Jump to content

Pc start niet volledig op.

Recommended Posts

Geplaatst:

Lieve mensen van het forum.

Ik heb sinds kort een probleem met mijn laptop. Hij start niet volledig op.

Het onderstaande scherm krijg ik er wel voor maar daarna heb ik alleen een zwart scherm. Ik zie mijn cursor nog wel en die kan ik nog steeds bewegen. Erg vreemd allemaal.

vista-default-boot-screen.jpgKan iemand mij helpen?

Geplaatst:

Dit had ik vanmorgen ook bij een vriend zijn nieuwe pc (Hebben we dit weekend geassembleerd). Druk op ctrl + alt + del -> taakbeheer starten -> services -> Zoek het bestand WinHttpAutoProxySvc op -> rechter muisknop -> service starten. Dit heb ik toen eenmalig gedaan, nadat ik die service had gestart, kwam de rest van Vista. Hierna de pc opnieuw opgestart en niks meer van gemerkt :Y Hoop dat het werk1 :tu:

Geplaatst:
Dit had ik vanmorgen ook bij een vriend zijn nieuwe pc (Hebben we dit weekend geassembleerd). Druk op ctrl + alt + del -> taakbeheer starten -> services -> Zoek het bestand WinHttpAutoProxySvc op -> rechter muisknop -> service starten. Dit heb ik toen eenmalig gedaan, nadat ik die service had gestart, kwam de rest van Vista. Hierna de pc opnieuw opgestart en niks meer van gemerkt :Y Hoop dat het werk1 :tu:

Dat lijkt me lastig als je zwart beeld krijgt :)

@ Topicstarter: heb je al geprobeerd om windows in veilige modus op te starten? Als je niet weet hoe je dat moet doen, druk voor het starten van windows op F8. In de veilige modus kan je ook je pc herstellen door middel van systeemherstel. je moet uiteraard dan wel een herstelpunt hebben gemaakt, anders werkt het niet.

Geplaatst:

Welk besturingssysteem heb je erop zitten? Je zou je pc vanaf de bijbehorende cd kunnen booten (opstarten) en dan kijken of je iets kan herstellen ofzo. Bij Vista zit een functie herstellen, ik weet niet zeker of dat bij XP of andere besturingssystemen ook zo is.

Je hebt toevallig ook niet in het BIOS zit klooien? Kijk eventueel daar ook even of je pc wel de optie krijgt om vanaf je hardeschijf te starten.

Geplaatst:
Welk besturingssysteem heb je erop zitten? Je zou je pc vanaf de bijbehorende cd kunnen booten (opstarten) en dan kijken of je iets kan herstellen ofzo. Bij Vista zit een functie herstellen, ik weet niet zeker of dat bij XP of andere besturingssystemen ook zo is.

Ik heb XP. Hoe kan ik het herstellen dan?

Je hebt toevallig ook niet in het BIOS zit klooien? Kijk eventueel daar ook even of je pc wel de optie krijgt om vanaf je hardeschijf te starten.

Nee, voor zover ik weet niet. Hoe kan ik de pc via de harde schijf opstarten dan?

Geplaatst:

Als je computer opstart moet je bij het eerste scherm (Windows mag niet opgestart zijn) op de toets voor het BIOS drukken. Dit is per pc verschillend, bij mij is het Delete, maar het kan ook F2 of F10 zijn.

Als je in het BIOS zit, moet je met je pijltjestoetsen naar het tabblad Boot gaan. Selecteer Boot Device Priority en selecteer per Boot Device welk medium je wilt gebruiken. Lukt het opstarten van de eerste niet, dan gaat je pc naar het tweede medium, enzovoort.

Wat ik je aanraad om te doen is dus te kijken wat de volgorde bij jou is. Mocht de harde schijf boven je CD/DVD-drive staan, dan kan je ze beter omwisselen. Dan kan je namelijk je XP-cd in je pc stoppen en je pc opnieuw opstarten, waardoor je pc vanaf de XP-cd wordt geladen. Daarmee kan je kijken of Windows je installatie kan herstellen of opnieuw kan installeren.

Veel verder kan ik je niet helpen, want ik heb geen XP-cd op voorraad. In ieder geval succes! :)

Waarschuwing: Als je niet weet wat je aan het doen bent in het BIOS, roep dan hulp in. Het verkloten van het BIOS kan je hele pc om zeep helpen.

Is je pc trouwens wel bereikbaar via je eigen netwerk thuis? Zo ja, dan kan je in ieder geval via een andere pc bestanden van de laptop kopiëren, zodat ze niet verloren gaan.

Geplaatst:

Dat lijkt me lastig als je zwart beeld krijgt :)

@ Topicstarter: heb je al geprobeerd om windows in veilige modus op te starten? Als je niet weet hoe je dat moet doen, druk voor het starten van windows op F8. In de veilige modus kan je ook je pc herstellen door middel van systeemherstel. je moet uiteraard dan wel een herstelpunt hebben gemaakt, anders werkt het niet.

Nou, tot mijn grote verbazing werkte dat wel onder Vista. Ondanks dat ik een zwart scherm kreeg.

@Thundercover, dat hoeft niet. Als je een overclock / goed moederbord hebt kan je de BIOS gewoon weer herstellen / wordt automatisch hersteld.

Geplaatst:

*bumpje*

Nou in een laptop hoef je niet erg vaak op een erg goed moederbord te rekenen. Als je je bios dan om zeep helpt, heb je ook echt een probleem.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...