Jump to content

Ratesystemen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wilde even weten wat jullie van die rate systemen vinden? Zijn ze handig? Kloppen ze? Kloppen ze naar jouw mening?

Zelf vind ik die rating systemen verschrikkelijk irritant. Ten eerste, de post wordt 20 meterlang, en er wordt volgens mij niet naar al die cijfers gekeken maar gewoon naar het eindcijfer.

Ten tweede, volgens mij klopt er niets van. Want die gemiddelde kan ik er soms echt niet uit opmaken.

Bijvoorbeeld: wordt er gegeven, 8 8 8 7,5 7,5 7 en 5 bonus punten... Hoe krijg je daar een gemiddelde van 7,345 ofzo uit? Klopt toch niets van..

Ten derde, ik denk dat het je eige mening niet echt vormt. Hier heb ik een citaat uit een andere post:

Commentaar:

Echt een prachtSig! Ben er bijna spraakenloos van, de effecten, lettertype is goed, de kleur. Alles is perfect!

TOTAAL: 7,375

Als je een sig prachtig vind, je bent er sprakenloos van en alles is perfect... hoe in godsnaam kom je dan op het cijfer 7,375? Dat vind ik echt heel knap. Als ik een sig prachtig vind, persoonlijk, geef ik een 9.. niet een 7,4!

Dit gaat trouwens allemaal over het ratesysteem van Kitsflikker ofzo.. ken hem niet zo goed :engel: Het maakt die posts ook zo spammerig zegmaar...

Dit is mijn mening en ik hoop dat ik er niemand mee kwets, want dat zou ik heeeeel erg vinden namelijk.

Geplaatst:

Ik vind het prima als iemands keuze uit gaat naar een ratesysteem. Wel vind ik het belangrijk dat het puntje commentaar gebruikt word volgens de regels van het Graphics Forum, dus met een onderbouwende mening.

De ene persoon vind het leuker om de designer te laten zien op wat voor vlakken hij of zij welk cijfers krijgt, maar de ander geeft liever een rate in vorm van een lopend verhaal of aantal zinnen. Ik vind het erg belangrijk dat je eerlijk bent in het geven van een cijfer, een cijfer is niet zomaar iets. Wel kunnen cijfers van verschillende dingen afhangen. Denk aan een beginner of een pro. Hier moet natuurlijk rekening mee worden gehouden als je cijfers geeft. Ik heb ook veel professioneel werk gezien wat in mijn opzicht een 9 of 10 waard is, dat vergeleken wat ik dan hier soms zie (niet dat hier de designs slecht zijn) is dan wel stukken minder. Zou ik moeten vergelijken dan zal ik hier een 2 of 3 moeten geven wat dus niet klopt omdat je beginners en ervaren designers wel een "beetje" moet onderscheiden bij het geven van cijfers mocht het verschil groot zijn. Je kan je wel niet gaan onderscheiden maar om dan elke beginner een 2 of 3 geven is natuurlijk niet reëel, ook beginners kunnen goed werk verrichten wat met een hoog cijfer beloond mag worden. Als ik een beginner een laag cijfer geef dan heeft dat vooral te maken met de kleine grafische vlakken waar ik naar kijk. Denk aan plaats van tekst, kleurgebruik, plaats van render, soort tekst, idee achter je creatie , etc.

Even terug komend op het Ratesysteem. Iedereen zou moeten weten dat een goede rate niet alleen uit cijfers bestaat maar zoals ik al vaak genoeg verteld heb, bij het puntje commentaar moet je onderbouwend je mening geven. Het belangrijk dat je bij het geven van cijfers goed nadenkt of het een beginner of ervaren is en dat je eerlijk tegen jezelf bent en niet zomaar wat speelt met de cijfers.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik persoonlijk heb niks met dat ratesysteem, ik zou ook niet weten hoe ik er mee om moet gaan. Ik zet persoonlijk liever een verhaaltje naar het persoon toe, dat is anders dan een hoop cijfers van die tool. Je moet iemand raten, maar met zon tool word je verplicht om cijfers te geven. Terwijl je met woorden verder bij de sig en de sigmaker komt vind ik. Want, het is persoonlijker :sigaar: .

Bewerkt: door Fiegel5
Geplaatst:

Ik gebruik ze neit omdat als ik een Cijfer niet invul bij bijvoorbeeld FK's Ratesysteem dan krijg telt het als een 0 en dan rekent het die mee. Dus als ik de signature helemaal geweldig vind en er bijvoorbeeld geen Border omheen zit, dan vul ik daar niets in. En dan telt het systeem dat weer als een 0 en gaat het eindcijfer flink omlaag. Maar verder vind ik ze wel fijn.

Alleen dan weer dat de post idd 20 meter lang word is irritant.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik persoonlijk heb niks met dat ratesysteem, ik zou ook niet weten hoe ik er mee om moet gaan. Ik zet persoonlijk liever een verhaaltje naar het persoon toe, dat is anders dan een hoop cijfers van die tool. Je moet iemand raten, maar met zon tool word je verplicht om cijfers te geven. Terwijl je met woorden verder bij de sig en de sigmaker komt vind ik. Want, het is persoonlijker :sigaar: .

Ik ben het daar helemaal met je eens. Met een uitgebreide post bereik je meer dan een flinke lijst cijfers waar degene die zijn sig laat zien niet kan oplezen wat hij nu fout heeft gedaan, je kun dat nog oplossen door Commentaar uitgebreid en met zorg in te vullen maar dat zie ik nog maar weinig mensen doen die het Flitskikker ratesysteem gebruiken voor hun rates en vaak is dat maar een klein zinnetje en daarmee heb je wel een halve pagina overbelast. Ook vind ik dat de cijfers soms wat beroerd worden ingevuld, iemand die het systeem gebruikt (en ik zal geen naam opnoemen) zet bij z'n commentaar samengevat: Prachtig! Intussen staan bij de cijfers allemaal zevens en achten dus dat betekent dat het nog beter kan, dit klopt dus voor geen enkele millimeter naar mijn mening. Ook vind ik cijfers ook totaal overbodig om te geven want je leert er niks van en als het net iets lager is dan je het verwacht dan ben je teleurgesteld en dan zakt je moed je in de schoenen en op den duur wil je dan ook niks meer aan anderen laten zien. Wanneer iemand heel veel tijd heeft besteedt aan een sig is het natuurlijk niet verkeerd om een 8 te geven bijvoorbeeld om te laten zien dat hij goed bezig is geweest. Degene die dan zijn sig laat zien is dan trots op zichzelf en dat verdient hij dan ook maar bij slechte sigs beter geen cijfer naar mijn mening.

20 meter is trouwens wel een beetje overdreven vind je ook niet? ;)

Bewerkt: door Hackman
Geplaatst:

Dat ratesysteem vind ik eerlijk gezegd wat belachelijk. Geef dan beter een goede uitgebreide mening over de sig met eventueel de plus- en minpunten in plaats van voor elk onderdeel van de sig een cijfer te geven. Meestal kloppen die systemen ook niet echt. Want ik persoonlijk vind een BG of render(effecten) vééél belangrijker dan een border. Als je een gewoon strakke zwarte border hebt en je geeft daar een 5 voor en je bg is fantastisch en krijg bv. een 10. Dan heb je volgens het systeem een 7,5, wat eigenlijk totaal niet klopt naar mijn mening.

Weg met de ratesystemen, ode aan de uitgebreide meningen _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...