Jump to content

Nieuwe Videokaart

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil een nieuwe videokaart kopen voor mijn computer, maar ik weet niet goed welke. Welke raden jullie mij aan? De prijs moet ongeveer tussen de €80,- en €165,- liggen.

Specs:

computer.gifComputer

• Fabrikant: P4i6G
  • Computermodel: P4i65G
  • Computernaam: ESPRESSO
  • Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant:
  • Model: P4i65G
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: Default System BIOS

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz
  • Kloksnelheid: 2999 MHz

memory.gifGeheugen

• Grootte: 511 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

• Bestandstype: CDFS
  • Grootte: 149,05 GB
  • Vrije ruimte: 27,85 GB

videocard.gifVideokaart

• Model: NVIDIA GeForce FX 5200
  • Beeldprocessor: Onbekend
  • Geheugengrootte: Onbekend
  • Drivers: Onbekend

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: x
  • Kleurkwaliteit: Onbekend
  • Frequentie: Onbekend

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: C-Media
  • Model: C-Media AC97 Audio Device

directx.gifDirectX

• Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool

PS. Flitskikker, je infotool is echt handig! ^_^

Bewerkt: door jellevd
Geplaatst:

Gezien je CPU moet je niet een super snelle kaart nemen, want dan heb je een botleneck. Ik zou gaan voor een 8600GT van nVidia. Daar kun je zeker nog wel de nieuwste spellen zoals Crysis mee spelen. Niet op zijn hoogst natuurlijk, maar het is zeer zeker te doen. Hij kost zo ongeveer 70 euro.

Geplaatst:

Ik heb zelf met een Pentium 4 HT 3,4 Ghz (2CPU's) gedraait en hij draaide veel games op hoog met een 8800GT.

Voor de 8800GT heb ik nog een 8500GT gehad en daarvoor nog een 7600GT.

De 8800GT is opzich wel te zwaar voor een Pentium 4 maar hij draait er wel prima mee, je moet wel een extra goeie voeding voor hebben (Lees 500/600 WATT) en daarbij komt ook dat de airflow goed moet wezen.

Dus als je voor een kaart gaat raad ik deze aan;

Die op Alternate te koop zijn;

9600GT

http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA

8600GT

9500GT

9600GSO

Keuzes zat. :)

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga binnenkort nog even naar een computerwinkel om alles na te vragen. Ik denk dat ik aangezien de prijs voor de 8600GT ga.

Bedankt en groeten,

JelleVD :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP!

HD3850

Linkie Pinkie ._________.

Vriend van me heeft deze ook, en werkt perfect :eten:

Bewerkt: door The Distortion
Geplaatst:
Hmm heb even je moederbord nagecheckt en ik zie dat je AGP heb, voor AGP is er namelijk 1 beste kaart die nieuw is gemaakt door de chipset ATI, en namelijk een snelle ook voor AGP!

HD3850

Hij heeft een standaard een XFX grafische kaart er op zitten.

Dan zou hij beter wezen met een;

Klik

Geplaatst:

HD3850

Klik

Nvidia Chipset*

XFX is een merk ;), en het zal niks uit maken hoor, als hij die ati neemt, is nog sneller ook.

Geplaatst:

HD3850

Klik

Nvidia Chipset*

XFX is een merk ;), en het zal niks uit maken hoor, als hij die ati neemt, is nog sneller ook.

De meeste computers van een kant en klare computer gebruiken gelijk XFX. Nooit een overgeclockte MSI of Asus kaart. Daarom zei ik XFX Grafische kaart.

Ik kan het weten met diverse systemen, gezien te hebben.

Geplaatst:

HD3850

Klik

Nvidia Chipset*

De meeste computers van een kant en klare computer gebruiken gelijk XFX. Nooit een overgeclockte MSI of Asus kaart. Daarom zei ik XFX Grafische kaart.

Ja maar dit is geen Kaart, er zit al een Onboard Videokaart in, dus dan is het gewoon Nvidia Chipset :''), of hij heeft er een kaart in gedaan, zou kunnen.

ik had het dus over de moederbord onboard chipset :puh:

Geplaatst:

HD3850

Klik

Nvidia Chipset*

Ja maar dit is geen Kaart, er zit al een Onboard Videokaart in, dus dan is het gewoon Nvidia Chipset :''), of hij heeft er een kaart in gedaan, zou kunnen.

ik had het dus over de moederbord onboard chipset :puh:

Ik heb niet gekeken of hij onboard of what ever heeft. Dan is het inderdaad een NVidia Chipset. Daarnaast is het bij elke standaard pc een XFX grafische kaart.

Geplaatst:

wil je droom niet squashen, maar in mijn uberhippe medion kastje zat tog wel degelek een asus kaartje, gaf everest etc ook aan..

Tog nog even terug naar de kaartkeuze, ik denk dat je met een 3850 beter zit met je prestaties dan met die 7600GSO, de 3850 draait gewoon veel sneller, en veel in de prijs scheelt het ook niet..

Geplaatst:
wil je droom niet squashen, maar in mijn uberhippe medion kastje zat tog wel degelek een asus kaartje, gaf everest etc ook aan..

Tog nog even terug naar de kaartkeuze, ik denk dat je met een 3850 beter zit met je prestaties dan met die 7600GSO, de 3850 draait gewoon veel sneller, en veel in de prijs scheelt het ook niet..

Ik zei; "De meeste" .. dat houdt niet in allemaal...

Als je uitgaat van het aanbod van Alternate heb je weinig keuze, dan moet je eens kijken op Tweakers.net voor nog enkele Grafische kaarten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...