Sjorszzz Geplaatst: 22 september 2008 Rapport Geplaatst: 22 september 2008 Hallo, Ik heb een standaard server gedownload op de officiele site van SAMP. Nu heb ik alles goed ingesteld om op LAN mode te kunnen spelen. En het werk allemaal prima. Maar het volgende probleem is er nog. Steeds als je wordt neergeschoten moet je weer opnieuw wapens kopen. Dit is echt irritand, dus weet iemand hoe je dit kunt veranderen? En ook zou ik nog graag iets willen instellen dat je met meer dan 50000 $ kunt beginnen. Dus wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt Reageren
recromancer Geplaatst: 22 september 2008 Rapport Geplaatst: 22 september 2008 Hallo, Ik heb een standaard server gedownload op de officiele site van SAMP. Nu heb ik alles goed ingesteld om op LAN mode te kunnen spelen. En het werk allemaal prima. Maar het volgende probleem is er nog. Steeds als je wordt neergeschoten moet je weer opnieuw wapens kopen. Dit is echt irritand, dus weet iemand hoe je dit kunt veranderen? En ook zou ik nog graag iets willen instellen dat je met meer dan 50000 $ kunt beginnen. Dus wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt ik weet alleen misschien het geld de wapens geen idee maar open die GameMode met Pawno en plak dit boven aan ( volgens mij is het Lvdm) #include <a_samp> #define PocketMoney 1000000 // Amount player recieves on spawn. #if defined FILTERSCRIPT die 3 regels omstebeurt over de oude heen volgens mij heb je dan 1,000,000 euries je kan die 1,000,000 ook gewoon veranderen als je wil bijv: naar #define PocketMoney 99999999 // Amount player recieves on spawn. enz. ik weet niet of het werkt moet je maar even zelf proberen? laat me even weten als het werkt! grtz RecroMancer Reageren
recromancer Geplaatst: 22 september 2008 Rapport Geplaatst: 22 september 2008 Hallo, Ik heb een standaard server gedownload op de officiele site van SAMP. Nu heb ik alles goed ingesteld om op LAN mode te kunnen spelen. En het werk allemaal prima. Maar het volgende probleem is er nog. Steeds als je wordt neergeschoten moet je weer opnieuw wapens kopen. Dit is echt irritand, dus weet iemand hoe je dit kunt veranderen? En ook zou ik nog graag iets willen instellen dat je met meer dan 50000 $ kunt beginnen. Dus wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt ik weet alleen misschien het geld de wapens geen idee maar open die GameMode met Pawno en plak dit boven aan ( volgens mij is het Lvdm) #include <a_samp>#define PocketMoney 1000000 // Amount player recieves on spawn. #if defined FILTERSCRIPT die 3 regels omstebeurt over de oude heen volgens mij heb je dan 1,000,000 euries je kan die 1,000,000 ook gewoon veranderen als je wil bijv: naar #define PocketMoney 99999999 // Amount player recieves on spawn. enz. ik weet niet of het werkt moet je maar even zelf proberen? laat me even weten als het werkt! grtz RecroMancer Reageren
Remcconen Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 (bewerkt) En dan nog bij public OnPlayerSpawn { GivePlayerMoney(playerid, PocketMoney); Bewerkt: 23 september 2008 door Remcconen Reageren
Sandra Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 public OnPlayerSpawn(playerid) { GivePlayerMoney(playerid, 50000); GivePlayerWeapon(playerid, 24, 350); GivePlayerWeapon(playerid, 32, 500); GivePlayerWeapon(playerid, 38, 1000); return 1; } Dat is al genoeg Je moet/mag natuurlijk zelf de aantallen veranderen Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2008 (bewerkt) public OnPlayerSpawn(playerid) { GivePlayerMoney(playerid, 50000); GivePlayerWeapon(playerid, 24, 350); GivePlayerWeapon(playerid, 32, 500); GivePlayerWeapon(playerid, 38, 1000); return 1; } Dat is al genoeg Je moet/mag natuurlijk zelf de aantallen veranderen Moet je dit dan invullen in de map met gamemodes en dan in het bestand: lvdm ? Want dit is de gamemode waar die gebruik van maakt. Nu heb ik die hele beginners tutorial heel vaak doorgelezen, maar het lijkt er een beetje op dat de codes een beetje zijn veranderd. Van in de tijd dat je die tutorial hebt gemaakt. Ik kan het mis hebben. Maar steeds als ik die codes er in heb gezet en opgeslagen, dan probeer ik in de chatbox /cheat in te typen (naam van het commando) dan komt er steeds te staan server unknow command of zo iets. Maakt het ook nog wat uit op welke plaats ik het neerzet? Bijv. helemaal onderaan in het PWN bestand of helemaal boven aan? Bewerkt: 23 september 2008 door Sjorszzz Reageren
