Jump to content

Windows Vista zonder Internet

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo mensjes,

Ik heb net toch maar de Acer Veriton gekocht met Linpus Linux erop. Ik had nog een Windows XP Professional disc en een Windows Vista Home Premium 32BIT disc hier, dus ik heb die Windos Vista geinstalleerd. Want ik vind Linux best wel kudt. Dus ik braaf op een nieuwe patitie geinstalleerd, en alles werkt helemaal perfect, totdat ik op het Internet wil, dan zegt hij dat ik geen verbinding heb met een LAN-verbinding of hardware voor het Internet. Dus hoe kan ik dit oplossen? Moet ik het op dezelfde patitie doen als Linux ofzo? Moet ik Linux met NTFS formatteren ofzo? Want dit is wel heel erg kudt...

Bewerkt: door Harrison
Geplaatst:

Ik denk dat je de drivers voor je internet modem o.i.d. nog moet installeren. Als die er in zit, tenminste. Anders moet je, als je de mogelijkheid hebt, even een LAN kabel in je computer steken om te checken wat er dan gebeurt, als je dat al niet gedaan heb.

Geplaatst:

Wacht even, wat voor internetverbinding heb je eigenlijk? Ik neem aan dat je thuis een WiFi netwerk hebt liggen met een Wireless router/modem? Als het goed is heb je weinig met LAN verbindingen te maken. Ik zou je LAN verbinding gewoon uitzetten als je deze toch niet gebruikt en een draadloos netwerk instellen. Als je Windows er op hebt gezet lijkt het me logisch dat je de drivers van je WiFi adapter er opnieuw op moet zetten en de draadloze verbinding opnieuw moet configureren. De Linux drivers zijn namelijk anders dan de Windows drivers.

Geplaatst: (bewerkt)
Wacht even, wat voor internetverbinding heb je eigenlijk? Ik neem aan dat je thuis een WiFi netwerk hebt liggen met een Wireless router/modem? Als het goed is heb je weinig met LAN verbindingen te maken. Ik zou je LAN verbinding gewoon uitzetten als je deze toch niet gebruikt en een draadloos netwerk instellen. Als je Windows er op hebt gezet lijkt het me logisch dat je de drivers van je WiFi adapter er opnieuw op moet zetten en de draadloze verbinding opnieuw moet configureren. De Linux drivers zijn namelijk anders dan de Windows drivers.

Ik heb Telfort ADSL-4MB kabel Internet. Ik kan natuurlijk ook gewoon Linpus Linux erop staan maar dat is haast met niks ondersteund... Ik heb ook al Windows XP Professional geprobeerd (gekopieerde versie met geldige key-code), maar als hij bestanden gaat kopieeren is het meteen de melding: "Kan geen items van Windows kopieeren."... Misschien dat ik Windows XP over Vista kan laten doen?

Bewerkt: door Harrison

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...