ze gaan altijd slippen dus (...)Vind je dat werkelijk gek? Met welke auto die 350 km/h rijdt kun je nog soepel door de bochten gaan? In de echte wereld kan dat in elk geval niet. Met 100 km/h door een beetje scherpe bocht is al heel wat eigenlijk. Hoe sneller je de auto maakt, hoe slechter deze te besturen zou moeten zijn (mits ceteris paribus natuurlijk).Volgens mij zit er een bepaalde limiet aan de snelheid die voertuigen kunnen halen in GTA. In werkelijkheid is dit ook zo. Dit heeft te maken met luchtweerstand en rolwrijving. Als je met een extreem hoog getal niet harder dan 350 km/h komt, is het gewoon niet mogelijk om 500 km/h te halen, tenzij je de aerodynamische eigenschappen van het voertuig zou kunnen veranderen in handling.cfg. Het lijkt me vrij sterk dat je ooit de 500 km/h zult halen met slechts een handling.cfg wijziging. Het valt natuurlijk altijd te proberen... (Tip: probeer de massa van het voertuig te verlagen. In theorie verlaagt dit de rolwrijving.) @ ikt: hoe? Zelfs de Nuna 3 heeft een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,03 (of 0,07, verschillende bronnen vermelden verschillende gegevens). Ook de dichtheid van lucht en de projectieoppervlakte zijn lastig om te verlagen. De snelheid kan natuurlijk wel, maar daar heb je weinig aan. Het spreekt voor zich dat je bij een lagere snelheid een lagere luchtweerstand hebt. De formule voor luchtweerstand is immers F = 0.5 * rho * v² * A * Cw. Of dit in GTA SA ook zo geldt is een tweede. Bewerkt: 21 september 2008 door K.O. Reageren
ikt Geplaatst: 21 september 2008 Rapport Geplaatst: 21 september 2008 Luchtweerstand verwijderen. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 21 september 2008 Rapport Geplaatst: 21 september 2008 (bewerkt) Heel makkelijk, "drag multiplier"(in de handling.cfg "fdragmult" genoemt, letter D) op 0 zetten. Ik heb wel een handlinglijn voor je: HOTRING 1600 4500 0 0 0.2 -0.4 90 0.90 9.0 0.48 4 1000 100 50 R P 50 0.60 1 30 1.5 0.1 0 0.29 -0.16 0.6 0.4 0.2 0.56 45000 40002004 c80008 0 0 0 (Hotring = A, 1600 = B, 4500 = C, 0 = D(=fdragmult=drag multiplier), Drag multiplier is in deze lijn dus de eerste 0) Of je dit ook echt een goede lijn vind is een ander verhaal, maar ik heb er 1024km/h mee gehaald. Ook stoppies zijn mogelijk als ik me niet vergis(kan dat ik die ene keer de "sticklikeglue" cheat aan had staan, dan heeft hij super grip ) En hij is nog redelijk bestuurbaar.. Wil je daadwerkelijk de 1000 km/h halen, dan moet je die weg naar boven(naar het noorden zeg maar) volgen vanuit Mullholland Intersection. Dat is de langste rechte weg(naar ik weet) in heel SA, en probeer op tijd te remmen, want anders vlieg je makkelijk OVER de randen van de afrit heen, over alle huizen, over de rotsen aan de kust, en dan nog zo'n 2 kilometer het water in xD. Andersom (vanuit LV naar beneden naar Mullholland) is ook erg leuk, vooral als je tegen zo'n heuvel aan vliegt zo'n 500 meter naast de snelweg . Al met al heb ik veel lol gehad aan die handling line tijdens m'n recordpogingen . Een boot kan trouwens sowieso niet sneller dan iets van 500km/h dacht ik, ook niet als je "drag multiplier" op 0 zet, mij lukte het in ieder geval niet, waarschijnlijk door de golven. Als je nog verder wil modden aan die lijnen: Kijk in de Master Tutorial List(bovenaan deze pagina staat een link) naar de handling.cfg ontleding van Noedel. Succes! BTW: Tip van de dag: Start op SF Airport, en rij vanaf het begin van de startbaan naar het einde, blijf vol gas houden, met een beetje geluk raak je het stukje gras dat iets omhoog loopt, en dan vlieg je zo'n beetje tot aan Fort Carson Bewerkt: 21 september 2008 door Mythbuster Reageren
Remi-X Geplaatst: 21 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 september 2008 jah, die ontleding weet ik allemaal wel. Maar ik kon dus niet goed het goede script vinden. Misschien deze wel, bedankt! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.