JelleVD Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 (bewerkt) Ik wil een nieuwe videokaart kopen voor mijn computer, maar ik weet niet goed welke. Welke raden jullie mij aan? De prijs moet ongeveer tussen de €80,- en €165,- liggen. Specs: Computer Fabrikant: P4i6G Computermodel: P4i65G Computernaam: ESPRESSO Systeemtype: X86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: Model: P4i65G BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. BIOS Model: Default System BIOS Processor Model: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz Kloksnelheid: 2999 MHz Geheugen Grootte: 511 MB RAM Harde schijf Bestandstype: CDFS Grootte: 149,05 GB Vrije ruimte: 27,85 GB Videokaart Model: NVIDIA GeForce FX 5200 Beeldprocessor: Onbekend Geheugengrootte: Onbekend Drivers: Onbekend Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: x Kleurkwaliteit: Onbekend Frequentie: Onbekend Geluidskaart Fabrikant: C-Media Model: C-Media AC97 Audio Device DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Professional Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 3 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool PS. Flitskikker, je infotool is echt handig! Bewerkt: 23 september 2008 door jellevd Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 Gezien je CPU moet je niet een super snelle kaart nemen, want dan heb je een botleneck. Ik zou gaan voor een 8600GT van nVidia. Daar kun je zeker nog wel de nieuwste spellen zoals Crysis mee spelen. Niet op zijn hoogst natuurlijk, maar het is zeer zeker te doen. Hij kost zo ongeveer 70 euro. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 Ik heb zelf met een Pentium 4 HT 3,4 Ghz (2CPU's) gedraait en hij draaide veel games op hoog met een 8800GT. Voor de 8800GT heb ik nog een 8500GT gehad en daarvoor nog een 7600GT. De 8800GT is opzich wel te zwaar voor een Pentium 4 maar hij draait er wel prima mee, je moet wel een extra goeie voeding voor hebben (Lees 500/600 WATT) en daarbij komt ook dat de airflow goed moet wezen. Dus als je voor een kaart gaat raad ik deze aan; Die op Alternate te koop zijn; 9600GT http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA 8600GT http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA 9500GT http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA 9600GSO http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA Keuzes zat. Reageren
JelleVD Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2008 Bedankt voor jullie reacties. Ik ga binnenkort nog even naar een computerwinkel om alles na te vragen. Ik denk dat ik aangezien de prijs voor de 8600GT ga. Bedankt en groeten, JelleVD Reageren
wesley123 Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 heb je ook gekeken wat voor een type videokaart je hebt? Als je een agp hebt past daar geen pci-e in Reageren
The Distortion Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 (bewerkt) Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP! HD3850 Linkie Pinkie ._________. Vriend van me heeft deze ook, en werkt perfect Bewerkt: 24 september 2008 door The Distortion Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP!HD3850 Linkie Pinkie ._________. Vriend van me heeft deze ook, en werkt perfect Hij heeft een standaard een XFX grafische kaart er op zitten. Dan zou hij beter wezen met een; Klik Reageren
The Distortion Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP!HD3850 Linkie Pinkie ._________. Vriend van me heeft deze ook, en werkt perfect Hij heeft een standaard een XFX grafische kaart er op zitten. Dan zou hij beter wezen met een; Klik Nvidia Chipset* XFX is een merk , en het zal niks uit maken hoor, als hij die ati neemt, is nog sneller ook. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP!HD3850 Linkie Pinkie ._________. Vriend van me heeft deze ook, en werkt perfect Hij heeft een standaard een XFX grafische kaart er op zitten. Dan zou hij beter wezen met een; Klik Nvidia Chipset* XFX is een merk , en het zal niks uit maken hoor, als hij die ati neemt, is nog sneller ook. De meeste computers van een kant en klare computer gebruiken gelijk XFX. Nooit een overgeclockte MSI of Asus kaart. Daarom zei ik XFX Grafische kaart. Ik kan het weten met diverse systemen, gezien te hebben. Reageren
The Distortion Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP!HD3850 Linkie Pinkie ._________. Vriend van me heeft deze ook, en werkt perfect Hij heeft een standaard een XFX grafische kaart er op zitten. Dan zou hij beter wezen met een; Klik Nvidia Chipset* XFX is een merk , en het zal niks uit maken hoor, als hij die ati neemt, is nog sneller ook. De meeste computers van een kant en klare computer gebruiken gelijk XFX. Nooit een overgeclockte MSI of Asus kaart. Daarom zei ik XFX Grafische kaart. Ik kan het weten met diverse systemen, gezien te hebben. Ja maar dit is geen Kaart, er zit al een Onboard Videokaart in, dus dan is het gewoon Nvidia Chipset :''), of hij heeft er een kaart in gedaan, zou kunnen. ik had het dus over de moederbord onboard chipset Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP!HD3850 Linkie Pinkie ._________. Vriend van me heeft deze ook, en werkt perfect Hij heeft een standaard een XFX grafische kaart er op zitten. Dan zou hij beter wezen met een; Klik Nvidia Chipset* XFX is een merk , en het zal niks uit maken hoor, als hij die ati neemt, is nog sneller ook. De meeste computers van een kant en klare computer gebruiken gelijk XFX. Nooit een overgeclockte MSI of Asus kaart. Daarom zei ik XFX Grafische kaart. Ik kan het weten met diverse systemen, gezien te hebben. Ja maar dit is geen Kaart, er zit al een Onboard Videokaart in, dus dan is het gewoon Nvidia Chipset :''), of hij heeft er een kaart in gedaan, zou kunnen. ik had het dus over de moederbord onboard chipset Ik heb niet gekeken of hij onboard of what ever heeft. Dan is het inderdaad een NVidia Chipset. Daarnaast is het bij elke standaard pc een XFX grafische kaart. Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 wil je droom niet squashen, maar in mijn uberhippe medion kastje zat tog wel degelek een asus kaartje, gaf everest etc ook aan.. Tog nog even terug naar de kaartkeuze, ik denk dat je met een 3850 beter zit met je prestaties dan met die 7600GSO, de 3850 draait gewoon veel sneller, en veel in de prijs scheelt het ook niet.. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 wil je droom niet squashen, maar in mijn uberhippe medion kastje zat tog wel degelek een asus kaartje, gaf everest etc ook aan..Tog nog even terug naar de kaartkeuze, ik denk dat je met een 3850 beter zit met je prestaties dan met die 7600GSO, de 3850 draait gewoon veel sneller, en veel in de prijs scheelt het ook niet.. Ik zei; "De meeste" .. dat houdt niet in allemaal... Als je uitgaat van het aanbod van Alternate heb je weinig keuze, dan moet je eens kijken op Tweakers.net voor nog enkele Grafische kaarten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.