Sandra Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 (bewerkt) Als jij lvdm gebruikt, staat er waarscheinlijk al een "OnPlayerSpawn"-callback in. Je moet dan alleen die GivePlayerMoney en GivePlayerWeapon-regels toevoegen aan die callback. Edit: En nee, de codes zijn niet veranderd in de periode tussen het maken van die tutorial en nu \ Edit 2: Ik heb even in de LVDM gamemode gekeken en zo ziet de OnPlayerSpawn-callback er uit: public OnPlayerSpawn(playerid) { GivePlayerMoney(playerid, PocketMoney); SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerRandomSpawn(playerid); TogglePlayerClock(playerid,1); return 1; } bovenaan je script staat: #define PocketMoney 50000 Verander die '50000' om het bedrag te veranderen. Om wapens te geven voeg je GivePlayerWeapon-regels toe: public OnPlayerSpawn(playerid) { GivePlayerMoney(playerid, PocketMoney); SetPlayerInterior(playerid,0); SetPlayerRandomSpawn(playerid); TogglePlayerClock(playerid,1); GivePlayerWeapon(playerid, 24, 350); GivePlayerWeapon(playerid, 32, 500); GivePlayerWeapon(playerid, 38, 1000); return 1; } Bewerkt: 23 september 2008 door =>Sandra<= Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2008 (bewerkt) Ik heb net gekeken en ik zag dit staan helemaal boven aan: #include <a_samp> #include <core> #include <float> #pragma tabsize 0 #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA #define COLOR_GREEN 0x33AA33AA #define COLOR_RED 0xAA3333AA #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA #define PocketMoney 50000 // Amount player recieves on spawn. #define INACTIVE_PLAYER_ID 255 #define GIVECASH_DELAY 5000 // Time in ms between /givecash commands. Nu heb ik bij define PocketMoney 10000000 ingevuld. Ik weet niet of dat goed is, maar dat met wapens zie ik nergens staan. Ik heb net even geprobeerd nu ik het bedrag heb veranderd op de manier die ik hierboven zei. Maar nu ik het spel start krijg ik nog gewoon de gebruikelijke 50000 $. Moet ik nu een commando invoeren? Zo ja welke? Of doe ik gewoon iets verkeerd??? Bewerkt: 23 september 2008 door Sjorszzz Reageren
Sandra Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 (bewerkt) Die wapens staan er ook inderdaad niet. Die moet je zelf toevoegen aan je OnPlayerSpawn callback zoals ik heb uitgelegd in mijn post hierboven Bewerkt: 23 september 2008 door =>Sandra<= Reageren
recromancer Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 En dan nog bij public OnPlayerSpawn { GivePlayerMoney(playerid, PocketMoney); dat hoeft niet heb gister geprobeerd als je die 50,000 veranderd werkt het gewoon xd Reageren
Remcconen Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 En dan nog bij public OnPlayerSpawn { GivePlayerMoney(playerid, PocketMoney); dat hoeft niet heb gister geprobeerd als je die 50,000 veranderd werkt het gewoon xd Wel als je ook die GM gebruikt, als je een eigen gemaakte GM gebruikt werkt het niet Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2008 Wat is een eigen gemaakte GM??? Reageren
recromancer Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 En dan nog bij public OnPlayerSpawn { GivePlayerMoney(playerid, PocketMoney); dat hoeft niet heb gister geprobeerd als je die 50,000 veranderd werkt het gewoon xd Wel als je ook die GM gebruikt, als je een eigen gemaakte GM gebruikt werkt het niet ja oke maar ik bedoel gewoon een gast komt erin dan is het niet nodig :] Reageren
Remcconen Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 Wat is een eigen gemaakte GM??? Een GameMode(Gm) die je zelf hebt gemaakt/in elkaar hebt geplakt. Dus niet een gedownloadde/een GameMode(GM) uit het mapje "gamemodes" die bij je SA:MP server pack in zit. Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2008 (bewerkt) Sorry maar nu snap ik het ff niet meer :$ Want als ik alleen het geldbedrag verander en probeer de server opnieuw te joinen dan krijg ik weer gewoon de gebruikelijke 50.000 dollar. Ik snap het niet hoor. En ik weet zeker dat ik het had aangepast en opgeslagen. Edit: ik gebruik dus een gedownloade GM, maar wel aangepast om meer geld en wapens te krijgen als je de server joint Bewerkt: 23 september 2008 door Sjorszzz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.