Jump to content

RC cars


EXIT

Recommended Posts

Hey,

Ik heb zin om een goede RC auto te kopen (Benzine), nu ben ik al aan het rondneuze op het web maar kan niet echt goede website's vinden die ze verkopen.

Ik ben ook opzoek naar een soort van 4x4, ofroader zeg maar. maar dan ook met de look van een 4x4 niet een of andere buggy. maar een leuke jeep om wat bergjes op te reiden en niet om te crossen.

weet toevallig nog de nadelen en voordelen van Benzine RC?

ga er maar vanuit dat ik een N00b ben op dit vlak. electriche weet ik hoe ze werken, maar heb nog nooit een Benzine auto gehad

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Exit,

Ten eerste, wil je een Benzine wagen of een Nitromethaan wagen?

Wat is je budget?

WIl je een bouwpakket(Meestal moet je dan nog servo's, ontvanger en zender hebben, en soms een blok bij sommige pakketten) of wil je een Ready 2 Run pakket?

Benzine wagens zijn pas vanaf de schaal 1/5 of 1/6, en nitromethaan al vanaf 1/18.

Je wilt dus een offroader, wil je een truggy of een monstertruck?

Monstertruck(schaal 1/8) zijn bijvoorbeeld de Traxxas of de Savage:

Traxxas:

Traxxas_T_Maxx_3_3_Rtr.jpg

Savage:

savage%203.5.jpg

Deze wagens zullen rond de 600 a 700 euro zitten.

Dan heb je nog de truggy's(meestal 1/10 tot 1/8), deze zijn als ware buggy maar dan met monstertruck wielen.

Voorbeelden zijn de HPI MT2, en Carson Dazzler.

MT2:

mt2-01-0001.jpg

Carson Dazzler:

carson%20dazzler.gif

De Carson Dazzler is al te koop vanaf 200 euro, maar deze raad ik je af*, de MT 2 kost zo tussen de 300 en 400 euro in, ligt aan de versie die je kiest.

De Baja buggy van HPI, een 1/5 offroader met een 23 of 26cc benzine blok, kost 1000 euro:

756%30%5f%301m.jpg

Of de GF Monstertruck met hummer body, met een 26cc blok en kost 950 euro:

fg2010a.jpg

Later,

* Reden dat ik je deze afraad is, omdat ik hem zelf heb gehad, en na de 2de keer rijden, was de start mechanisme al stuk, en ik had hem bij Conrad besteld, toen teruggestuurd, en hij was niet meer te maken :N , daarom krijg ik binnenkort(hoop ik) een Mt 2, over deze wagen zijn vele positieve reacties :Y .

Als je nog wat info nodig hebt, kun je ook aan Mythbuster vragen, hij heeft zelf een Savage.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Benzine is reuse betaalbaar. :7

Nitromethaan daarintegen. :duh:

Ik heb zelf een 1:6 Nitromethaan rc auto...en hij zuipt als de mallen. :D

Maar dit is trouwens niet echt het seizoen om een RC auto te kopen...Te koud waardoor je hem vast niet erg vaak gaat gebruiken, en koud inlopen is slecht voor een Nitromethaan auto.

Oja nog wat cijfers om te pochen:

Protech Promax RS

3,5 cc

2 versnellingen

4wd

100-105 km/h.

Zo. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Het liefst heb ik een bouw pakket zodat ik zelf al van te voren weet hoe alles in elkaar zit. mss is het niet echt het sezoen om er eentje te kopen, maar ja.

Het liefst zou ik zo iets van een 1/18 schaal hebben, dus dan moet ik Nitromethaan wagen aanschaffen,

Leuke foto's trouwens maar ik had liever iets zoals:

aangezien ik de wielen liever in de zelfde schaal heb (realistiser), ook hoeft het geen race monster te zijn (liever traag en sterk)

Budget: 400 euro (mag ook 2de hands)

Wat ook zou kunnen:

- Is alle onderdelen kopen en zelf een Frame maken. en zelf een ''kap'' maken van een oude schaal auto.

maar dan moet ik ook weten wat ik allemaal nodig heb om te reiden.

Bewerkt: door EXIT
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Het liefst heb ik een bouw pakket zodat ik zelf al van te voren weet hoe alles in elkaar zit. mss is het niet echt het sezoen om er eentje te kopen, maar ja.

aangezien ik de wielen liever in de zelfde schaal heb (realistiser), ook hoeft het geen race monster te zijn (liever traag en sterk)

Budget: 400 euro (mag ook 2de hands)

Wat je ook kan doen is het Chassis van de RC auto nemen en je eigen wagen ervan bouwen, als je dan toch al begnt over een bouw pakket :D .
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan op marktplaats kijken, alleen dan moet je kijken of er niks kapot is gegaan enzo. Ik heb er zelf niet veel verstand van maar dan is dat toch fijn. En die dingen gaan toch best snel kapot. Ik ken iemand die er een heeft en daar gaat het touwtje waar die hem mee aan moet trekken, die blijft vaak hangen. Kan die er weer een kopen voor 25 euro :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan op marktplaats kijken, alleen dan moet je kijken of er niks kapot is gegaan enzo. Ik heb er zelf niet veel verstand van maar dan is dat toch fijn. En die dingen gaan toch best snel kapot. Ik ken iemand die er een heeft en daar gaat het touwtje waar die hem mee aan moet trekken, die blijft vaak hangen. Kan die er weer een kopen voor 25 euro :puh:

Marktplaats kun je beter niet doen, omdat die wagens meestal vanaf de begin vol gas mee gereden worden.

En dat is slecht, die blokjes gaan dan nooit lang mee, en daarom lijkt het me verstandiger om hem nieuw te kopen.

En anders van een RC Forum, aangezien die er meer verstand van hebben.

Meestal dan.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

ik rij zelf meer onroad heb een lautenbacher x link

maar als je een ofroad wil voor de fun zou ik een fg marder kopen r2r 750E wil je wedstrijden rijden ga dan voor een harm contrast of lautenbacher maar dan zit je snel op 2000E

btw dit zijn 1/5 modelen op 23/26 cc

Link to comment
Delen op andere websites

ik rij zelf meer onroad heb een lautenbacher x link

maar als je een ofroad wil voor de fun zou ik een fg marder kopen r2r 750E wil je wedstrijden rijden ga dan voor een harm contrast of lautenbacher maar dan zit je snel op 2000E

btw dit zijn 1/5 modelen op 23/26 cc

Nee gewoon voor de fun. maar dan moet het ook echt op een jeep lijken en niet echt een crosser.

heb nog niets Wauw tegen gekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben eigenlijk meer opzoek naar een schaalmodel die op benzine rijdt en niet een of andere monster truck. Liefst iets dat op een Defender lijkt (m.a.w. gewone maat wielen) mag wel een klein beetje hoger liggen en gripbanden hebben natuurlijk

zie voorbeeld: filmpje een paar posts hoger

Bewerkt: door EXIT
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...