AXIO Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 Ik wil bugs bunny verkleinen, ik met zoom out enz maar als hem dan verkleint heb, en doe copy en wil hem plakken in me sig van 500x150 is het de vorm van dat ie normaal is in fases: en dan, maar dan wil ik hem voor 50% verkleinen ik zou graag uitleg hebben en niet dat iemand het voor me doet Reageren
.Levi. Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Zoom in en zoom out geldt alleen voor het document zelf. Het lijkt dat je afbeelding kleiner wordt als je outzoomt maar in feite blijft de afbeelding gewoon dezelfde grote houden. Net zoals je verder weg loopt van een boom hoe kleiner het wordt terwijl de boom gewoon even groot blijft. Wat jij dus wil doen als ik het goed begrijp is je afbeelding verkleinen en verplaatsen naar een ander document. Als je dat wilt doen kun je het beste naar Image > Image Size gaan om je afbeelding te verkleinen. Daar aangekomen moet je aanpassingen verrichten bij Pixel Dimensions: Je ziet staan: width & height. Halveer het aantal pixels van één van die twee en de ander zal automatisch mee halveren. Druk op OK en je afbeelding is 50% verkleind. Reageren
TomHagen Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 (bewerkt) Zoom in en zoom out geldt alleen voor het document zelf. Het lijkt dat je afbeelding kleiner wordt als je outzoomt maar in feite blijft de afbeelding gewoon dezelfde grote houden. Net zoals je verder weg loopt van een boom hoe kleiner het wordt terwijl de boom gewoon even groot blijft.Wat jij dus wil doen als ik het goed begrijp is je afbeelding verkleinen en verplaatsen naar een ander document. Als je dat wilt doen kun je het beste naar Image > Image Size gaan om je afbeelding te verkleinen. Daar aangekomen moet je aanpassingen verrichten bij Pixel Dimensions: Je ziet staan: width & height. Halveer het aantal pixels van één van die twee en de ander zal automatisch mee halveren. Druk op OK en je afbeelding is 50% verkleind. Je kan dan ook gewoon 'percent' (percentage) doen, en allebei op 50% zetten.Hoe kan je een layer (dus niet de hele afbeelding) apart kleiner maken, behalve met Cntr + T (en dan shift inhouden, enz..)? Maar dus dat je zelf het percentage of aantal pixels in kan vullen. Bewerkt: 24 september 2008 door TomHagen Reageren
.Levi. Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Je kan dan ook gewoon 'percent' (percentage) doen, en allebei op 50% zetten.Hoe kan je een layer (dus niet de hele afbeelding) apart kleiner maken, behalve met Cntr + T (en dan shift inhouden, enz..)? Maar dus dat je zelf het percentage of aantal pixels in kan vullen. Klopt, percent (precentage) gebruiken is ook een optie, nog handiger als je specifiek gaat voor het halveren van de grootte. Apart een render, afbeelding die op een andere layer staat verkleinen op dezelfde manier is zover ik weet niet mogelijk. Je zult deze vooraf, als je hem dus net geopend hebt moeten transfomeren op de manier die hierboven is aangegeven. Maar handiger is wel om CTRL + T te gebruiken omdat je dan tegelijkertijd zelf goed kunt zien hoe groot of klein hij ongeveer moet wezen. Reageren
AXIO Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2008 Het is gelukt Bedankt maar Pixel Dimensions zag ik niet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.